Szerző: Hlács Ferenc

2015. szeptember 23. 10:44:00

Átlépte a 400 millió felhasználós küszöböt az Instagram

Mérföldkőhöz érkezett a Facebook tulajdonában lévő Instagram, a képmegosztó immár 400 millió felhasználót tudhat magáénak. A szolgáltatás növekedése ráadásul kifejezetten tempós, az utolsó 100 millió regisztrációt ugyanis az elmúlt kilenc hónapban gyűjtötte be.

Töretlenül hízik az Instagram, a képmegosztó szolgáltatás a napokban jelentette be, átlépte a 400 millió havi aktív felhasználós határt - ebből ráadásul mintegy 100 milliót az elmúlt 9 hónap során gyűjtött össze. Fontos megjegyzés, hogy ez nem a regisztrálók számát jelenti, hanem azokat a felhasználókat, akik az elmúlt egy hónapban legalább egyszer aktívan használták a szolgáltatást (beléptek, elindították az appot, stb.). Ez a szám is inflálható (például beleszámítható a push üzenetek fogadása), mégis sokkal megbízhatóbb adat, mint például a Prezi által is használt regisztrált felhasználók száma.

A vállalat szerint felhasználóinak már több mint 75 százaléka az Egyesült Államokon kívülről használja a szolgáltatást. Korábban felmerültek kételyek, hogy az Instagram növekedése kifulladt és a következő néhány százmilliós felhasználói tábort már nem tudja megszólítani, helyette a Snapchat, illetve a távol-keleten népszerű komplex kommunikációs szolgáltatások viszik a piacot. Ezekre a félelmekre az új bejelentés rácáfolt, úgy tűnik a felhasználói bázis gyors ütemben növekszik tovább.

A globális terjeszkedés különösen a hirdetések szempontjából fontos a Facebook tulajdonában lévő vállalat számára: a cég nemrég jelentette be, hogy reklámjai 30 új országban lesznek elérhetők. A kis- és nagyvállalatokat egyaránt célzó statikus hirdetések mellett a szolgáltatás maximum harminc másodperces videós tartalmakat is kiszolgál, továbbá a Marquee nevű megoldást is támogatja, amely kifejezetten a rövid idő alatt történő maximális elérést szolgálja, például különböző események beharangozásához. A szolgáltatásban továbbá az azonnali telepítést, vásárlást vagy feliratkozást lehetővé tévő call-to-action gombok elhelyezésére is lehetőség van.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Az eMarketer kutatócég Forbes által idézett előrejelzése szerint az Instagram idén 600 millió dolláros globális hirdetési bevételt söpörhet be, amely 2016-ban a becslések alapján 1,5 milliárdra, 2017-ben pedig 2,8 milliárdra növekszik majd. Ehhez persze a felhasználószám további növekedése is szükséges, ugyanakkor ezen a téren a cégnek nincsenek rossz kilátásai, miután akárcsak a legutóbbi 100 millió usert, az azt megelőző 100 milliót is kilenc hónap alatt gyűjtötte be - a gyarapodás tehát kifejezetten stabil.

Az egészen biztos, hogy a Facebook nem nyúlt mellé a befektetéssel, a közösségi oldal ugyanis 2012-ben nagyjából egymilliárd dollárért vásárolta fel a képmegosztót, amely akkor még "szerény" 80 milliós felhasználói tábort tudhatott magáénak - a három év alatt toborzott 320 millió új user mindenképp szép teljesítményt jelent.

A legutóbbi 100 millió instagramozónak egyébként több mint fele él Európában és Ázsiban, a legtöbb új felhasználót adó országok pedig Brazília, Japán és Indonézia voltak. A megnövekedett bázissal értelemszerűen a megosztott fotók száma is nőtt, az a júniusban jelentett napi 70 millióról helyett már 80 millióra hízott.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 06:56

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.