Szerző: Gálffy Csaba

2016. április 29. 17:59

Kínaiakhoz igazoltak a BMW kulcsfigurái

Kiválóan illusztrálja a friss autóipari trendeket, ezért érdemes megemlékeznünk erről a történetről: kínai startuphoz igazolt a legendás BMW elektromosautó-divíziójának vezetése. Késhegyre menő csata zajlik a tehetségekért a színfalak mögött.

Nem mindennapi húzást mutatott be a kínai Future Mobility, a Tencent és a Foxconn által is pénzelt startup elektromosautó-startup. A cég ugyanis leigazolta a BMW hasonló profilú divíziójának teljes vezetését, némi zavarba hozva ezzel a bajor gyártót és lefejezve a cég i-sorozatú autóival foglalkozó részleget.

A Bloomberg és a Wall Street Journal információi szerint a Future Mobility először Carsten Breitfeldet szerezte meg, ő 20 évet húzott le a BMW kötelékében. vezetése alatt készült a BMW i8 plug-in hibrid sportautó. Breitfeld után pedig a divízió három további vezérét is sikerült átcsábítani, köztük az i-sorozat elektromos hajtásának fejlesztését felügyelő Dirk Abendrothot, a designcsapatot vezető Benoit Jacobot és a BMW i termékmenedzserét, Henrik Wenderst. A különböző források által megerősített értesülés szerint ők a jövőben mind a Future Mobilitynél dolgoznak majd.

A BMW még 2011-ben mutatta be i3-as elektromos autóját, amely végül két év múlva, 2013-ban került piacra., ezt pedig az i8 hibrid sportautó követte 2015-ben. Az értékesítési számok azonban elmaradtak a várakozásoktól, a BMW adatai szerint tavaly mintegy 24 ezer i3-as és 5500 i8-as fogyott. A gyenge piaci teljesítmény fényében a BMW vezetése úgy döntött, hogy kevesebbet fektet az elektromos autók fejlesztésébe, ennek megfelelően a sorozat harmadik darabja a jelenlegi tervek szerint csak 2020-ra kerülhet piacra, sokkal később az eredetileg tervezettnél.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Future Mobility mögött a Bloomberg szerint olyan nagy kínai cégek állnak, mint a Tencent Holdings vagy a Foxconn Technology Group, amelyek autóipari tapasztalatokkal nem nagyon rendelkeznek. De szakmai támogató is van, a China Harmony New Energy Auto Holding Ltd. is részvényese a Future Mobility-nek, ez egy szintén kínai illetőségű dealer-hálózat. A startup egyébként a kínai kormányzat egyik kedvencének is számít, amelyre úttörő szerep hárul a következő generációs kínai járműipar létrehozásában.

Az elektromos gépkocsik és úgy általában a járműipar hatalmas átalakulás küszöbén van, a vérszagra pedig gyűlnek a tech-cégek. A Google egészen nyilvánosan fejleszti saját önvezető autóját, az Apple teljes titokban csinálja ugyanezt, a kínaiak pedig az agresszív lépésektől sem riadnak már vissza. Nagy kérdés, hogy a terület, amelyben Európa hagyományosan erősnek számít, hogyan alakul a következő években-évtizedben, és meg tudja-e őrizni a kontinens ipara a ma élvezett pozícióját.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról