Szerző: Habók Lilla

2016. szeptember 23. 14:03

Torzította a videós nézettségi statisztikákat a Facebook

Két éven át turbózta alaptalanul a Facebook a videók nézettségi statisztikáit, amelyek így nagyobb átlagos nézettségi időtartamot mutattak a riválisoknál. A cég a Hirdetői súgóközpontban tette közzé a bejegyzést, mintha nem jelentene túl sokat. A hibát már kijavította a közösségi óriás, de a hirdetők bizalmatlanok maradtak.

HIRDETÉS

Bevallotta a Facebook a Hirdetői súgóközpont egyik bejegyzésében, hogy két éven át hibásan számolta ki a rendszer a videók megtekintésével töltött átlagos időt. A számok ennek következtében sokkal többet mutattak a hirdetők összesítő felületein, így a Facebook üzleti csomagjának megrendelői nem voltak túl boldogok az éveken keresztül tartó félrevezetéstől.

A bejegyzés szerint a videónézettség átlagos időtartamát korábban úgy határozták meg a csapat elemzői, hogy a videónézéssel töltött összes időt el kell osztani azoknak az embereknek a számával, akik megnézték a videót. Ezzel szemben a számítás úgy működött, hogy a videónézéssel töltött időt "csak" azoknak az embereknek a számával osztották el, akik három vagy annál több másodpercig nézték a videót.

A számolási bakiból az következik, hogy ugyan a teljes videónézési időbe beleszámoltak minden egyes nézőt az algoritmusok, de az osztásból már kihagyták azokat, akik kevesebb mint három másodpercig nézték a videókat, és ezzel az átlagos nézettség ideje könnyen meg tudott ugrani. A számított értéket a fejlesztők felhasználták a videónézettség átlagos százalékának meghatározásához is, ezért két fő érték jelent meg hibásan az összesítésben.

Úgy módosították a számítást a tervezők a videó átlagos megtekintési ideje esetében, hogy a videónézéssel töltött összes időt mostantól a Facebook a videólejátszás összes számával osztja el, amely magában foglalja a videó automatikus elindulását és a kattintással történő elindítását is. A rendszer ezt a számítást veszi figyelembe a százalékos megtekintési adatok meghatározásához is.

A hiba 60 és 80 százalék közötti mértékben okozott eltérést a videónézettségi adatokban a The Wall Street Journalnak nyilatkozó Publicis Media értesülései szerint. A Facebook arra hivatkozik, hogy a hirdetőket személyes levélben is tájékoztatta a problémáról, pár héten belül kijavította a számítást, és mivel ez a videós érték nem számít bele a hirdetők számlájába, ezért bagatellizálni próbálná a helyzetet. Kérdéses, hogy a nagy hirdetők is ilyen gyorsan fognak-e felejteni, és mennyire volt értékes számukra a felhasználók videónézéssel töltött átlagos elköteleződési ideje, mikor a hirdetésre szánt összegeket osztották fel a különböző oldalak között.

Felmerülhet még az is kérdésként, hogy a videós adatok felpumpálása szándékosan történt-e annak érdekében, hogy a Facebook hirdetés vonzóbbá váljon a megrendelőknek a riválisokkal, például a YouTube-bal vagy a Twitterrel szemben, illetve a rengeteg médium által bevezetett saját videós platformokkal szemben. Két év nagyon sok időnek tűnik egy Facebook-méretű cég esetében arra, hogy a hiba ne tűnjön fel egyik fejlesztőnek vagy tesztelőnek sem. Az Unilever marketing vezetője, Keith Weed már tavaly azt nyilatkozta egy interjúban, hogy azok a tech cégek, akik nem engednek hozzáférést a saját platformjuk méréséhez harmadik fél számára, azzal egyenlő mintha "maguknak osztályoznák a házi feladatukat". A Facebook baklövése valószínűleg még bizalmatlanabbá és éberebbé fogja tenni a hirdetőket a céggel szemben.

a címlapról

for the win

0

Windowsra is befutott a Flutter

2020. szeptember 24. 11:59

A Google keresztplatformos fejlesztői keretrendszerével - alfa címke alatt - már windowsos alkalmazások is készíthetők.