Szerző: Voith Hunor

2015. október 15. 14:54

Tovább könnyítené a toborzást a LinkedIn

A cég automatizálja a Recruitert, az ajánlási programok hatékonyságát pedig egy új szolgáltatással növelné. Előbbi – és fontosabb – fejlesztés csak jövő év első negyedévében lesz elérhető, a Referrals viszont már november elsejétől.

Új, illetve frissített, a professzionális toborzóknak szánt terméket jelentett be Talent Connect konferenciáján a LinkedIn. A mintegy 380 millió regisztrált felhasználóval rendelkező karrieroldal alaposan átgyúrta a jelöltek keresésére szolgáló Recruitert, valamint bemutatta a Referralst, amivel a munkavállalói ajánlások követését lehet hatékonyabbá tenni. A cég a következő hónapokban meglévő alkalmazásait is megújítja, valamint egy új terméket is bejelent majd, ami jelenleg a Project Voyager kódnevet viseli, és az ígéretek szerint a portfólió egyik legfontosabb eleme lesz.

Algoritmizált jelöltvadászat

Fejvadászoknak és toborzással (is) foglalkozó HR-esek valószínűleg kitörő örömmel fogadják az átdolgozott Recruitert. A mára az egyik legfontosabb toborzási eszközzé váló szolgáltatásba a LinkedIn fejlesztői olyan funkciókat építettek be, melyek jelentősen megkönnyíthetik és felgyorsíthatják a jelöltállítási procedúrát. A cég minél jobban szeretné redukálni a keresés paraméterezéséhez szükséges időt, és a korábbinál jobban a toborzók keze alá dolgozni, így lehetővé teszi, hogy saját munkavállalói minták alapján lehessen keresni az adatbázisban.

Ehhez mindössze ki kell választani az összehasonlítási alapként szolgáló alkalmazottat, az algoritmus pedig megjeleníti azokat a profilokat, melyeket a leginkább megfelelőnek ítél. A listát finomhangolni is lehet majd, a Recruiter ugyanis lehetőséget biztosít a keresési feltételek szerkesztésére. Egyszerűbbé válik az összehasonlítási alap nélküli keresés is, a szolgáltatás csupán egy-két feltétel megadása után segít majd összerakni a részletes lekérdezést úgy, hogy például egy adott munkakörhöz tartozó releváns adatokból ajánl.

A Spotlight szintén a szűrésben fog segíteni, azzal, hogy kiemeli azokat a profilokat, melyek tulajdonosai az átlagosnál kicsit "közelebb" állhatnak a toborzó cégéhez például korábban jelentkeztek egy pozícióra, meglévő alkalmazottak közvetlen kapcsolatai.

A megújult Recruitert a LinkedIn valamikor 2016 első negyedévében tervezi kiadni, meglévő előfizetőknek ingyenes frissítésként lesz elérhető.

Ajánlások LinkedIn módra

A LinkedIn (és egyébként általában a toborzók szerint) szerint a céges munkavállalói ajánlási programok hatékonysága és aktivitási mutatója jóval alacsonyabb az ideálisnál. Ajánlással általában gyorsabban lehet lefolytatni egy-egy felvételi folyamatot, és az így bekerülő munkatársak a személyes kötődés miatt jellemzően hűségesebbek is, mint a hagyományos úton felvett társaik utóbbi kiemelten fontos munkáltatói szempont.

A november elsejével élesedő Referrals ezt az aktivitást próbálja felpörgetni. A céges Referrals oldalra belépve az alkalmazottak láthatják, hogy közvetlen kapcsolataik közül kiket lehet érdemes ajánlaniuk egy-egy nyitott pozícióra, és rögtön erről a felületről megoszthatnak munkalehetőségeket ismerőseikkel. Toborzói oldalon a felelősök teljes mértékben nyomon követhetik az ajánlási folyamatokat (aktivitás, hatékonyság), és a Referrals a LinkedIn szerint könnyen illeszthető a vezető toborzásmenedzsment-megoldásokba.

Megújuló alkalmazások

A LinkedIn a jövőben is marad eddig bevált stratégiája mellett, így egyetlen nagy és komplex alkalmazás helyett inkább több, fókuszált appban kínálja szolgáltatásait. A cég a következő hetekben-hónapokban teljes megújulást ígér, továbbá egy új terméket is a Project Voyagerről azonban egyelőre nagyon keveset tudni. Joff Redfern termékfejlesztésért felelős alelnök szerint a Voyager a LinkedIn kínálatának "gravitációs középpontja" lesz, ami egy hub-féle alkalmazásra is utalhat.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról