Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Összetöri a PC-s gamerek szívét a Quantum Break

Asztalos Olivér, 2016. április 08. 16:51
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Újabb Windows 10 exkluzív játék bukott nagyot a teszteken, a UWP-s Quantum Break hemzseg a problémáktól, beszámolók szerint a játékélmény egyszerűen pocsék.

hirdetés

Hibáktól hemzseg a Quantum Break PC-s verziója. Az Eurogamer.net számba veszi a játék problémáit, melyből több mint féltucat van. Az UWP-exkluzív cím még a legerősebb PC-ken is gyenge játékélményt produkál, miközben az Xbox One sovány hardverén különösebb gond nélkül fut a program.

Quantum Broken

A TPS típusú akciójáték egyik nagy problémáját a maximális másodpercenkénti képkockaszám jelenti, a tesztelők a beállítások több kombinációjával sem tudták elérni a kijelző képfrissítésének értékét, ami képtörést eredményez, nagyban rontva a megjelenítés minőségén. A képkockák aránya több frissítési beállítás esetében sem változott, 60 Hz mellett 50 fps, 50 Hz esetében pedig 43 képkocka rajzolódott ki másodpercenként, jellemzően 5:6 volt az arány, 16,7-33 milliszekundum közötti képkockaidővel. Mindez jól látható problémákhoz vezet, a kép akadozik, törik, a megjelenítés nem folyamatos.

Ezen a játék limiter beállítása sem segít, mellyel 30 fps-re fixálható a másodpercenkénti képkockaszám. Ebben az eseteben a játék frame-pacing funkciója jelent problémát, mely a kiszámolt képek időzített megjelenítéséért felel. Ugyan a funkció valóban 30 fps-re fixálja a kirajzolás sebességét, az a 33 milliszekundumos képkockaidővel nem tűnik konzisztensnek.

A helyzeten tovább ront az úgynevezett temporális projekció, mely elsősorban az Xbox One miatt került a játékba. Dióhéjban ez arra jó, hogy a 720p-s felbontású leképzett képkockákból 1080p-s kimeneti képkockákat készíthet a rendszer, így a Full HD-s megjelenítés kevesebb erőforrásból valósítható meg. Ez konzolnál hasznos, ugyanakkor PC-n zavaró, a monitoron láthatóan rontja a képminőséget, elmossa a részleteket. A megoldás ugyanakkor nem új keletű, a Rainbow Six: Siege már alkalmazott hasonló megvalósítást, de ennél a készítők lehetőséget adtak a kikapcsolására, ami a Quantum Break PC-s verziójából valamiért kimaradt.

Bár az Xbox One verzióhoz képest kínál néhány grafikai előrelépést a játék, ezek eredménye nem elég látványos, mindeközben pedig az effektek tetemes erőforrásokat emésztenek fel. Emellett a háttértárat sem kíméli a játék, a tesztelők szerint SSD nélkül kár feltelepíteni Quantum Breaket, HDD-vel abszolút játszhatatlan a cím. A kilépés opció hiánya már a nonszensz hibák csoportját erősíti, a játékot elhagyni csak az Alt+F4 kombinációval lehet. Amennyiben mindez nem lenne elég, a GeForce tulajdonosoknak külön "örömhír", hogy az aktuális legújabb Nvidia meghajtóprogramokkal a játék rendre összeomlik, miközben a Radeon kártyák lényegesen jobban teljesítenek a DirectX 12-es játék alatt, GTX 970-R9 390 viszonylatban akár 50 százalék előnye is lehet az AMD kártyáinak.

Már megint az UWP...

A problémák egy része az UWP limitációira vezethető vissza. Ahogy a közelmúltban már szó volt róla, a Microsoft keretrendszer számos (gyerek)betegséggel és hiányossággal küzd, melyek között a vertikális szinkron (V-Sync) szabályozása mellett a többkártyás (SLI, CrossFire) meghajtás támogatásának hiányosságai is jelen vannak. Hab a tortán, hogy az UWP sajátosságai miatt a különféle szoftveres trükközések (pl.: RivaTuner) sem működnek, melyekkel orvosolni lehetne bizonyos problémákat.

Jelen állapotában tehát nem ér pénzt a Quantum Break PC-s verziója, ameddig a fejlesztők és a kiadó, azaz a Remedy és Microsoft nem javítja az ordító hibákat, célszerű messziről kerülni a bemutatók alapján amúgy ígéretes játékmenettel rendelkező címet.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.