Szerző: Voith Hunor

2015. szeptember 09. 16:40:00

A Dellt és a HP-t is bevonja a Surface Pro-üzletbe a Microsoft

A két vállalat az értékesítés mellett teljes, nagyvállalati szintű terméktámogatást is biztosítani fog. Utóbbit a Microsoft önerőből nem képes megvalósítani, hiányában viszont a Surface Pro 3 eddig nem volt komoly vállalati alternatíva.

Meglepő bejelentéssel szolgált tegnap este a Microsoft. A vállalat az úgynevezett Surface Enterprise Initiative keretében több PC-gyártóval és rendszerintegrátorral is megállapodott arról, hogy azok a Surface Pro 3 tabletet viszonteladóként értékesíteni fogják, továbbá - és ez a legfontosabb - a nagyvállalatok által elvárt megszokott teljeskörű támogatást (jótállás, biztosítás, különböző telepítési és konfigurálási szolgáltatások stb.) is az eszköz mögé rakják.

A két legnagyobb fogásnak a Dell és a HP számít, lévén OEM-ként mindkét vállalatnak vannak saját, a Surface Pro 3 konkurenseként is felfogható eszközei. Ugyanakkor a Microsoft két nagy IT outsourcing céggel, az Accenture-rel és az Avanade-del is megegyezett, melyek profiljába már első pillantásra is tökéletesen beleillik a Microsoft-tablet. A Dell és a HP esete a Surface Pro 3-mal viszont jóval érdekesebb – a két nagy OEM és a Microsoft szempontjából is.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A Microsoft minél több nagyvállalathoz szeretné bejuttatni az alapvetően munkaeszköznek pozícionált Surface Pro 3-at, ami desktop Windows alkalmazásokat is futtató, laptopként is használható tabletként remekül beilleszthető a Windows 10-es stratégiába, melynek egyik központi eleme a gondtalan vállalati mobilitás. A vállalati szektorban viszont esély sincs nagyértékű informatikai eszközök értékesítésére a vevők által elvárt szolgáltatások (különböző hosszútávú jótállási- és szervizopciók, rendszerintegráció, bármikor igénybe vehető szakmai tanácsadás stb.) biztosítása nélkül, ezek pedig a Microsoft jelenlegi portfóliójából hiányoznak.

A Surface-értékesítés a Microsoft teljes bevételének viszonylag kis, bár az utóbbi negyedéves jelentések alapján szépen növekedő hányadát adja – egy-két "üzleti vas" miatt azonban a vállalat nem fog saját, vállalati hardveres támogatói üzletágat felépíteni, hiszen ez teljesen profilidegen tevékenység. Ezt egyébként Brian Hall, a Microsoft Surface üzletágának vezetője is megerősítette.

A Dell és a HP ugyan ezen a téren lehetnének konkurensei a Microsoftnak, igazából egyáltalán nem azok. Bár vannak vállalati felhasználásra szánt tableteik és hibridjeik, azok nem túl népszerűek (ebben azért komoly része van a Windows 8 csúfos szereplésének is). Továbbá az igazi pénz ezen a piacon nem is az egyszeri hardvereladáson, hanem a hozzá kapcsolt rendelkezésre állási, támogatási szolgáltatásokban van, azokat pedig mindkét PC-gyártó saját eszközeihez hasonlóan a Surface Pro 3-hoz is kínálni fogja – és igen, a jótállást (is) ez esetben a Dell, a HP vagy épp az Accenture fogja vállalni, és nem a Microsoft. Azt is érdemes megemlíteni, hogy például hálózati eszközök vagy tárolók terén mindként nagy OEM értékesít nem saját gyártású termékeket, úgyhogy az "idegen" termékek értékesítése egyáltalán nem számít újdonságnak.

A Dell az Egyesült Államokban és Kanadában október elejétől kezdi meg a forgalmazást, majd a jövő év elején kiterjeszti a további jelenlegi "Surface-országra" is. Sajnos ez azt jelenti, hogy hiába a Dell és a HP globális értékesítési hálózata, hivatalosan a Surface és Surface Pro például Magyarországra ezen lépést követően sem jut be. A HP szintén októbertől fogja értékesíteni a Microsoft-tabletet, és a cég direkt a Surface Pro 3-hoz kialakított HP Care csomagokat valamint vállalati mobilitási eszközöket és szolgáltatásokat is kínálni fog.

A Microsoft mostani kezdeményezése mutat némi hasonlóságot az Apple-IBM együttműködéssel. A Microsoft mindenesetre jól időzítette a bejelentést, a kiszivárgott információk szerint ugyanis az Apple ma este bemutat egy szintén mobil munkaeszköznek szánt iPad Prót - a Surface Pro 3 kibővített értékesítési hálózata és a nagyon komoly vállalati terméktámogatás lehetősége kifoghatja a szelet az Apple vitorlájából.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 15:38

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.