:

Szerző: Habók Lilla

2017. január 30. 13:09

Telkóknak fejleszt digitális asszisztenst a Nokia

Digitális asszisztenst és hiba-előrejelző megoldást fejleszt a Nokia a távközlési szolgáltatók mérnökei és hálózatüzemeltetői számára.

Bejelentette a Nokia a távközlési szolgáltatók számára fejlesztett MIKA (Multi-purpose Intuitive Knowledge Assistant) digitális asszisztensét. A megoldás más hangalapú vezérléssel működő, információforrások között kereső rendszerekhez hasonló, de ez esetben csak a távközlési szolgáltatók hálózatüzemeltetői, mérnökei számára használható. A vállalat szerint ez az első olyan szolgáltatás, amely kifejezetten erre a célcsoportra fókuszál, és elsősorban a információkeresés idejének lecsökkentését ígéri, mivel a manuális keresés helyett a szolgáltatás "azonnal" megtalálja a "helyes" információt - ez a Nokia adatai alapján napi egy óra időmegtakarítást jelent a felhasználóknak.

A MIKA szolgáltatás a Nokia AVA kognitív szolgáltatásplatformra alapul, amely különböző felhőalapú szolgáltatásokat, analitikai és automatizációs megoldásokat nyújt például a cég egészségügyi-, hálózati implementációs- és menedzselt szolgáltatásai, valamint mostantól a digitális asszisztens számára. A vállalat különböző országokban működő projektjeiről egy közös felületre gyűjti a jó gyakorlatokat, a virtuális könyvtárban különböző eszközök, dokumentumok és adatforrások találhatóak, amelyekhez a felhasználók egy felületen keresztül hozzáférhetnek.

Továbbá a szolgáltatás képes megoldási javaslatot kínálni, ha a cégen belül történt már valahol hasonló probléma, ilyen lehet például a hálózati hiba gyökerének megtalálása és elemzése. A MIKA webes felületen keresztül és mobilon is elérhető a Nokia Digital Assistant mint szolgáltatáson keresztül.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Ehhez kapcsolódik a Predictive Repair megoldás, amely a Nokia 3G és 4G szolgáltatók számára legfeljebb 14 nappal előre tudja jelezni a hardveres hibákat, és a cseréjükre is megoldási javaslatokat tud tenni - nem tökéletesen biztos a módszer, a fejlesztők legfeljebb 95 százalékos pontosságot ígérnek a megfelelő eszköz megtalálására. Így viszont még a hiba bekövetkezése előtt javítható vagy cserélhető az adott eszköz, ami időt és költséget spórol. A Nokia a szolgáltatáshoz szintén az AVA platformot, saját hálózatát, javítóközpontjainak adatait és általában a hardveres tapasztalatát használja fel. Mindehhez a Nokia Bell Labs gépi tanulás algoritmusát veszi igénybe a hibák előrejelzéséhez.

A MIKA próbaverziója már elérhető, és a Nokia az idei Mobile World Congress-en szemléltetni is fogja a megoldást. A Predictive Repair viszont majd csak márciustól lesz kipróbálható az előfizetők számára. Az árazásról nem található nyilvános információ, ahhoz az értékesítő partnereknél lehet hozzájutni.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról