Szerző: Gálffy Csaba

2017. július 7. 10:01

SoundCloud: masszív elbocsátásokkal mentenék a céget

Masszív költségcsökkentésre kényszerül a SoundCloud, ennek megfelelően látványos elbocsátási hullámot jelentett be, a munkavállalók 40 százalékától szabadul meg rövid időn belül a cég.

Az életben maradásért folytat küzdelmet a SoundCloud, a streaming szolgáltatás ezért gyors ütemben kirúgja a munkavállalók 40 százalékát - tudta meg a Bloomberg. A lépéstől a cég azt várja, hogy rövid távon stabilizálódnak a pénzügyek, fenntarthatóvá válik a cég és idővel újra a növekedésre tud majd koncentrálni. A pénzügyi problémák nem új keletűek, a cég még márciusban jelentette be, hogy 70 millió dolláros hitelkeretet nyitott, miután egy újabb tőkebevonási kör kudarcot vallott - nem sikerült meggyőzni a kockázati befektetőket a cég növekedési potenciáljáról.

"Biztosítanunk kell az utat a hosszú távú, független siker felé" - mondja Alex Ljung, a cég társalapítója és CEO-ja a SoundCloud blogon publikált posztban. A döntés értelmében a 420 alkalmazottból 173-at elbocsát a cég, a szervezetet pedig összesen két irodára redukálja - egy Berlinben, egy pedig New Yorkban található, a londoni és kaliforniai jelenlétet megszünteti a SoundCloud. Nem minden tragikus a történetben: a SoundCloud az alapító szerint az elmúlt 12 hónapban meg tudta duplázni a bevételét, de úgy tűnik ez sem tudta helyreállítani a pénzügyi egyensúlyt, ezért kellett végül behúzni a vészféket.

SoundCloud - volt benne potenciál

A SoundCloud az egyik korai zenei streaming szolgáltatás volt, amely elsősorban felhasználók által generált tartalom (user generated content) felé pozicionálta magát, kiadóplatform formájában. Emiatt a cég szinte kult státusznak örvendett egy bizonyos ponton: szerepet játszott az új zenei tehetségek felfedezésében, több nagy előadó pedig itt tesztelte először kiadás előtti anyagait. Szinte mellékhatásként a platform komoly szerepet játszott a podcastok terjedésében is, a formátum hajnalán az egyik legjobb megoldás volt az online (és mobilos) podcast-hosztingra - ezt a Wired-profilt érdemes fellapozni, ha valakit mélyebben érdekel a vállalkozás érdekes története.

(forrás)

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A cég azonban a népszerűséget és a kult státuszt nem tudta pénzre váltani a mai napig, aminek köze lehet a SoundCloud által választott üzleti modellhez is: a tartalom túlnyomó része szabadon, ingyenesen elérhető, a tavaly bevezetett fizetős tartalom pedig nem aratott kirobbanó sikert. A platform használatáért és fenntartásáért a tartalom létrehozói fizetnek, ők pedig a népes hallgatósághoz képest túl kevesen vannak ahhoz, hogy pénzügyileg is sikeres legyen a cég. Pedig a szolgáltatásnak mintegy 175 millió egyéni hallgatója van, köszönhetően a hatalmas zenei archívumnak, a lassan évtizedes hatalmas gyűjtemény és a folyamatosan érkező friss tartalom életben tartja a platform iránti érdeklődést.

Az alapítók megfontolták már korábban, hogy ha a SoundCloud önmagában nem is, egy nagyobb platform részeként sikeres lehet, így folyt már tárgyalás a Spotify-jal és a Twitterrel is a szolgáltatás eladásáról, de mindkét tárgyalás kútba esett végül.

a címlapról