Szerző: Gálffy Csaba

2017. március 6. 16:21

Budapesten erősít a LogMeIn

Negyedik negyedéves pénzügyi jelentése mellett azt is ecsetelte a LogMeIn, hogy miként optimalizálja a gigafelvásárláson túlesett vállalatot. Budapest lehet a nagy nyertes.

Stabilan növekvő pályán az átalakuló LogMeIn - vonhatjuk le a konklúziót a cég friss negyedik negyedéves pénzügyi jelentéséből. A cég bevétele 2015 hasonló időszakához képest 76 millió dollárról 88 millióra emelkedett, az egész éves bevétel pedig ezzel már 336 millió dollárra rúgott az előző évet tekintve. A profitot tekintve már nem ennyire jó a helyzet, a felvásárlás sokmillió dolláros költségvetése beleharapott az eredménybe, így a nettó profit 6,8 millióról 2 millióra esett vissza - az egyszeri tételek nélkül ez 13,2 millióról 16,4 millióra emelkedik.

Az egyes termékvonalakat tekintve a leggyorsabban a kollaborációs eszközök nőnek, éves szinten 33 százalékkal, míg a távoli hozzáférés és identitáskezelés 30 százalékot nőtt 2015 végétől 2016 végéig. A legszerényebb a szolgáltatások részlege, amely csak 9 százalékkal tudott bővülni. Jellemző, hogy míg 2015 elején ez utóbbi adta a legtöbb bevételt, mára a három termékkategória közül ez a legkisebb.

Ahogy említettük, a LogMeIn jelentős átalakuláson esett át, januárban lezárta a Citrix GoTo üzletágának felvásárlását, ezzel nagyságrendileg megháromszorozta bevételét - a 2017-es évre mintegy 1 milliárd dolláros forgalmat prognosztizál a cég. A felvásárlást értelemszerűen alapos átszervezés és integráció követi, az erre vonatkozó terveket egyre pontosabban rajzolja fel a cég vezetése.

Jön a hatékonyság

A versenytárs felvásárlása mellett hagyományosan egy fontos érv szokott szólni: a hatékonyság. A párhuzamos tevékenységek leépítésével ugyanis a kombinált ügyfélkör sokkal alacsonyabb költségszint mellett kiszolgálható, a megtakarítás pedig magasabb profitot jelent. Nincs ez másképp a LogMeIn-GoTo egyesülésnél sem, a vezetés komoly költségcsökkentést tervez a kombinált vállalatnál. Az elemzői konferenciahíváson példák is elhangzottak: sok földrajzi régióban van külön irodája a két cégnek, ezekből értelemszerűen egy marad majd meg. Szintén lesz összevonás és racionalizálás például a marketingkampányok és külsős marketingügynökségek szintjén is.

Amit a vezetés most nem emleget, az a termékkínálat átdolgozása - korábban erről is volt szó, amikor a cég a felvásárlást indokolta. A megszerzett termékek és a saját LogMeIn portfólió ugyanis rengeteg ponton átfedést mutat, így elkerülhetetlen lesz ezek összevonása, racionalizálása is - értelemszerűen a fejlesztői csapatok átalakításával, karcsúsításával. Most ezekről a tervekről burkoltabban beszélt a vezetés, csupán olyan kifejezések hangoztak el, mint a "csapatok egy tető alá hozása", a "programok és csapatok összehangolása", "egyéb szinergiával kapcsolatos tevékenység". Az időintervallum is adott, 2018-nak már karcsúbb, optimalizált, integrált szervezettel akar nekifutni a LogMeIn.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Elemzői kérdésre William Wagner megerősítette, hogy bizonyos fejlesztési tevékenységet a cég a német és a budapesti fejlesztői bázisnak ad át a GoTo eredeti központjaitól - a hazai fejlesztőket tehát a költségoptimalizálás várhatóan pozitívan érinti majd. A termékekkel kapcsolatos stratégia azonban kicsit lassabban alakul, egyelőre nem látszik, hogy az integrált portfólió mely elemei maradnak meg és melyek olvadnak be más meglévő termékekbe - erről egyébként pont Budapesten tanácskoztak a cég termékmenedzserei.

Hogy lesz ebből pénz?

A kombinált cég ragyogó pozíciókkal rendelkezik saját core piacain: a távoli elérésben és távoli támogatási megoldásoknál például piacvezető, a webes konferenciákban pedig második helyen áll. E piacok (és rokonpiacaik) rendre 6, 13 és 2 milliárd dolláros megcélozható lehetőséget jelentenek, ráadásul kombináltan egészséges ütemben, évi 9 százalékkal nőnek, ez jelenti a növekedési potenciált is a cég számára - mondja a vezetés. A cél létrehozni egy egyedi, összefüggő profillal rendelkező SaaS-céget, évi 10 százalékos bevételnövekedéssel és 40 százalékos adózás előtti eredményhányaddal.

a címlapról