Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
>> Vékonykliens, ransomware, papírmentes iroda, felhős irodai környezet. Március 29-én KKV-s üzemeltetői témákkal jön a HWSW free! <<

Elkezdte büntetni a Google a mobilos pop-upot

Habók Lilla, 2017. január 20. 13:37

Fél éve volt a kiadóknak átállni az új rendszerre, és követni a Google közbeékelődő ablakokra vonatkozó útmutatását. Mostantól a kereső hátrébb sorolja a találati listában azokat a mobiloldalakat, amelyek nem tartják be a szabályokat.

Életbe lépett az új Google-szabály 2017. január 10-től kezdődően, amelynek következtében a keresőóriás hátrébb sorolja a közbeékelődő (interstitials) ablakokat, pop-upokat alkalmazó mobiloldalakat, tudatta a Google a szabályokat ismertető frissített bejegyzésben. Gary Illyes webmester-trendelemző arra is utalt a tavalyi Pubcon konferencián, hogy a Google mobilos keresőindexe lesz majd az elsődleges az asztali változat helyett. A mobilos keresés növekvő tendenciája miatt a felhasználóknak olyan oldalakra van szüksége, amelyek nem töltődnek be túl lassan, és megfelelő tartalmakkal szolgálnak a bosszantó felugró reklámok helyett.

"Mostantól kezdve azok az oldalak, amelyeken a tartalom nem könnyen elérhető a felhasználók számára, a mobilos kereső eredményei között nem kapnak magas értéket. Ahogy említettük, ez az új érték csak egyet jelent sok száz másik közül a rangsorolásban, és a keresőkifejezés tartalma továbbra is egy nagyon erős szempont, így a releváns tartalmak továbbra is jó helyen szerepelhetnek a keresési találatok között." - írja a frissített közlemény.

Fontos, hogy a Google büntetése csak a mobiloldalakra fog vonatkozni, az asztali böngészést nem érinti. Továbbá a kereső azok miatt a közbeékelődő tartalmak miatt sorolja hátrébb az oldalakat, amelyek a keresőből megnyitás után jelenítik meg a képernyő nagy részét beterítő pop-upot, akár rögtön, akár a lejjebb görgetés közben - viszont nem vonatkozik a további aloldalakra, ahová nem a Google-ből érkezik a látogató. A szabályokat a tavaly augusztusi megjelenéskor mi is ismertettük, azóta a tulajdonosoknak nagyjából féléve volt az új követelményekhez igazodó beállításokra.

Példák a nem elfogadott pop-upokra (ábra: Leonardo Blog)

Három esetet sorol fel a Google, hogy milyen feltételek mellett sorolja hátrébb a pop-upokat alkalmazó oldalakat. Elsődleges, hogy a felugró ablak nem korlátozhatja a tartalom elérését. Bünteti a rendszer azokat a közbeékelődő oldalakat, amelyet el kell utasítani ahhoz, hogy a felhasználó a főképernyőre jusson. Továbbá az sem megengedett, ha a közbeékelt hirdetés önálló tartalomnak látszik, a weboldal valódi törzse azonban alatta helyezkedik el. Ezekkel szemben nem von hátrébb sorolást maga után a süti-használat elfogadása, a jogi beleegyezés vagy az életkori megerősítés. Valamint a büntetés nem vonatkozik a kilépéskor felugró ablakokra, abban az esetben sem, ha a látogató a Google-ből érte el korábban - jegyzi meg a TheSEMPost, John Mueller Google Webmaster Office Hours videója alapján.

Bár a szabály már hivatalosan életbe lépett, az oldalak pár napos türelmi időt kaptak az átállásra. A Google Mobile-Friendly Test szűrője mutatja, hogy egy oldal megfelel-e a mobilbarát kritériumoknak, de John Mueller webmester-trendelemző twitteres megjegyzése alapján ennek nem része a közbeékelődő ablakok szabályozására vonatkozó megfelelés tesztelése. Viszont ahogy korábban a mobilbarát oldalak szabályozásánál volt, a Google most is az egyedi oldalakat (individual pages) vizsgálja, nem pedig a teljes weboldalt (site), úgyhogy ha valaki még nem változtatott, akkor érdemes a Google szempontjából a leglátogatottabb oldallal kezdeni a módosításokat.

Vékonykliens, ransomware, papírmentes iroda, felhős irodai környezet.