Szerző: Gálffy Csaba

2016. augusztus 12. 15:53:00

Twitch-versenytársat vett a Microsoft

Innovatív játékos közvetítőplatformot vásárolt a Microsoft. A Beam az Xbox divízió tagjaként teljesedhet ki, bekerülhet a microsoftos játékokba is.

Nem hagyja szó nélkül a Microsoft a Twitch hihetetlen sikerét, hanem felvásárolja annak egyik versenytársát, a Beamet. A tranzakció részletei nem nyilvánosak, így nem tudni pontosan, hogy a játékstreaming platformért mennyit fizetett a Microsoft. A Seattle-i Beam az Xbox divízió részeként folytatja majd működését, várhatóan teljesen beolvad majd a meglévő fejlesztőcsapatok közé.

A Beam egyébként roppant fiatal kezdeményezés, a cég csak idén január elején indult, a szolgáltatás maga pedig májusban rajtolt el. A szolgáltatás egyébként a standard játékközvetítés koncepciót néhány innovatív ötlettel spékeli meg, valószínűleg ezek keltették fel a Microsoft érdeklődését is. A Beam ugyanis roppant alacsony késleltetéssel közvetít, a Twitchnél szokásos 10-15 másodperc helyett egy másodperc alatti késleltetéssel rendelkezik, ami lehetővé teszi, hogy a kommunikáció a nézők és a streamer között kétoldalú legyen, a nézők is bele tudjanak szólni a kijelzőn zajló műsorba.

Miért érdemes belevágnod a Scrum képzésünkbe? (x) Október 21-én Scrum alapozó képzést indít a HWSW, íme néhány jó érv a kurzus mellett.

Az első jelölt adja magát a Microsoft portfóliójában: a Minecraft például kiválóan működhet ilyen interaktív formában, de a szerepjátékoktól az FPS-ig rengeteg játékstílussal érvényesülhet a megközelítés. A rendszer lehetővé teszi például, hogy a nézők állítsák össze a használt fegyverarzenált, vagy válasszák ki a játszott küldetést vagy pályát. Sőt, arra is van lehetőség, hogy a streamer néhány billentyű vezérlését delegálja és a nézőkre bízza.

A Beam egy üdítő csavar lehet az immár megszokottnak számító Twitch formulához képest, és tényleg élővé teheti a streameket. A Twitch ugyanis ma leginkább a csevegős felületen ad lehetőséget az interakcióra, emiatt az nem is nagyon válik el élesen a youtube-os Let's Play videók stílusától (legfeljebb hosszabb és mivel vágatlan, némileg unalmasabb).

a címlapról