Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Egyszerű rajzokat változtat grafikává a Google rendszere

Habók Lilla, 2017. április 12. 11:31

Újabb gépi tanulásra épülő rajzos megoldással készültek el a Google fejlesztői. A rajzokat csak felismerő játékos "Quick, Draw!"-t követően megjelent az AutoDraw, amely profi grafikusok munkái alapján át is változtatja a felhasználó rajzait szebb formákká.

A Google új megoldása a gépi tanulás eszközeivel segíti a felhasználót a számítógépes rajzolásban - az AutoDraw ingyenesen használható mobilon, tableten vagy asztali gépen. A lényege pedig, hogy a kurzorral készített esetlen körvonalak alapján felismeri mit akart az ábrázolni, és felajánlja annak a grafikusok által elkészített minőségi változatát. A cég blogbejegyzésében Dan Motzenbecker, a Google Cretive Lab kreatív fejlesztője ajánlja a szolgáltatást születésnapi üdvözlőkártyák, meghívók elkészítéséhez vagy csak egyszerű unaloműzéshez a telefonon - tehát jelen esetben céges felhasználásról és fizetős funkciókról még nincs szó.

Az AutoDraw működése nagyon egyszerű, megnyitás után a rajzolóprogramokból ismerős üres felületre készítheti el a látogató az általa kigondolt tervet. Ehhez a kurzor használható rajzolóeszközként, alakzatok vagy szövegek beillesztéséhez, de nincsenek különböző ecsetek, és a színeknek is csak egy szűk palettája érhető el. A felső sorban pedig megjelennek a Google tippjei arra vonatkozóan, hogy mit ábrázolhat az elkészült mű. Minden újabb vonal változtathat az ajánlásokon vagy azoknak a valószínűségi sorrendjén.

Az előre elkészített ábrákat profi designerek és illusztrátorok készítették, akiknek ábráit a művészeket bemutató menüpont szemlélteti. A készlet viszont ebből kifolyólag viszonylag szűk, ezért nem is tudna bármit felismerni. Lehet jelezni, ha valaki új ábra felvételét szeretné javasolni a meglévőek sorába, illetve ha a saját alkotásait is feltöltené a rendszerbe. Ez összességében jó lehetőség a bemutatott művészek számára, hogy nevüket és munkáikat népszerűsítsék.

A megoldás elődjéül a Google egy másik neurális hálóra építő gépi tanulási kísérlete, a "Quick, Draw!" szolgál, amelynek ajánlórendszere ugyanazt a technológiát használja. Ebben az esetben a rendszer megadja a felhasználónak, hogy mit kell rajzolnia a kurzor segítségével 20 másodperc alatt, majd az MI megpróbálja hangosan kitalálni, hogy mit érzékel. Viszont nem ajánl fel egy jobb változatot a grafikából, mint ahogy az AutoDraw esetében - ilyen formában inkább a felhasználó számára csak a szórakozást kínálja, a rendszer viszont sokat tanul abból, hogy az emberek a megadott alakzatokat milyen formában próbálják elkészíteni.

Nemrégiben egy hasonló, mesterséges intelligenciával megoldott rajzolós kezdeményezésre is volt példa, amelyet Christopher Hesse fejlesztett a Google TensorFlow megoldására építve. Az bármilyen rajzot átalakított valamilyen fotószerű képre az adatbázisba előre betöltött fényképek alapján, például a rendszer feldolgozott kétezer macskás, ötvenezer cipőről és 137 ezer táskáról készült fotót, majd a fejlesztő a pix2pix-tensorflow eszközt használta a modellhez.

Egyelőre ezek a kezdeményezések látszólag nem az üzleti haszon miatt jöttek létre, megvalósításuk több esetben is kezdetleges. A Google AutoDraw viszont előremutató - látható ez alapján, hogy nagyobb adatbázissal mire lehetne képes, segítségére lehetne akár az ügynökségeknek, vagy a grafikusokra szerényebb összeget szánó cégeknek.