Szerző: Hlács Ferenc

2016. szeptember 13. 13:22

Késélen táncol elektromos autóival a BMW

Stratégiai döntés előtt a BMW, hamarosan eldől, hogy az autógyártó mekkora hangsúly fektet a jövőben az elektromos autók gyártására. Jöhet a villany-Mini, de az i3 gyenge teljesítménye el is tántoríthatja a céget a területtől.

Sürgősen lépnie kell a BMW-nek elektromos járművekre vonatkozó stratégiája kapcsán: a cégen egyre nagyobb a nyomás a riválisok oldaláról, miközben saját, teljesen elektromos hajtású modellje, az i3 nem szerepel túl jól a piacon. Azt, hogy a vállalat is látja, hogy nincs vesztegetni való ideje jól mutatja, hogy mindössze egyetlen BMW vezetőtestületi tag képviseli majd az autógyártót a neves Paris Motor Show kiállításon - az elnökség túlnyomó része a cég elektromos autóinak jövőjéről tárgyal.

Az autógyártó jelenleg kapható i3 modellje az elmúlt év során jelentősen alulteljesítette a várakozásokat, abból tavaly mindössze 25 ezer darabot értékesített, ami a Reuters szerint komolyan eltántorította a gyártó vezetőségének egy részét a további elektromos hajtású fejlesztésektől. A vezetőtestület néhány tagja ennek megfelelően addig nem hajlandó újabb erőforrásokat szánni a járművek fejlesztésére, míg az i3 eladásai nem erősödnek. Ezen a téren egyébként valamennyi javulás már tapasztalható, az autó nagyobb akkuval felszerelt, nagyobb hatótávolságú változatának piacra dobása érezhetően növelte a vásárlók érdeklődését.

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart?

Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

A BMW nemrég, augusztus elején vázolta fel a következő néhány évre vonatkozó terméktervét, amelyben az elektromos járművek, illetve az önvezető autók is kiemelt helyet kaptak. Egy hónapja a gyártó még arról beszélt, a következő években az i3-at, illetve a hibrid i8 csúcsmodellt is frissíti, sőt, egy új teljesen elektromos, idővel teljesen önvezető verzióban is kiadott járművet is piacra dob, utóbbi jelenleg i20 kódnéven fut. A fentiek fényében ugyanakkor könnyen lehet, hogy megváltozik a fenti stratégia - ezt vélhetően a Paris Motor Show helyett tartott testületi egyeztetés eredménye dönti el. Az ügy kapcsán a gyártó egyelőre nem nyilatkozott.

A Reuters forrásai szerint ugyanakkor vannak még elektromos tervek a cég tarsolyában, egyes vezetők a Mini modellekből látnának szívesen hasonló verziót - akár már 2019-ben. Ehhez a cégnek ugyanakkor komolyan el kell köteleződnie az elektromos hajtás mellett, ami sok százmillió vagy milliárdos eurós befektetést jelent. Az i3 alapjául szolgáló platform átdolgozása a Minik alá túlságosan költséges lenne, így egy potenciális elektromos modellt teljesen új alapokra kellene helyezni. Ez jócskán feltornázná az autó árát, amely így az itthon 10 millió forintnál drágábban kapható i3-nál is ijesztőbb árcédulát kapna.

Utóbbi járművek költségeit - és árát - egyébként a cég a következő években igyekszik jelentősen csökkenteni, ehhez többek között a szénszálas felépítéstől szabadulna meg, a tervek szerint azt hamarosan alumínium-acél kombinációra cseréli. Az egyre alacsonyabb árú elektromos autók kezdeti költségeinek kompenzálásához továbbá a cég a nagy teljesítményű, illetve luxusautó kínálatának kiszélesítésével is szemez, így a kifejezetten drága modellek eladásaiból fedezhetné az olcsóbb autók által okozott kiesést - a stratégia a Teslától lehet ismerős.

A számottevő költségek ellenére a visszakozás a jelek szerint nem lenne bölcs döntés a cég részéről az elektromos autók területén, miután minden fő konkurens teljes gőzzel folytatja a kutatás-fejlesztést a területen. Példának okáért a Volkswagen a következő tíz évben több mint 30 elektromos jármű kiadását tervezi, illetve a Tesla Model 3 iránti nem elhanyagolható érdeklődést sem érdemes elfelejteni, az autót csaknem 400 ezren rendelték elő. De a Mercedes-Benz is dolgozik saját megoldásain, a Chevrolet Bolt modellje pedig az i3 árának háromnegyedéért lesz elérhető, több mint 300 kilométeres hatótávolsággal. A területnek ugyancsak erős hátszelet adott a Volkswagen nevéhez köthető tavalyi dízelbotrány, utóbbi gyártó már csak az elcsalt kibocsátási tesztekkel elvesztett jó hírének visszaszerzése miatt is ráfeküdt az utóbbi időben a zéró kibocsátású modellek fejlesztésére.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.