Nem használja többé hirdetésekhez a Gmail a levelek tartalmát
Több vitás eset után a Google úgy döntött, hogy a lakossági felhasználóknál sem elemzi tovább a Gmail levelek tartalmát a hirdetéscélzás pontosítása miatt. Az oktatási és az irodai változatban már korábban kikapcsolta a cég ezt a funkciót.
Hamarosan leállítja a Google a reklámcélzást az emailek tartalma alapján - jelentette be a cég a blogján. Mostanáig a Gmail a beérkező levelekben található kulcsszavakat használta fel többek között a felületen megjelenő hirdetések témakörének kiválasztására, például ha egy felhasználónak több levele is érkezett az utóbbi időben a fényképezésről, akkor a hirdetések elkezdhették egy fényképezőgép-üzlet akciójára felhívni a figyelmet.
Az emailen kívül azonban a Google felhasznál más információkat is a hirdetések beállítására, úgy mint a tartózkodási helyet, életkort, a felkeresett webhelyeket, a keresőbe beírt kulcsszavakat vagy a megtekintett videókat - ezekben továbbra sem történik változás. Az ezek alapján kiválasztott hirdetések pedig nem csak a Google szolgáltatásaiban jelennek meg, hanem a Google Display Hálózat több mint 2 millió webhelyén egyaránt. Így történhetett korábban, hogy a felhasználó az email üzenetei alapján kiválasztott témakörökkel találkozhatott szerte az interneten hirdetések formájában - bár a Google folyamatosan hangsúlyozta, hogy a rendszer automatizáltan működik, és a hirdetők nem a személyes adatokért fizetnek, hanem a reklám megtekintéséért, rákattintásért vagy más tevékenységért.
Az iskolákba szánt Apps for Education verzióban és az irodai környezetbe szánt G Suite szolgáltatásban a Google már korábban kikapcsolta ezt a megosztó funkciót. Az ingyenesen rendelkezésre bocsájtott oktatási változatban egy 2014-es pert követően szüntette meg a vállalat az emailek elemzését, miután a felhasználók nehezményezték, hogy a Google fiatalkorúak üzeneteinek millióit használja fel profilalkotási és hirdetési célokból. Egy 2016-os ügyben pedig azok emeltek panaszt a vállalat ellen, akik soha nem használták a Gmail szolgáltatásait, mégis megjelentek számukra olyan hirdetések, amelyeknek témájáról Gmail-felhasználókkal leveleztek - foglalja össze az ügyeket az Ars Technica.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Még az év folyamán, de előre nem meghatározott időpontban a Google kikapcsolja a lakossági változatban is a Gmail üzenetek beolvasását hirdetési célokból. "Ez a döntés a Gmail hirdetéseket egy szintre hozza azzal, ahogyan a hirdetéseket kezeljük más Google termékeknél. A hirdetések megjelenítése a felhasználó beállításaitól függ. A felhasználók bármikor módosíthatják ezeket a beállításokat, köztük a hirdetések személyre szabását is megszüntethetik." - írja a Google blogja a Hirdetésbeállítások felületről.
Az emailek beolvasása a jövőben is folyamatos marad, csak hirdetések formájában nem fog megjelenni. Azonban a Google továbbra is alkalmazza majd például spam- és vírusfelismerési célokból, illetve kereséshez és szűréshez, továbbá a legutóbbi Google I/O-n bemutatott "okos válasz" funkcióhoz, amely néhány szavas válaszokat tud generálni a kérdést tartalmazó emailekre. Ezenkívül a személyre szabott hirdetések is megmaradnak, de a rendszer a Gmail üzenetek tartalmát már nem veszi hozzá figyelembe, csak a kereséseket, a megnézett weboldalak listáját vagy például YouTube videómegtekintéseket.