Szerző: Hlács Ferenc

2016. május 13. 17:00

Példátlan leálláson van túl a Salesforce

Gőzerővel folyik a katasztrófaelhárítás a Salesforce-nál, a cég történetének jó eséllyel legsúlyosabb leállása után. A felhasználók akár közel négyórányi adattól is elbúcsúzhatnak.

Súlyos leálláson van túl a Salesforce.com, amely ráadásul minden jel szerint komoly adatvesztéshez is vezetett. A kiesés a szolgáltatás NA14 instance-ét találta el, amely így több órára használhatatlanná vált. A felhasználók szerte az Egyesült Államokban észleltek leállásokat, a legrosszabb pedig a főhadiszállás, azaz a Szilícium Völgy közelében volt a helyzet. A hiba azután jelentkezett, hogy a vállalat mérnökei az érintett instance-t elviekben sikeresen elköltöztették annak eredeti adatközpontjából, egy korábbi, kétórás leállást követően. Marc Benioff a Salesforce vezérigazgatója Twitteren kért elnézést a felhasználóktól.

Magán a kiesésen túl az azzal járó adatvesztés is komoly kockázatot jelent az ügyfelek számára, a cég oldalán tegnap közzétett információk szerint ugyanis a május 10-i, UTC szerint 9:53 és 13:29 közötti időszakban keletkezett adatok nem állíthatók vissza. Bár ez valamivel jobb, mint a korábban jelentett, 9:53 és 14:53 közötti intervallum, még így is több mint három és fél órányi elveszett adatról van szó.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A szóban forgó NA14 egyébként még mindig nem állt egészen helyre, a heti exportok és a sandbox-másolás funkciók sem vehetők rajta igénybe. Noha az érintett adatbázisról elviekben készült biztonsági másolat, az a jelek szerint nem teljes. A vállalat mérnökeinek egyelőre nem sikerült megtalálniuk a probléma pontos okát, illetve a cég arról sem nyilatkozott, hogy pontosan mennyire kiterjedt leállásról van szó. Amennyiben a vállalat a továbbiakban sem tudja visszaszerezni a felhasználói adatokat, annak komoly jogi következménye is lehet a cégre nézve.

Noha kétségtelenül a cloud-szolgáltató történetének egyik legsúlyosabb kieséséről beszélünk, a CRN a Salesforce.comhoz közel álló forrásai szerint az esetnek nem lesz jelentős hosszútávú hatása. Ahogy a neve elhallgatását kérő nyilatkozó fogalmaz: "Miért hozna valaki egy négyórás leállásra alapozva egymillió dolláros döntést?". Igaz a leállás sokaknak okozhatott fejfájást, az még nem feltétlenül indokol egy hatalmas energiabefektetéssel járó platformváltást.

A kiesés okán, ha az maradandónak bizonyul, a Salesforce több ügyfele is pénzvisszafizetést kérhet a vállalattól - a kisebb vásárlók ugyanakkor rosszul járhatnak, ők ugyanis sok esetben nem írnak alá olyan megállapodást a vállalattal, amely jogosulttá tenné őket a visszatérítésre. A Salesforce mindenesetre tovább dolgozik a katasztrófa elhárításán, a következő napokban több részlet is kiderül majd az ügyfelek lehetőségeiről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról