Szerző: Gálffy Csaba

2016. június 2. 09:30

Céges profilok és analitika jön az Instagramban

Az Instagram-hirdetések felé lehet "kapudrog" a kisebb cégeknek az új Instagram-funkció, az analitika. A céges fiókok hamarosan követhetik a posztok elérését, és ha már ott vannak, rádobhatnak néhány forintot az elérés emelésére.

Az Instagram néhány nagy szervezet számára már régóta biztosít komplex analitikai eszköztárat, a kisebb cégek és szervezetek azonban eddig kimaradtak a szórásból. Ez változik hamarosan, az Instagram bejelentette, hogy érkezik a platformhoz fapados analitika és a fizetős posztokat is minden vállalkozás felé megnyitja a cég.

Céges fiókok, analitika, hirdetés

Az első lépcső, hogy az üzleti felhasználóknak rendelkezésre áll egy speciális céges ("business profile") formátum, amelyen megadható például a telefonszám, email cím, vagy épp a fizikai bolt címe. Ezek aktív formátumban jelennek meg, tehát a telefonszám egy gombnyomással hívható, a címhez pedig navigáció kérhető az appból közvetlenül. Jó hír, hogy ez a formátum teljesen ingyenes, így negatívuma nem nagyon van.

A céges fiók aktiválásával férhetnek hozzá a szervezetek a csemegéhez, vagyis a posztok kiemelésének lehetőségéhez és az analitikához. Az analitika felületén a fiók követőiről érhetőek el információk, így pontosabban behatárolható, hogy milyen célközönség nézi rendszeresen a posztolt képeket. A demográfiai adatokon túl a követők viselkedéséről is vannak adatok, így "relevánsabb tartalommal" tölthetik fel a cégek az Instagram-fiókot. Az analitika része lesz például az is, hogy a követők mikor nyitják meg leggyakrabban az appot, így maximalizálható az egyes posztok elérése.

Mindez persze csak étvágygerjesztő a főételhez, vagyis a fizetős szolgáltatáshoz, a posztok kiemeléséhez. Ez szintén csak céges profiloknak érhető el (mezei felhasználóknak nem), és értelemszerűen pénzért teszi lehetővé, hogy egy-egy poszt függetlenné váljon az Instagram kronologikus képfolyamától és akkor is látható legyen, ha amúgy régen lepörgött volna már.

Mobile first, a gyakorlatban

Az Instagram megközelítésének érdekessége, hogy mind az analitika, mind a kiemelés elérhető az első perctől a mobilappból, vagyis ehhez nem kell asztali géphez ülni. Ez logikus is, figyelembe véve, hogy a szolgáltatás az egyik első igazi csak mobilos (majd mobile-first) fejlesztés volt a piacon.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az új funkciók, a céges profilok, az analitika és a kiemelt posztok első körben az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Új-Zélandon (ez utóbbi kettő a Facebook kedvenc tesztpiacainak számít) indul el, de még év vége előtt globálisan, így itthon is elindul.

A Facebook pénzügyi jelentéséből kiolvasható, hogy az elmúlt évek a mobilos hirdetésekről szóltak - a cég bevételeinek mintegy 80 százaléka származik már a mobilos felületekről (elsősorban a Facebook appon keresztül). Ezt fogja a jövőben az Instagram monetizációs stratégiája is erősíteni, a cég a jövőben várhatóan igen aktívan fejleszti majd ezt a hirdetési rendszert, és elképzelhető az is, hogy valamilyen formában összeköti majd a Facebook saját hirdetési megoldásával.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról