Szerző: Hlács Ferenc

2016. október 6. 15:40

Pengeéles VR-kijelzőket demózott a Sharp

Felvillantotta a VR lehetséges jövőjét a Sharp Japánban, a vállalat két apró, az 1000 ppi-t jóval meghaladó pixelsűrűségű panelt is bemutatott. A technológia megreformálhatja a "szúnyoghálós" VR-szemüvegeket.

A virtuális valóság területén mára egyre több tech-óriás igyekszik megvetni a lábát, noha még mindig nem egyértelmű, hogy a VR-headsetek jelentik-e majd a tartalomfogyasztás jövőjét, netán a 3D-tévék sorsára jutnak, és a kezdeti felkapottság után gyorsan elveszítik a közönség érdeklődését. Miután a piac még csak most ismerkedik a technológiával, korai lenne érdemi visszajelzésekről beszélni, vállalatok mindenesetre egész biztosan látnak jövőt a területben, az olyan nagyok mellett, mint az Oculus vagy a HTC Vive, a Samsung is tapogatózik a piacon, a Google pedig a legújabb Androiddal egy teljes új VR platformot épített ki.

Arról még korai lenne találgatásokba bocsátkozni, hogy a termékeket pontosan milyen irányba kellene csiszolni a garantált sikerhez, egy ugyanakkor biztos, a headsetekben bőven van helye nagyobb felbontású kijelzőknek. Még a fentebb említett, borsos árú csúcsmodellek is csupán 2160x1200 pixeles felbontást tudhatnak magukénak, 5 hüvelyk közeli kijelzőkön, ezzel hasonló élményt produkálva, mint az okostelefonokkal machináló megoldások. Utóbbiak a Quad HD-s panellel szerelt csúcsmodellek esetében jellemzően 500 ppi körüli pixelsűrűségükkel bár vállalható vizuális élményt nyújtanak, a kép fölé húzott "szúnyogháló" továbbra is jól látható marad, a jól kivehető pixelek sokat rontanak az élményen.

A PC Watch fotói

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Ezen segíthetnek a Sharp frissen demózott, kifejezetten a VR felhasználási területekre fejlesztett, nagy felbontású paneljei. A gyártó a Japánban rendezett CEATEC kiállításon villantott meg két, kisméretű kijelzőt, amelyet kifejezetten a VR-headsetekbe szán. A nagyjából kéthüvelykes panelek egyike kerek, míg a másik hagyományos, négyszög formájú, felbontásuk pedig ekkora méreten kifejezetten impresszív, 2160x1920 pixel, ami elképesztő, 1400 PPI-t is meghaladó pixelsűrűséget eredményez. Ilyen érték mellett jó eséllyel teljesen "hálómentes" képet adó szemüvegek lennének piacra dobhatók, ráadásul még az sem jelentene problémát, ha a megjelenítő mögött dolgozó vas nem tud ekkora felbontást kezelni, hiszen bár a tartalom alacsonyabb felbontású, "recés" lehet, az apró képpontoknak hála a hálószerű textúra így is eltűnik a képről.

Az persze még jóval odébb van, hogy hasonló paneleket végfelhasználói termékben láthassunk viszont, még ha teljesen kiforrott technológiáról van is szó, a kijelzők valószínűleg az egekig röpítenék a szemüvegek ma is igencsak borsos árát. Az eszközök mindenesetre jól mutatják a VR-headsetek lehetséges jövőjét, kis méretükből adódóan jóval közelebb kerülhetnek a felhasználó szeméhez, ezáltal pedig kisebb, könnyebb és kényelmesebb szemüvegek tervezhetők - ehhez persze még évekre lehet szükség.

a címlapról