Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Ősszel is lesz HWSW free! Alkalmazott AI meetup és agilis fejlesztői meetup a módszertanok dzsungeléből, szeptember 24-25-én.

Lehúzta a rolót a felesleges gyümölcslékészítőket gyártó Juicero

Habók Lilla, 2017. szeptember 04. 13:01
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Kiderült, hogy a Juicero gyömölcsös és zöldséges tasakjaihoz nem kell a startup méregdrága gépe, mivel kézzel is hasonló eredményt lehet elérni. Ezután már nem sokáig tudott fennmaradni a cég.

Felfüggeszti működését a gyümölcslékészítő gépekkel foglalkozó Juicero hardver startup, mivel a sorozatos árleszállításokat követően már nem tudja finanszírozni a cég működését, az újabb gépek gyártását, illetve a hozzá szükséges préselt levek előállítását - áll a startup honlapján. A csapat az elmúlt 16 hónapban vált ismertté a Juicero Press géppel, amely gyümölcs- és zöldségpéppel teli, előre elkészített tasakokból (Produce Packs) készített üdítőt. Az egészséges italkészítő a tavalyi év egyik legsikeresebb hardver startupja volt, amely több millió dolláros befektetést kapott, és a közlemény szerint több mint egymillió darabot adott el a gyümölcs- és zöldségleves tasakokból.

A csomagokhoz csak abban az esetben lehetett hozzájutni, ha a vásárló előtte a présgépet is megvette. Ennek eredeti ára a megjelenéskor 700 dollár volt, majd nem sokkal később 400 dollárra szállította le azt a cég. Az ehhez szükséges Produce Packs levek pedig előfizetéses modellel további 5-8 dollárba kerültek. Az elképzelés szerint a gép a csomagoláson szereplő QR kódot olvassa le, így nem készít lejárt szavatossági idővel rendelkező léből üdítőt, illetve más típusú csomagokból sem. Az eredeti ígéretet azonban nem teljesítette a cég, hogy nagy darab gyümölcsökből és zöldségekből is levet készítsen, hanem a tasakok inkább előre préselt léhez hasonlítottak - jegyezte meg az Ars Technica.

A problémát viszont nem az eredeti ígéretek beváltásának hiánya okozta, hanem a fogyasztók figyelmesek lettek arra, majd a Bloomberg is bizonyította, hogy a gyümölcslé elkészítéséhez egyáltalán nincs szükség a több száz dolláros gépre, hanem a vásárlók a tasakokat maguk is ki tudják préselni. A teszt szerint másfél perc alatt egy kicsivel kevesebb levet lehet kifacsarni a tasakokból kézzel, mint amennyit a gép két perc alatt állít elő, és utóbbi előnye mindössze annyi, hogy tisztább marad a környezet, és egyszerűbb ez a művelet - viszont lényegesen drágább.

Ezt követően a cég új vezérigazgatója, Jeff Dunn ígéretet tett arra, hogy visszatérítést fizet az elégedetlen vásárlóknak, és júliusra egy 25 százalékos létszámleépítés mellett már 200 dollárra csökkentette a Juicero Press árát. Ettől függetlenül egy szakértő elmagyarázta, hogy a gép előállítása miért kerül olyan sokba, mivel például a csomagok felületét a szerkezet egyenletesen préseli ki, de a lekerekített formavilág is "szükségtelenül drágává" teszi a gyártást. A startup tehát nem a fogyasztókat szerette volna eredetileg megtéveszteni, hanem a csapat mérnökei egyszerűen egy aránytalanul drága, ráadásul haszontalan gépet fejlesztettek. Egy háztartásnak legalábbis biztosan nem éri meg akár 200, 400 vagy 700 dollárt kiadni egy olyan gépért, amelynek munkáját kézzel is el lehet végezni. Azonban például hotelekben elképzelhető lett volna a felhasználása, de a startup már nem tudott a "leleplezés" után új üzleti modellre áttérni.

"Világossá vált, hogy egy országos ügyfélbázison nyugvó hatékony gyártási és elosztási rendszer olyan infrastruktúrát követel meg, amelyet önállóan önállóan nem tudunk elérni. Biztosak vagyunk benne, hogy ahhoz, hogy hosszú távú hatást tudjunk elérni, összpontosítanunk kell egy olyan felvásárló megtalálására, amely már meglévő nemzeti friss élelmiszer-ellátási lánccal rendelkezik, és továbbviheti a Juicero küldetését." - szerepel a közleményben.

Addig is, míg a startup felvásárlót keres, a következő 90 napban a Juicero Press vásárlói visszatérítést kérhetnek a gép árából, ha felveszik a kapcsolatot a cég ügyfélszolgálatával. A gyümölcsleveket tartalmazó csomagokból pedig az utolsó darabok ezen a héten érkeznek meg.

A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!