Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Szolgáltatásként is elérhető a Gravity ajánlódoboza

Gálffy Csaba, 2015. október 09. 12:20
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Szoftverszolgáltatásként is igénybe vehető végre a Gravity saját fejlesztésű ajánlórendszere. A nagy szereplők után a cég immár a kisebb webshopokat is ki tudja szolgálni, saját infrastruktúráról, előfizetéses modellben.

hirdetés

A Gravity a hazai gépi tanulás és analitika egyik úttörő csapata, a kutatómunka egyik eredménye a webshopok számára fejlesztett komplex ajánlómotor. A cég a nagyobb hazai és külföldi e-kereskedelmi cégek számára fejlesztett egyedi ajánlórendszereket, az új megoldás azonos alapokat használ, általánosabb, szinte bárhová beépíthető formában.

A fejlesztők ígérete szerint az integráció roppant egyszerű, az oldal kódjába csupán két JavaScriptet kell beszúrni. Az egyik a felhasználó követéséért felelős, ez gyűjti össze az oldalon bejárt útvonalat és állítja össze ennek alapján az ajánlatot. Ez a kód segíti egyébként a termékadatbázis beolvasását is a Gravity motorjába, a meglátogatott termékoldalak kerülnek be a rendszerbe.

A másik kód a doboz megjelenítéséért felel - ez természetesen az utolsó pixelig testreszabható úgy, hogy az oldal arculatába illeszkedjen. Betűtípusok, színek, méretek, gyakorlatilag a megjelenés minden eleme pontosan beállítható. Ehhez haladók használhatják a kódot magát is, az informatikával kevesebbet foglalkozó kereskedőknek pedig WYSIWYG szerkesztő áll rendelkezésére. Ez utóbbin látszik például, hogy a Gravity nem most indult a szakmában, a GUI szinte mindenre lehetőséget ad a felhasználónak - csak győzzön kattintani. Fontos elem, hogy az ajánlódoboz nem csak a weboldalakba, hanem mobilalkalmazásokba és emailekbe is beilleszthető, valamint támogatja a mobilra optimalizált és reszponzív oldalakat is.

Izgalmasabb kérdés az ajánlások finomhangolása, amellyel szűkíthető, szűrhető, vagy épp súlyozható, hogy mely termékek vagy termékkategóriák kerüljenek ki a dobozba. Ehhez rendelkezésre áll néhány előre elkészített sablon, amelyekből a kereskedő kiindulva létrehozhat egyedi ajánlásokat. Például a vásárlási folyamat adott pontján kínálhatunk kiegészítőket, ez a sablon megvizsgálja, hogy az adott nagyértékű termék mellé milyen alacsonyabb árú termékeket szoktak még vásárolni (telefonhoz tokot, tévéhez HDMI-kábelt, stb.).

A konkrét ajánlásokhoz a rendszer rengeteg információt képes összegyűjteni, a látogatás időpontját, az eszköz típusát, a termékekkel való interakciókat (megtekintés, kosárba vagy kívánságlistára helyezés, előzetes vásárlások, stb.). A termékekről azok nevét, leírását és árát gyűjti össze, de paraméter a termékkategória, értékelés, és egyéb információk is. A rendszer ezekből igyekszik visszatérő felhasználói viselkedési mintákat azonosítani és azokat megjósolni.

Az adatvédelmi kérdésekre is pontos válasza van a Gravitynek. A kereskedői adatbázisok teljesen elkülönülnek egymástól, így az ajánlórendszer csak azokból az adatokból dolgozik, amit az adott oldalon gyűjtött a felhasználóról.

SaaS - oktatóvideókkal

Az új értékesítési modellhez új támogatási modellt is találnia kellett a Gravitynek, az év végére százas, 2016 végére pedig ezres nagyságrendű partnerkör nem szolgálható ki a jelenlegi modellben. A cég a Facebook vagy a Google mintáját követve ezért igyekszik minél részletesebb dokumentációt és wiki-oldalt létrehozni, amely a legtöbb kérdésre tartalmazza a választ, az integrációt pedig előre elkészített leírások segítik, sőt, a népszerűbb webshop-motorokhoz egyedi beépülő modulok is készülnek.

A Reco árazása a terheléssel, vagyis a kiszámolt és kiszolgált egyedi ajánlással skálázódik. A legkisebb csomag 50 ezer ajánlást tartalmaz, 50 dolláros listaáron. A nagyobb csomagok fokozatosan egyre többet kínálnak, szokásos módon egyre alacsonyabb egységár mellett. Vakon beleugrani nem kell, van egy hónapos tesztidőszak, amely alatt ki lehet mérni a rendszer hatékonyságát. A Gravity mindenesetre bízik a Recóban, saját adataik szerint 1000 megjelenés mintegy 6-8 dollárral tudja megnövelni a forgalmat, miközben ennek költsége még a legkisebb csomagban is 1 dollár alatt marad.

Az ügyfélszerzést egy jutalékos modell is segíti, azok a fejlesztők, amelyek a Reco motort építik be, jutalékot kapnak a Gravitytől, és persze a megszerzett kompetenciát kamatoztathatják a többi ügyfélnél is. Mivel ez egy havidíjas rendszer, értelemszerűen ez rendszeres jövedelmet is jelent a partnerek számára.

4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!