:

Szerző: Gálffy Csaba

2016. június 9. 18:27

Mobilhirdetés: elérés már van

Új kutatásban vizsgálta a mobilhirdetésekkel kapcsolatos nézői attitűdöket az eNet és a Madhouse. Milyen az ideális reklám mobilon, mekkora eléréssel lehet számolni?

Azt már tudjuk, hogy a legnagyobb tech cégek, mint a Facebook már a bevétel túlnyomó többségét mobilos hirdetésekkel generálják. Az eNet és a Madhouse közös kutatása most azt nézte meg, hogy milyen attitűdökkel lehet számolni, mit értékel a közönség? Az online kutatás a VeVa online kutatási közösségen készült, 18 év feletti internetezők bevonásával.

Elérése már van

A felmérés szerint a teljes lakosságra vetítve mintegy 3,7 millió fő használ internetet a mobilján, közülük pedig 2,9 millió fő (79%) szokott rendszeresen mobilreklámokkal találkozni. "A mobilhirdetéseket többé tehát nem kell magyarázni, rengetegen észlelik őket, és tudják, mire valók azok" - vonja le a tanulmány a következtetést.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A hirdetésblokkolás korában érdekes kérdés, hogy a válaszadók a kutatás szerint tisztában vannak vele, hogy a médiumoknak/tartalomszolgáltatóknak ez jelenti a fő bevételi forrást, ezért elfogadják a hirdetéseket az oldalak és alkalmazások ingyenességéért cserébe. A hirdetések egyébként viszonylag sikeresek, "58 százalékkal már előfordult, hogy megtetszett egy termék, amelynek hirdetését a mobilján látta".

Legyen informatív

A kutatás kitért arra is, hogy a közönség hogyan képzeli el az ideális mobilhirdetést, mi számít a nézőnek? A legtöbben (62%) azt szeretnék, ha informatív lenne ("értékes információt közvetítsen"), és picivel kevesebben várják el (57%), hogy érdekes, kreatív, vicces legyen. A legkevésbé az szempont, hogy illeszkedjen az oldal tartalmába/szerkezetébe/designjába, ezt csak 39 százalék tartja fontosnak.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

5

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.