Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Telkóknak fejleszt digitális asszisztenst a Nokia

Habók Lilla, 2017. január 30. 13:09
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Digitális asszisztenst és hiba-előrejelző megoldást fejleszt a Nokia a távközlési szolgáltatók mérnökei és hálózatüzemeltetői számára.

hirdetés

Bejelentette a Nokia a távközlési szolgáltatók számára fejlesztett MIKA (Multi-purpose Intuitive Knowledge Assistant) digitális asszisztensét. A megoldás más hangalapú vezérléssel működő, információforrások között kereső rendszerekhez hasonló, de ez esetben csak a távközlési szolgáltatók hálózatüzemeltetői, mérnökei számára használható. A vállalat szerint ez az első olyan szolgáltatás, amely kifejezetten erre a célcsoportra fókuszál, és elsősorban a információkeresés idejének lecsökkentését ígéri, mivel a manuális keresés helyett a szolgáltatás "azonnal" megtalálja a "helyes" információt - ez a Nokia adatai alapján napi egy óra időmegtakarítást jelent a felhasználóknak.

A MIKA szolgáltatás a Nokia AVA kognitív szolgáltatásplatformra alapul, amely különböző felhőalapú szolgáltatásokat, analitikai és automatizációs megoldásokat nyújt például a cég egészségügyi-, hálózati implementációs- és menedzselt szolgáltatásai, valamint mostantól a digitális asszisztens számára. A vállalat különböző országokban működő projektjeiről egy közös felületre gyűjti a jó gyakorlatokat, a virtuális könyvtárban különböző eszközök, dokumentumok és adatforrások találhatóak, amelyekhez a felhasználók egy felületen keresztül hozzáférhetnek.

Továbbá a szolgáltatás képes megoldási javaslatot kínálni, ha a cégen belül történt már valahol hasonló probléma, ilyen lehet például a hálózati hiba gyökerének megtalálása és elemzése. A MIKA webes felületen keresztül és mobilon is elérhető a Nokia Digital Assistant mint szolgáltatáson keresztül.

Ehhez kapcsolódik a Predictive Repair megoldás, amely a Nokia 3G és 4G szolgáltatók számára legfeljebb 14 nappal előre tudja jelezni a hardveres hibákat, és a cseréjükre is megoldási javaslatokat tud tenni - nem tökéletesen biztos a módszer, a fejlesztők legfeljebb 95 százalékos pontosságot ígérnek a megfelelő eszköz megtalálására. Így viszont még a hiba bekövetkezése előtt javítható vagy cserélhető az adott eszköz, ami időt és költséget spórol. A Nokia a szolgáltatáshoz szintén az AVA platformot, saját hálózatát, javítóközpontjainak adatait és általában a hardveres tapasztalatát használja fel. Mindehhez a Nokia Bell Labs gépi tanulás algoritmusát veszi igénybe a hibák előrejelzéséhez.

A MIKA próbaverziója már elérhető, és a Nokia az idei Mobile World Congress-en szemléltetni is fogja a megoldást. A Predictive Repair viszont majd csak márciustól lesz kipróbálható az előfizetők számára. Az árazásról nem található nyilvános információ, ahhoz az értékesítő partnereknél lehet hozzájutni.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.