Szerző: Habók Lilla

2017. március 27. 12:23

Megújul a TweetDeck és részben fizetőssé válik

A TweetDeck teljes átalakításától, és prémium szolgáltatások beépítésétől vár a Twitter új bevételi forrást. Egyelőre az igényfelmérésnél tart a cég, kérdőívben érdeklődött a nagyobb felhasználóknál, hogy miért lennének hajlandóak fizetni.

Tovább keresi a Twitter annak a módját, hogyan monetizálhatná a szolgáltatást, mivel ahogy a legutóbbi pénzügyi negyedéves jelentésből is látszott, nem áll túl jól a vállalat helyzete. Egy felhasználóknak, köztük márkáknak és hírügynökségeknek kiküldött kérdőívben lehetséges prémium megoldásként említi az analitikát, a hírértesítéseket és a TweetDeckben az üzenetek írását megkönnyítő funkciókat. A felsoroltakból a cég választásra kéri a kitöltőket, hogy inkább melyik lehetőségért fizetnének, és várhatóan a válaszoknak megfelelően indítja majd el a fejlesztéseket.

A módosítások kifejezetten a TweetDecket fogják érinteni, amelyet még 2011-ben vásárolt fel a Twitter 40 millió dollárért, és főleg a több beszélgetésfolyam illetve nézet (keresések, említések, stb.) párhuzamos követhetősége miatt vált kedveltté a vállalati felhasználók körében. A kereskedők láthatják egymás mellett például a márka említését, a hírfolyamot és az ügyfelek privát kérdéseit; az újságírók pedig könnyebben követhetik a felületen a különböző hírfolyamokat, például keresőszavak vagy népszerű címkék alapján. A tervek szerint az alkalmazás teljesen megújult felületet kap, és ebbe integrálódnak majd az új megoldások, amelyek elsősorban a céges, illetve professzionális felhasználókat célozzák.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A jelenleg is elérhető szolgáltatás továbbra is ingyenes marad a The Verge értesülései szerint, csak a plusz funkciókért kell majd fizetni. A kérdőívben olvasható információk alapján a prémium szolgáltatás díja havi 20 dollárba fog kerülni, és magába foglalja majd többek közt a személyre szabott hírértesítéseket, könyvjelzőket, tennivalólistákat, megosztást más közösségi platformokon, trendelemzéseket, több Twitter-fiók kezelését egy felületről, a profil kezelését több különböző eszközről, és további ügyfélköri célzást segítő és analitikai funkciókat is.

A fejlesztés azonban még nem kezdődött el, mivel a tervezők a kérdőív eredményei alapján fogják összeállítani az ütemezést, hogy mely funkciók kapjanak nagyobb hangsúlyt a megújult termékben. "Azért készítettük ezt a kérdőívet, hogy megvizsgáljuk az érdeklődést a Tweetdeck új, fejlettebb verziója iránt. Rendszeresen végzünk felméréseket annak érdekében, hogy visszajelzést kapjunk az emberek Twitter felhasználói élményéről, jobb termékfejlesztési döntéseket tudjunk hozni, és kutatjuk annak a módját, hogyan lehetne a TweetDeck még értékesebb a szakértők számára." - nyilatkozta a Twitter szóvivője a The Verge-nek.

Ezzel a prémium előfizetési lehetőséggel a Twitter egy új bevételi forráshoz jutna hozzá, az eddig döntően hirdetésekből származó összegek mellett. A teljes szolgáltatás fizetőssé tétele nem bizonyult volna megfelelő megoldásnak, ahogy például az App.net fizetős Twitter-klón bezárása is mutatta. A hirdetések még nagyobb arányú jelenléte a felületen vagy ezek árának növelése pedig visszásabb hatást keltett volna, mint egy új szolgáltatás, ami eleve fizetősen indul. Már csak az lesz a kérdés, hogy van-e elég fizetni is hajlandó vállalati felhasználó ahhoz, hogy kitermelje a TweetDeck teljes átalakításának árát, és a későbbiekben bevételt is jelentsen a cégnek.

a címlapról