Szerző: Hlács Ferenc

2016. október 14. 10:21:00

Vállalati VR, több futballpályányi területen?

Elképesztő méretű, gyalogosan bejárható virtuális tereket ígér a Modal VR, a VR-piac legújabb versenyzője. A kezdeményezés a konzumerek helyett mindjárt a vállalatokat veszi célba.

Új szereplő lép be a virtuális valóság piacára, amelynek célkeresztjében nem a végfelhasználói nappalik, sokkal inkább a vállalati ügyfelek állnak. A Modal VR kezdeményezés mögött nem más áll, mint az egykori Atari-alapító Nolan Bushnell, akinek neve az amerikai videojátékterem-étterem franchise, a Chuck. E. Cheese kapcsán is ismerős lehet. A teljes egészében saját hardveres és szoftveres ökoszisztémára építő Modal VR egészen más oldalról közelíti a területet, mint a HTC Vive vagy az Oculus Rift, a cég termékét egyáltalán nem is tenné elérhetővé a konzumer piacon, azt helyette vállalati vásárlóknak szánja, a rendszer elképzeléseik szerint játéktermekben, céges környezetben, sőt akár oktatási területen is visszaköszönhet.

A Modal VR termékének fő megkülönböztetőjegye a fenti, ismert riválisokkal szemben, hogy esetében a felhasználók mozgástere jóval túlmutat a számítógép előtti forgószéken vagy a nappali szőnyegén, abban a játékosok elképesztően nagy, akár több mint 83 ezer négyzetméteres területeken is szabadon mozoghatnak. Ehhez természetesen teljes mértékben vezeték nélküli felszerelésre van szükség, a cég VR szemüvege és testre szerelhető érzékelői is mind kábelek nélkül kommunikálnak a rendszer központi egységeivel, akárcsak a terület határain, állványokon elhelyezett érzékelők, amelyek a résztvevő játékosok mozgását követik. Utóbbiak egyébként egyszerre tíz felhasználót képesek szemmel tartani, több központi egység, azaz "VR Fabricator" beiktatásával azonban ez a szám növelhető.

A vállalat "ipari szintű immerzióként" írja le a termékét, amely további érzékelőrendszerek, illetve a hozzájuk tartozó vezérlőegységek hozzáadásával akár a fentinél is nagyobb területekből is építhet fizikailag bejárható virtuális tereket - a cég akár teljes vidámparkokat vagy kisebb településeket is említ. Bár a projekt még erősen a prototípusok fázisában jár, a felszerelés a gyártó szerint kifejezetten könnyű viselet, az élményben való elmélyedést pedig az is segíti, hogy nincs szükség külön kontrollerekre, a felhasználók kézmozdulatokkal, illetve egyszerűen testmozgásukkal vezérelhetik a különböző játékokat vagy egyéb virtuális tartalmakat.

A rendszer ennek megfelelően gyors és pontos mozgáskövetést ígér, az érzékelők kevesebb mint egy milliméteres pontossággal követik nyomon a résztvevőket, a késleltetés pedig a vállalat ígérete szerint kevesebb mint 10 milliszekundum. A Modal VR rendszer mindezek mellett egyszerűen hordozható, a cég szerint percek alatt bármilyen (megfelelően nagy) területen, akár egy focipályán felállítható és használatba vehető, továbbá akár akkuról is működtethető, így külső áramellátásra sincs feltétlenül szükség - igaz a vállalt arról nem beszélt, hogy az eszközöknél így milyen üzemidőre lehet számítani, ahogy a viselhető komponensek, azaz a szemüveg és az érzékelők akkuideje sem ismert.

1:27
 

Location-Based Virtual Reality by Modal™

Még több videó

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról (x) 90 fős előadó lesz a konferencián, segítve az eligazodást, kiemeltük neked a hét kedvencünket.

Maga a Modal VR pakk részből áll, a központi egységet a fentebb már említett, rackbe szerelhető VR Fabricator jelenti, amely egy PC-hez (szerverhez) csatlakoztatva gondoskodik a játékosok pozicionálásáról a virtuális térben, illetve testmozgásuk követéséről, továbbá a hangos kommunikációért is felel. Utóbbira a vezeték nélküli VR-szemüvegekbe épített mikrofonokon és fejhallgatókon keresztül van lehetőség, így a nagyobb területeken sem fog elmenni a hangunk egy hosszabb játék után a valós-virtuális térben. A cég azt egyelőre nem árulta el,  a szemüveg pontosan milyen kijelzővel dolgozik. A csomagba tartoznak még a testre rögzíthető érzékelők, ezek gyakorlatilag tetőtől talpig követik a felhasználó mozgását.

Végül de nem utolsó sorban a Modal VR Command Center szoftverre is szükség lesz, amely a VR Fabricatorhoz csatlakoztatott PC-n fut és a különböző VR appok beállításai és konfigurálása mellett kvázi alkalmazásboltként is funkcionál, ahonnan megvásárolhatók letölthetők a platformra készült tartalmak. Ez központi szerepet játszik majd a Modal VR stratégiájában, a cég üzleti modelljét ugyanis a hardverek értékesítése mellett a szoftverboltra építi majd. Ebben a fejlesztők közzétehetik majd a rendszerre írt szoftvereiket, azok árából pedig a vállalat lekanyarít magának egy bizonyos százalékot.

A Modal VR jövőjét többek között játéktermekben látja - ezen a téren Bushnell jelentős tapasztalattal rendelkezik - de a céges felhasználást is kiemelt helyen kezeli, a rendszerrel például a megtervezett épületek, járművek vagy egyéb termékek valós méretben lehetnek körbejárhatók, akár egyszerre több embernek is, de akár a rendőrök, katonák (asztronauták?) kiképzésében is hasznos lehet a rendszer. Mindezek mellett az oktatásban is lehet helye a terméknek, azzal akár teljes osztályok vagy egyetemi csoportok nézhetnek körbe az emberi testben, netán más bolygók felszínén. Azt a cég egyelőre nem árulta el, milyen áron kínálja majd termékét a kiszemelt partnereknek.

a címlapról

Hirdetés

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról

2019. november 17. 21:19

Idén 90 fős előadói gárdával készülünk a HWSW mobile! digitális termékfejlesztési konferenciára, de hogy segítsünk az eligazodásban, kiemeltük neked a hét kedvencünket.