Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Elérhető a Visual Studio "15" előzetese

Gálffy Csaba, 2016. április 06. 12:00
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Megérkezett a Visual Studio következő, egyelőre "15" kódnéven futó verziójának első kipróbálható kiadása. A Microsoft népszerű fejlesztői környezete várhatóan a Visual Studio 2016 néven lesz majd elérhető, az újdonságokról pedig már most elkezdte fellebenteni a fátylat a szoftverház.

Az egyik első ilyen új fejlesztés a vadonatúj telepítési mechanizmus. Az új telepítő egyik hozadéka, hogy a minimum telepítés lényegesen kisebb lett, így ha csak az alap eszköztárra van szükség, akkor lényegesen kisebb csomagot kell letölteni és kisebb a tárhely-foglalás is. Ebben a csomagban a kódszerkesztő, a debug-eszköztár, a verziókezelő és néhány alap funkció található meg, a telepítő szerint ennek kapacitásigénye mindössze 322 megabájt.

Az új logika szerint ehhez a közös alaphoz illeszthetőek a különböző technológiákhoz készített modulok - van .NET asztali fejlesztés, Unity-alapú játékfejlesztés, Python és C++ csomag is, a Microsoft pedig további pakkok érkezését ígéri. A cég szerint a csomagok lényege, hogy a telepítéskor könnyebb legyen döntést hozni - a jelenlegi Visual Studio telepítője például rengeteg opciót kínál, a menüből pedig még a haladó fejlesztőnek sem könnyű azonnal eldönteni, hogy mire lesz később szükség és mire nem.

Az eredmény: a bizonytalanság miatt rengeteg fölösleges modult telepítenek a fejlesztők, ami egyrészt rendkívüli módon megnyújtja a telepítés folyamatát, másrészt az IDE indítási idejét és tárhelyfoglalását is puffasztja. A megoldás tehát olyan testreszabott csomagok készítése, amelyekről első látásra el tudja mindenki dönteni, hogy szüksége van-e rá.

A csomagok tartalmáról itt készített kimutatást a Microsoft, a Build Tools például minden pakknak a része, de a Windows 8.1 SDK kizárólag a C++ csomagban található meg. Az egyelőre nem világos, hogy az új felület mögött lesz-e majd lehetőség manuális testreszabásra, vagyis az egyes modulok a csomagtól függetlenül telepíthetőek lesznek-e - erre egyelőre nem találtunk lehetőséget.

Cordova, Android, iOS

Az új telepítőn túl persze rengeteg más újdonságot is hoz majd az új Visual Studio. Az IDE például már támogatja a Cordova 6.0-s projekteket és jobb npm-integrációt is kapott. Az UWP-s alkalmazások készítéséhez frissített eszközök járnak, rengeteg hibajavítással és jobb teljesítménnyel a VS 2015-höz képest is. A C++ oldalon teljesebb C++ 11 és 14 támogatást és az első C++ 17 funkciók megjelenését hozza a VS "15", fejlődött mind a fordító, mind a kiegészítő könyvtárak, mind az IDE.

A Visual Studio már egy ideje alkalmas androidos fejlesztésre, eddig azonban hiányzott a Gradle-támogatás. Az új VS már alapból támogatja az alapértelmezett androidos build-rendszert, ami hatalmas előrelépés a fejlesztők számára, a VS saját hatáskörben tud majd létrehozni Android-natív állományokat (.aar, .apk). A másik mobilos platform, az iOS is kibővített támogatást kap, az Xcode-projektek egy dedikált varázslón keresztül importálhatóak, és a fejlesztés során már a teljes edit-build-debug ciklus lezongorázható a Visual Studióból. Néhány lépéshez továbbra is szükség lesz az Xcode-ra az Apple licencfeltételei miatt, így az app aláírásához, ehhez készült egy export funkció is, amely Xcode-kompatibilissé alakítja a projektet.

Az újdonságok listája a Visual Studio honlapján érhető el.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.