Szerző: Bodnár Ádám

2000. október 11. 00:04

A nagy lemezkiadók egyre inkább az internetes értékesítési csatornák felé fordulnak

A Napster elleni harc egyik állomásaként a Bertelsmann AG-hez tartozó BMG Entertainment a Lycos internetportáon is árulja majd zenéit. A BMG kiadónál olyan népszerű előadók vannak, mint Whitney Houston vagy Christina Aguilera.

A BMG közel 100 album és maxilemez anyagát teszi közzé a weben, egy dal letöltéséért 2-3.50 dollárt kell leszurkolni, egy teljes album pedig 10-15 dollárba kerül.

A nagy zenekiadók, mint a Time Warner vagy a BMG saját technológiákon dolgoznak, hogy lehetővé tegyék a zeneanyagok internetes terjesztését és véget tudjanak vetni a Napster-szerű ingyenes filecserélő szolgáltatások virágzásának. A Forrester Research piackutató cég szerint 2005-ig a zenekiadóknak több, mint 3,5 milliárd dollár kárt okoz majd az elektronikus kalózkodás.

A BMG az év végére nem kevesebb, mint 2500 album anyagát szeretné az interneten keresztül letölthetővé tenni. A cég ezen kívül bővíteni szeretné az anyagait értékesítő elektronikus üzletek számát, ezért tárgyalások folynak olyan e-boltokkal, mint a BestBuy.com vagy az Amazon.com. Ezen felül a BMG a negyedik negyedév során be kíván vezetni egy előfizetéses számlázáson alapuló módszert is.

A Time Warner múlt havi bejelentése szerint novembertől a nagy amerikai áruházak (pl. Wal-Mart) weboldalain is elérhetők lesznek a cég által kiadott zenék.

A Media Metrix felmérése szerint a walthami (MA, USA) bejegyzésű Lycos portál a negyedik leglátogatottabb webhely a világon. A Lycos részvényeinek értéke ma 25 centet esett és 50,13 dolláron állapodott meg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról