Szerző: Gálffy Csaba

2017. július 12. 16:43

Tényleg jönnek a reklámok a Messengerbe

Thaiföldön és Ausztráliában bejött, hamarosan világszerte megindulhat a Messenger-reklámok megjelenítése. Újabb terület a hirdetői szőnyegbombázásnak.

Megnyitja a Messenger felületét a hirdetések előtt a Facebook - tudta meg a Venture Beat. A hivatalos bejelentés nem okoz különösebb meglepetést, a cég január óta Thaiföldön és Ausztráliában teszteli a funkciót, ennek tanulságaira alapozva pedig hamarosan a nemzetközi piacon is elindul a monetizálás. A hirdetések egyébként a Messenger kezdőképernyőjén jelennek majd meg, ez az a felület, amely az összes folyó beszélgetést listázza, így értelemszerűen megkerülhetetlen a mobilos alkalmazásban.

A Messenger egy nagyon fontos lába mára a Facebook szolgáltatáscsomagjának, önmagában is 1,2 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik, a hírfolyammal ellentétben azonban ezt a felületet eddig a cég nem nagyon tette pénzzé. Ez változik most ezzel a bejelentéssel, a Facebook végül úgy döntött, hogy a már bevált modellben, hirdetésekkel fog pénzt keresni. Ez egyébként nem teljesen magától értődő, az alternatív chat-kliensek mind más-más üzleti modellt használnak, a Tencent-féle WeChat és QQ például metaplatformmá emelkedett, amely összeköti a cégeket és a felhasználókat és amelyen keresztül változatos (akár banki) szolgáltatások is nyújthatóak.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A Facebook is próbálkozott hasonló irányba vinni a Messengert, a chatbotok és egyéb kiegészítő funkciók azonban úgy tűnik, nem mozgatták meg a felhasználók és a cégek fantáziáját, így marad az egyszerűségében brutális hirdetéses modell. Azért a cég nem zárja ki az alternatív opciókat is, a bejelentést tevő Facebook-döntéshozó Stan Chudnovsky szerint "a reklám nem minden, de egyelőre ezzel fogunk pénzt csinálni. A jövőben más üzleti modelleket is kipróbálunk majd, de ezek is a hirdetésekhez kötődnek majd így vagy úgy."

A jelenlegi Messenger-hirdetések között a fizetett üzenetek is fellelhetőek illetve olyan hirdetések a Facebook hírfolyamban, amelyeket lekattintva Messenger-beszélgetés indul el egy márkával (bottal vagy emberrel). Szerencsére a szőnyegbombázásnak (egyelőre) gátat szab, hogy fizetett üzenetet az a cég küldhet, amellyel a felhasználó már egyszer kezdeményezett beszélgetést.

Az újonnan induló hirdetések már igazi display hirdetés formájában működnek majd, tehát kitakarnak valamennyit a Messenger hasznos felületéből és azon gyakorlatilag egy banner reklámot jelenítenek meg. A hirdetők a helyért a szokásos aukciós modellben fizetnek majd és a Facebook illetve Instagram célzási eszköztárához hasonló módon célozhatják azokat. A rajt a következő hónapokban várható, az első reklámok még év eleje előtt feltűnnek (szinte minden) felhasználó képernyőjén.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról