Szerző: Asztalos Olivér

2016. május 06. 12:00:00

20 éves notebookokat guberál a McLaren

Öreg PC-kre van utalva a McLaren, az autógyártó ikonikus sportautójához egy 90-es évekbeli Compaq notebook kell, amit egyre nehezebb beszerezni.

Nagyjából 20 éves számítógép szükséges a McLaren ritka szupersportautójához, a McLaren F1 karbantartása és javítása a Compaq LTE 5280 notebook nélkül ugyanis (egyelőre) nem lehetséges, világított rá a Jalopnik. A brit autógyártónak ezért egy ritka problémával kell megbirkóznia, a nagyjából két évtizedes mobil PC-ből egyre kevesebb a működőképes darab, így a McLarennek gyakorlatilag vadásznia kell a megfelelő állapotú aggastyán PC-kre.

A limitált darabszámú, összesen 106 példányban összerakott ikonikus sportautót 1992-ben kezdték el gyártani, aminek megfelelően a 90-es évek egyik népszerű, Pentium processzoros mobil PC-jéhez fejlesztették az elektronikus rendszert, melynek karbantartása egy DOS-alapú szoftverrel végezhető. Az 1996-ban még 3000 angol fontért vesztegetett notebookhoz anno egy speciális CA kártyát tervezett a McLaren, ami csak a Compaq gépével biztosít megfelelő kompatibilitást.

A Compaq gépe nélkül csak egy matchbox

Mindez önmagában még nem jelentene problémát, ugyanakkor a nagyjából két évtizedes PC-k egyre-másra kezdik beadni a kulcsot, az autógyártónak pedig egyre nagyobb kihívást jelent megfelelő állapotú gépeket találnia a mára 100 darabosra apadt McLaren F1 állományhoz. A vállalat ezért különféle helyeken, például az eBay-en próbál Compaq LTE 5280 utánpótlásra vadászni. Eközben a McLaren már dolgozik egy új, a mai notebookokkal is kompatibilis univerzális interfészen, mellyel áthidalható lesz a rendhagyó probléma, és könnyebben karbantarthatóak lesznek a napjainkra körülbelül 13 millió dollárt érő ritka sportautók.

Miért érdemes belevágnod a Machine Learning képzésünkbe? (x) Október 15-én Machine Learning képzést indít a HWSW, íme néhány jó érv a kurzus mellett.

A három férőhelyes McLaren F1 több okból is különleges, ugyanis ez volt az első, több darabban is legyártott közúti jármű, melynek karosszériája teljesen szénszál-erősítésű. A 12 hengeres, nagyjából 6 literes BMW motorral hajtott, 627 lóerős sportautó 12 éven át, 2005-ig birtokolta a világ leggyorsabb közúti autója címet.

a címlapról