Szerző: Hlács Ferenc

2015. szeptember 30. 14:55

Új hirdetési megoldásokkal támad a Google

Két új hirdetési megoldást jelentett be a Google a New Yorkban zajló idei Advertising Weeken. A vállalat Customer Match termékével a vállalatok email cím alapján targetálhatják ügyfeleiket, a Universal App Campaigns pedig a mobilalkalmazások hirdetőinek lehet vonzó.

Új megoldásokkal veszi célba a hirdetőket - és zárkózik fel a konkuencia repertoárjához - a Google, a keresőóriás a New Yorkban megrendezett Advertising Weeken két új koncepciót is bejelentett. Az egyik ilyen a következő hetekben érkező Customer Match, amely a vállalatok számára lehetővé teszi, hogy az ügyfeleikre vonatkozó email címlistáikat a Google-hoz feltöltve, azt a Gmail, YouTube vagy Keresés szolgáltatásokba aktuálisan bejelentkezett felhasználók listájával vessék össze, majd az ügyfeleket online felületen is célba vegyék hirdetési kampányaikkal.

Az egyes reklámok akkor bukkannak fel, ha a felhasználó valamilyen releváns tartalmat keres, netán kapcsolódó videót néz meg - a hirdetések ráadásul a későbbiekben is követhetik az adott usert, a keresőóriás más szolgáltatásainak felületére is, attól függetlenül, hogy épp milyen eszközről dolgoznak. A hirdetőknek a megoldással mindezek mellett lehetőségük van a feltöltött címlistáról ugyan hiányzó, ugyanakkor hasonló profillal rendelkező - azaz termékei iránt potenciálisan érdeklődő - felhasználókat is felfedezni.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Google másik fontos bejelentése Universal App Campaigns névre hallgat. Ez a termék már kifejezetten a különböző appok felhasználóit veszi célba, akiket a hirdetők a YouTube-on a Google keresésen, a Google Play áruházon, illetve a teljes, a cég szerint jelenleg több mint kétmillió weboldalt és 650 ezer alkalmazást lefedő Google Display Networkön keresztül is elérhetnek. A megoldás a felhasználók keresései alapján ajánlja fel nekik az egyes appokat. A hirdetőnek az egy telepítésre eső kitűzött költséget kell megadnia, a Google rendszere ezután elvégzi a többit, a Google Play felületéről automatikusan behúzva az adott alkalmazáshoz tartozó képeket, videókat és leírást, majd azokat különböző módon végigpróbálgatva a cég hálózatain, végül a leghatékonyabb kombinációt használja.

A Google újításai kétségtelenül jó hírt jelentenek a hirdetők számára - ugyanakkor nem most találkozhatunk először a megoldások mögött lévő koncepcióval, a Facebook már jó ideje hasonló módszerekkel dolgozik. A közösségi oldal már 2012 óta lehetőséget kínál az email cím, sőt telefonszám alapú targetálásra, de az alkalmazások hirdetése terén sem tétlenkedett. A vállalat ráadásul most maga is új babérokra tör, miután a napokban bejelentette, a Nielsennel együttműködve egy új mértéket vezet be a területen TRP (Total Rating Point) néven, amellyel mérhető lesz, hogy a hagyományos tévés reklámkampányok mellett hogyan teljesítenek a Facebook videós reklámjai - a hirdetők így hatékonyabban összehangolhatják a különböző platformokon futó kampányokat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról