Szerző: Koi Tamás

2016. november 7. 13:30

Bejött a Vodafone-nak a Tuti

Hosszú évek status quo-ját törte meg a Vodafone Magyarország a magyar feltöltőkártyás piacon az októberben bevezetett Tuti díjcsomaggal. Az új díjcsomag egy hónap alatt több mint ötvenezer kártyás ügyfelet mozgatott meg, amire már a konkurenciának is reagálnia kellett.

A szolgáltató szerint rendkívül sikeresnek bizonyult a múlt hónapban bevezetett Vodafone Tuti feltöltőkártyás tarifa rajtja. A magyar mobilpiacon (akkor még) egyedülállóan alacsony, 19 forintos perc- és SMS-díjat kínáló feltöltőkártyás díjcsomagra egy hónap alatt 50 ezer ügyfél tért át, ami a folyamatosan csökkenő pre-paid szegmensben kifejezetten jó aránynak tekinthető ilyen rövid idő alatt.

A Vodafone mai sajtóközleménye szerint az érdeklődés a bevezetést követően annyira megnőtt az új tarifa iránt, hogy egyes szaküzletekben sorban állás alakult ki a tarifaváltással kapcsolatos ügyintézések miatt, míg máshol a rendelkezésre álló SIM-ek fogytak el. A Tuti-ra váltó ügyfelek fele egyébként korábban is Vodafone-ügyfél volt, a többiek pedig más szolgáltatóktól érkeztek, részben számhordozással, a közölt számadat alapján mindez nagyjából 25 ezer új ügyfelet jelenthet. A számhordozási hajlandóság, illetve az eljárás ismertsége ettől függetlenül nem lett nagyobb a magyarok körében, így októberben mintegy tízezer előfizető hordozta át a számát másik mobilszolgáltatóhoz, ami alig több a havi átlaghoz képest, tehát az friss ügyfelek nagy része új telefonszámot vásárolhatott.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A Tuti bejelentése ezzel együtt már a versenytársaknak is fájhatott, hiszen november elejétől a Telekom is bevezetett egy kedvezményes tarifaopciót a kínálatába, mely saját hálózatba irányuló hívás esetén még kedvezőbb, bruttó 9 forintos perc- és SMS-díjat kínál. A Domino MOST-nak nevezett opció január végéig érhető el a szolgáltató kínálatában, hogy utána mi lesz a sorsa, egyelőre kérdéses (beszédes ugyanakkor, hogy az első flatrate tarifákat is csak ideiglenes jelleggel vezették be a szolgáltatók, végül azonban megmaradt a konstrukció a kínálatban).

Az új konstrukciók megjelenésétől függetlenül az mindenesetre biztosan kijelenthető, hogy a magyarországi feltöltőkártyás ügyfélkör mérete folyamatosan, jelentősen csökkent az elmúlt években - tíz évvel ezelőtt még 65,5, öt éve pedig 50,5 százalék volt a feltöltőkártyás arány a teljes ügyfélbázison belül, ma pedig ez az arány nem egészen 41 százalék.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról