Két nagy autóipari gyártóval fogott össze az Nvidia
A cél a komplett önvezető rendszereket készítése, a kooperációból mindegyik fél profitálhat.
Két nagy, az autóipar számára alkatrészeket és rendszereket tervező, illetve gyártó vállalattal, a Hellával és a ZF-fel fogott össze az Nvidia, hogy komplett, a forgalomba helyezéshez szükséges NCAP (New Car Assessment Program) előírásainak megfelelő önvezető rendszereket készítsenek az autógyártók számára. Az együttműködésbe mindhárom cég a saját fejlesztéseit viszi, így az Nvidia a számítási műveleteket, azaz a feldolgozást végző Drive PX hardverplatformot biztosítja, a Hella és a ZF pedig a kamera- és radarrendszert, valamint a szoftver egy részét nyújtja.
Egyedül nem megy
A triumvirátus kooperációja logikus, hisz míg az Nvidiának tetemes rutinja van a különféle gyorsítóchipek építésében és az azokon futó gépi tanulásos szoftverek fejlesztésében, addig a gyökeresen más területnek számító autógyártás gyakorlatilag teljesen ismeretlen a chiptervezőnek. Ezzel szemben Hella és a ZF hosszú évtizedek óta dolgozik az autóiparban, például előbbi német cég már 118 éves múltra tekint vissza. A szóban forgó vállalat az egyik legnagyobb kereskedelmi szervezetet működteti, amely gépjármű-alkatrészeket, -tartozékokat, diagnosztikai és szervizszolgáltatásokat kínál Európa-szerte. A Hella emellett a speciális alkalmazások területén speciális járművekhez is fejleszt, vegyesvállalatokban pedig komplett járműmodulok és fedélzeti hálózati rendszereket is gyárt, amibe jól passzol az Nvidia is.
Ollé, lesz SYSADMINDAY! Duna melletti szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, szakmázás, barátok, még több sörcsap.
A chiptervező ezért gőzerővel dolgozik Drive PX rendszerein, illetve az ahhoz szükséges rendszerchipeken. A Drive PX2 tavalyi bemutatása óta már a rendszer utódján dolgozik az Nvidia, amely elsősorban a platform méretének és fogyasztásának csökkentésére fókuszál. Az egyetlen chipes megoldásnak hála a rendszer helyigénye közel harmadára, fogyasztása pedig negyedére csökkenhet majd.
Az Nvidia és az autóipari céges együttműködésének első eredménye egy Level 3 önvezető rendszer lesz. Ezen a szinten már átveheti az irányítást a rendszer, de a sofőr figyelmére továbbra is szükség van, mindössze az emberi tényező már nem játszik akkora szerepet. Az első ennek megfelelő, tömeggyártásba kerülő modell már idén, a szeptemberi Frankfurti Autókiállításon felbukkanhat, az előzetes hírek szerint az Audi új A8-as modellje megfelel majd a kritériumoknak.