:

Szerző: Gálffy Csaba

2016. június 9. 18:27

Mobilhirdetés: elérés már van

Új kutatásban vizsgálta a mobilhirdetésekkel kapcsolatos nézői attitűdöket az eNet és a Madhouse. Milyen az ideális reklám mobilon, mekkora eléréssel lehet számolni?

Azt már tudjuk, hogy a legnagyobb tech cégek, mint a Facebook már a bevétel túlnyomó többségét mobilos hirdetésekkel generálják. Az eNet és a Madhouse közös kutatása most azt nézte meg, hogy milyen attitűdökkel lehet számolni, mit értékel a közönség? Az online kutatás a VeVa online kutatási közösségen készült, 18 év feletti internetezők bevonásával.

Elérése már van

A felmérés szerint a teljes lakosságra vetítve mintegy 3,7 millió fő használ internetet a mobilján, közülük pedig 2,9 millió fő (79%) szokott rendszeresen mobilreklámokkal találkozni. "A mobilhirdetéseket többé tehát nem kell magyarázni, rengetegen észlelik őket, és tudják, mire valók azok" - vonja le a tanulmány a következtetést.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A hirdetésblokkolás korában érdekes kérdés, hogy a válaszadók a kutatás szerint tisztában vannak vele, hogy a médiumoknak/tartalomszolgáltatóknak ez jelenti a fő bevételi forrást, ezért elfogadják a hirdetéseket az oldalak és alkalmazások ingyenességéért cserébe. A hirdetések egyébként viszonylag sikeresek, "58 százalékkal már előfordult, hogy megtetszett egy termék, amelynek hirdetését a mobilján látta".

Legyen informatív

A kutatás kitért arra is, hogy a közönség hogyan képzeli el az ideális mobilhirdetést, mi számít a nézőnek? A legtöbben (62%) azt szeretnék, ha informatív lenne ("értékes információt közvetítsen"), és picivel kevesebben várják el (57%), hogy érdekes, kreatív, vicces legyen. A legkevésbé az szempont, hogy illeszkedjen az oldal tartalmába/szerkezetébe/designjába, ezt csak 39 százalék tartja fontosnak.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról