Szerző: Voith Hunor

2015. szeptember 2. 13:25

Szigorít mobilbarát feltételein a Google

Túl zavaróak a teljes képernyős alkalmazáshirdetések, a vállalat visszaszorítaná őket. A Google szerint egyre több, amúgy mobilbarát oldal jelenít meg saját alkalmazásának telepítésére buzdító, zavaróan nagy hirdetést, ha érzékeli, hogy felületét mobileszközről érik el.

A Google még tavaly novemberben vezette be a mobilbarát címkét mobilos keresési eredményeinél, ezzel jelezve a felhasználóknak azokat az oldalakat, melyek megfelelően optimalizáltak mobilkészülékes megjelenítésre. A vállalat néhány hónappal később bejelentette, hogy a "mobilbarátságot" keresési eredményeinek rangsorolásakor is figyelembe fogja venni - a kitételnek megfelelő oldalakat előnyben fogja részesíteni, a nem mobilbarát weblapokat pedig hátrébb sorolja.

Ez a lépés a Project Zeróhoz és a Flash-tartalmak megjelenítésének korlátozásához hasonlóan szintén egy olyan intézkedés, amit a keresőóriás kiemelt piaci helyzetéből adódóan egy általa (és amúgy sokak által) megfelelőnek tartott változás felgyorsításának kikényszerítésére alkalmazott. A változtatásnak meg is lett az ereménye, mára szinte minden fontosabb oldal kapott mobilos változatot is, hiszen annak hiánya egyszerűen túl nagy (nem)láthatósági kockázatot jelent a Google által dominált keresőpiacon.

A teljes képernyős appreklám nem mobilbarát

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A Google most bejelentette, hogy szigorít a mobilbarát minősítés feltételein, és frissíti az ennek megállapítására szolgáló tesztjét is. A cég azokat a teljes képernyős (vagy annak "jelentős részét kitakaró") felugró alkalmazáshirdetéseket szeretné visszaszorítani, melyeket az amúgy mobilbarát oldalak tulajdonosai akkor jelenítenek meg, ha a felhasználó mobileszközről nyitja meg a honlapot, de okostelefonján vagy tabletjén nincs telepítve a vonatkozó mobilalkalmazás. Az ilyen promóciós módszert alkalmazó oldalakat november 1-től a Google nem fogja mobilbarátnak minősíteni, így azok ugyanúgy hátracsúsznak a keresési eredményekben, mintha ettől az egy kitételtől eltekintve se lennének mobilbarátak.

A cég a kifogásolt gyakorlat helyett a Native App Install Banners és Smart Banners használatát javasolja, melyek segítségével az oldalak tulajdonosai a keresési eredmények között promotálhatják mobilalkalmazásaikat - Chrome és Safari böngészőket használóknak. Az egyéb teljes képernyős felugró hirdetések ellen a Google egyébként nem emelt kifogást, így csak a túl sokat eltakaró apphirdetéseket lesz érdemes novemberig eltávolítani.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.