Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Átlépte a 400 millió felhasználós küszöböt az Instagram

Hlács Ferenc, 2015. szeptember 23. 10:44
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Mérföldkőhöz érkezett a Facebook tulajdonában lévő Instagram, a képmegosztó immár 400 millió felhasználót tudhat magáénak. A szolgáltatás növekedése ráadásul kifejezetten tempós, az utolsó 100 millió regisztrációt ugyanis az elmúlt kilenc hónapban gyűjtötte be.

Töretlenül hízik az Instagram, a képmegosztó szolgáltatás a napokban jelentette be, átlépte a 400 millió havi aktív felhasználós határt - ebből ráadásul mintegy 100 milliót az elmúlt 9 hónap során gyűjtött össze. Fontos megjegyzés, hogy ez nem a regisztrálók számát jelenti, hanem azokat a felhasználókat, akik az elmúlt egy hónapban legalább egyszer aktívan használták a szolgáltatást (beléptek, elindították az appot, stb.). Ez a szám is inflálható (például beleszámítható a push üzenetek fogadása), mégis sokkal megbízhatóbb adat, mint például a Prezi által is használt regisztrált felhasználók száma.

A vállalat szerint felhasználóinak már több mint 75 százaléka az Egyesült Államokon kívülről használja a szolgáltatást. Korábban felmerültek kételyek, hogy az Instagram növekedése kifulladt és a következő néhány százmilliós felhasználói tábort már nem tudja megszólítani, helyette a Snapchat, illetve a távol-keleten népszerű komplex kommunikációs szolgáltatások viszik a piacot. Ezekre a félelmekre az új bejelentés rácáfolt, úgy tűnik a felhasználói bázis gyors ütemben növekszik tovább.

A globális terjeszkedés különösen a hirdetések szempontjából fontos a Facebook tulajdonában lévő vállalat számára: a cég nemrég jelentette be, hogy reklámjai 30 új országban lesznek elérhetők. A kis- és nagyvállalatokat egyaránt célzó statikus hirdetések mellett a szolgáltatás maximum harminc másodperces videós tartalmakat is kiszolgál, továbbá a Marquee nevű megoldást is támogatja, amely kifejezetten a rövid idő alatt történő maximális elérést szolgálja, például különböző események beharangozásához. A szolgáltatásban továbbá az azonnali telepítést, vásárlást vagy feliratkozást lehetővé tévő call-to-action gombok elhelyezésére is lehetőség van.

Az eMarketer kutatócég Forbes által idézett előrejelzése szerint az Instagram idén 600 millió dolláros globális hirdetési bevételt söpörhet be, amely 2016-ban a becslések alapján 1,5 milliárdra, 2017-ben pedig 2,8 milliárdra növekszik majd. Ehhez persze a felhasználószám további növekedése is szükséges, ugyanakkor ezen a téren a cégnek nincsenek rossz kilátásai, miután akárcsak a legutóbbi 100 millió usert, az azt megelőző 100 milliót is kilenc hónap alatt gyűjtötte be - a gyarapodás tehát kifejezetten stabil.

Az egészen biztos, hogy a Facebook nem nyúlt mellé a befektetéssel, a közösségi oldal ugyanis 2012-ben nagyjából egymilliárd dollárért vásárolta fel a képmegosztót, amely akkor még "szerény" 80 milliós felhasználói tábort tudhatott magáénak - a három év alatt toborzott 320 millió új user mindenképp szép teljesítményt jelent.

A legutóbbi 100 millió instagramozónak egyébként több mint fele él Európában és Ázsiban, a legtöbb új felhasználót adó országok pedig Brazília, Japán és Indonézia voltak. A megnövekedett bázissal értelemszerűen a megosztott fotók száma is nőtt, az a júniusban jelentett napi 70 millióról helyett már 80 millióra hízott.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.