Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Új közösségi közlekedési szolgáltatót hoz Európába a Daimler

Hlács Ferenc, 2017. szeptember 05. 14:00

Az egyesült államokbeli Via 50 millió dolláros befektetést is kap a gyártótól.

Fuvarmegosztásba vágja fejszéjét a Mercedes-Benz az európai piacon. A cég a kezdeményezéshez az egyesült államokbeli Via szolgáltatását hozná át az öreg kontinensre, amelybe egyúttal mintegy 50 millió dollárt fektet.

A 2012-ben alapított Via megoldása többek között New Yorkban, Washingtonban és Chicagóban is elérhető, rendszerében pedig az ügyfelek összesen havonta mintegy egymillió fuvart intéznek. A szolgáltatás az egy irányba haladó felhasználókat hivatott összekötni, akik a cég mobilappján keresztül kérhetnek autót. A Via algoritmusa ezután megkeresi az éppen elérhető legalkalmasabb járművet az úti célok, illetve az utasok száma alapján és azt küldi el a felhasználók begyűjtésére. A platformot a cég tervei szerint hamarosan licencelhetővé teszi tömegközlekedési szolgáltatók számára is, adott esetben akár összekötve a meglévő tömegközlekedési útvonalakkal.

A Mercedes-Benz az Egyesült Államokban már aktívan együttműködik a céggel, a gyártó egyedileg kialakított Vito és V-Class kisbuszai több nagyvárosban is a Via zászlaja alatt teljesítenek szolgálatot. Az európai terjeszkedésre már nem kell sokat várni, a Mercedes-Benzt is tulajdonló Daimler AG anyacég közleménye szerint a közös szolgáltatás még idén elérhetővé válik Londonban, illetve nem sokkal később szerte Európában megkezdődnek majd a partnerségek egyes nagyvárosok tömegközlekedési szolgáltatóival. A német autógyártó által befektetett 50 millió dollárral nem zárul le a jelenlegi befektetési kör, a Via összesen 200 millió dollárt igyekszik összekalapolni a Bloomberg információi szerint, a TechCrunch viszont akár 250 milliós körről beszél. A Via értékét egyébként piaci elemzők jelenleg 450-500 millió dollár környékére tették a most indult befektetési kör előtt.

Hogy a Daimler, illetve a Mercedes-Benz terjeszkedni akar a fuvarozás területén már régóta tudható, a vállalat három éve vásárolta fel a mobilappos taxirendelési szolgáltatást kínáló MyTaxit is. Ráadásul nem a németek tapogatóznak egyedül a szegmensben, néhány hete a Toyota is befektetett a Délkelet-Ázsiában működő Grab fuvarszervezőbe, sőt a japán cég korábban az Uberből is vásárolt egy kisebb részt magának. Utóbbi vállalatnak az egyre nagyobb számban felsorakozó, biztos háttérrel rendelkező vetélytársak a következő években könnyen borsot törhetnek az orra alá, különösen most, mikor a cégnél egymást érték a botrányok - az biztos, hogy az új vezérigazgató a következő időszakban nem fog unatkozni.

A Via, a már említett londoni rajt után várhatóan Párizsban folytatja majd a terjeszkedést, de az európai hajrá közben az Egyesült Államokban is növeli elérését, rövidesen Texas és Kalifornia városaiban is feltűnhet.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Ismerd meg az ingatlan szakmát, leendő ügyfeleidet május 30-án, az első hazai ingatlan digitalizációs konferencián!