Szerző: Habók Lilla

2016. október 20. 15:53

Gépi tanulást állít a LinkedIn új ajánlórendszere mögé

Mobilon már megjelent az LinkedInen megismert ajánlás (endorsement) új változata. A webes felületre valamivel később érkező funkció segítségével a profilok megtekintői azokat a készségeket látják kiemelve, amelyek számukra fontosabbak. A felhasználók hiteles személyek támogatását kérhetik a készségeik igazolásához.

Megújul a LinkedIn ajánlórendszere (endorsement), hogy a jövőben hitelesebb és relevánsabb összképet nyújtson a profil tulajdonosának készségeiről. A szolgáltatásra már ráfért a ráncfelvarrás, mivel 2012 óta lényegi változtatás nélkül működik, azóta 10 milliárd ajánlást adtak ezen keresztül a felhasználók. Az újítás egyelőre csak a mobilalkalmazásban jelenik meg, de a tervek szerint hamarosan érkezik a funkció webes változata is, a szakmai közösségi oldal teljesen áttervezett verziójával együtt.

A készség-ajánlás eddigi folyamata lehetőséget adott komolytalan vagy teljesen irreleváns címkék megadására is, de a Microsoft kezébe került LinkedIn most igyekszik efölött is visszavenni az irányítást, hogy a bevételt termelő toborzók kezére játsszon. Az oldal adatai szerint a munkaerőt keresők több mint egy percet szoktak tölteni csak ezeknek a készségeknek és a hozzájuk tartozó ajánló személyeknek a böngészésével - ezért is fontos, hogy a releváns információk szerepeljenek a lista tetején.

Változik egyrészt az ajánlások megjelenítése a gépi tanulás algoritmusának lecserélésével és a backend infrastruktúra újratervezésével támogatva. Ezentúl minden felhasználó számára azok a készségek fognak kiemelten előre kerülni a megnézett profilon, amelyek hasznosak a megtekintő szempontjából. A LinkedIn statisztikái szerint a lista tetején szereplő 5 készséget 17-szer többen tekintik meg a többit. A kiemelések az alapján jelennek meg ezentúl automatikusan, ha például az ajánlást közös ismerősök vagy kollégák adták, illetve más olyan felhasználók, akik az adott készségben sok ajánlást kaptak.

Apple OFF - de mi lesz a többi techcéggel az autóiparban?

Nem lesz Apple-autó, de már van Xiaomi, és gőzerővel készül a Huawei saját autója is. Mit tudnak ők, amit az Apple nem?

Apple OFF - de mi lesz a többi techcéggel az autóiparban? Nem lesz Apple-autó, de már van Xiaomi, és gőzerővel készül a Huawei saját autója is. Mit tudnak ők, amit az Apple nem?

Az ajánláskérést is megkavarja a rendszer, hogy a releváns személyek kattintását ösztönözze, ráadásul ezzel még több levelet generálhat a postafiókokba - amennyiben nem csak az alkalmazáson belül valósítja meg ezt a funkciót. Ha valaki ajánlásokat szeretne kérni, akkor csak ezt az opciót kell kiválasztani, és már küldi is az értesítőket a LinkedIn az általa relevánsnak vélt felhasználóknak, hogy erősítsék meg a munkakereső személy megadott készségeit.

Több más bejelentést is tett mostanában a LinkedIn a funkció megújítása és a webváltozat áttervezése mellett, amely mind mutatja a változtatási törekvéseket. Egy másik új funkció, hogy a jelöltek diszkréten jelezhetik a toborzók számára, ha új munkát keresnek - ezzel is kedvezve a prémium felhasználóknak. Szeptember végén pedig elindult a LinkedIn Learning e-learning oldal 9 ezer online kurzussal, főleg a 1,5 milliárdért tavaly felvásárolt Lynda.com oktatási platform tartalmaira építve. A cég az oktatásban is üzletet lát, a tartalmak az ingyenes demo után eleve csak a prémium előfizetők számára érhetőek el, a jövőben pedig kifejezetten a vállalatok számára is készülnek majd oktatási csomagok.

A LinkedInnek mindeddig sikerült jól monetizálnia a piacot több mint 400 millió regisztrált felhasználóval és átlag havi 100 millió egyedi látogatóval, de februárban már látszott, hogy lassul a hirdetési üzletág eddigi dinamikus növekedése, és nehéz lesz ilyen ütemben kapaszkodni a továbbiakban. Az erőviszonyok viszont teljesen megváltoztak, mióta a Microsoft 26,2 milliárd dollárért felvásárolta a céget, és természetesen további bevételeket remél, de nem feltétlenül a hirdetésekből. Az eddigi lépésekből a bevételi a források átgondolása olvasható ki, kiemelt figyelemmel a toborzók pénztárcájára, az e-learning portál pedig a vállalati oktatás felé is töri az utat.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról

GIT

0

Vírusokkal szórták meg a GitHubot

2024. március 4. 13:59

Nehezen megállíthatónak tűnik a tavaly indult támadássorozat, melynek során népszerű GitHub repository-k kártékony kódot tartalmazó klónjait terjesztik a kiberbűnözők.