Szerző: Voith Hunor

2015. szeptember 2. 13:25

Szigorít mobilbarát feltételein a Google

Túl zavaróak a teljes képernyős alkalmazáshirdetések, a vállalat visszaszorítaná őket. A Google szerint egyre több, amúgy mobilbarát oldal jelenít meg saját alkalmazásának telepítésére buzdító, zavaróan nagy hirdetést, ha érzékeli, hogy felületét mobileszközről érik el.

A Google még tavaly novemberben vezette be a mobilbarát címkét mobilos keresési eredményeinél, ezzel jelezve a felhasználóknak azokat az oldalakat, melyek megfelelően optimalizáltak mobilkészülékes megjelenítésre. A vállalat néhány hónappal később bejelentette, hogy a "mobilbarátságot" keresési eredményeinek rangsorolásakor is figyelembe fogja venni - a kitételnek megfelelő oldalakat előnyben fogja részesíteni, a nem mobilbarát weblapokat pedig hátrébb sorolja.

Ez a lépés a Project Zeróhoz és a Flash-tartalmak megjelenítésének korlátozásához hasonlóan szintén egy olyan intézkedés, amit a keresőóriás kiemelt piaci helyzetéből adódóan egy általa (és amúgy sokak által) megfelelőnek tartott változás felgyorsításának kikényszerítésére alkalmazott. A változtatásnak meg is lett az ereménye, mára szinte minden fontosabb oldal kapott mobilos változatot is, hiszen annak hiánya egyszerűen túl nagy (nem)láthatósági kockázatot jelent a Google által dominált keresőpiacon.

A teljes képernyős appreklám nem mobilbarát

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

A Google most bejelentette, hogy szigorít a mobilbarát minősítés feltételein, és frissíti az ennek megállapítására szolgáló tesztjét is. A cég azokat a teljes képernyős (vagy annak "jelentős részét kitakaró") felugró alkalmazáshirdetéseket szeretné visszaszorítani, melyeket az amúgy mobilbarát oldalak tulajdonosai akkor jelenítenek meg, ha a felhasználó mobileszközről nyitja meg a honlapot, de okostelefonján vagy tabletjén nincs telepítve a vonatkozó mobilalkalmazás. Az ilyen promóciós módszert alkalmazó oldalakat november 1-től a Google nem fogja mobilbarátnak minősíteni, így azok ugyanúgy hátracsúsznak a keresési eredményekben, mintha ettől az egy kitételtől eltekintve se lennének mobilbarátak.

A cég a kifogásolt gyakorlat helyett a Native App Install Banners és Smart Banners használatát javasolja, melyek segítségével az oldalak tulajdonosai a keresési eredmények között promotálhatják mobilalkalmazásaikat - Chrome és Safari böngészőket használóknak. Az egyéb teljes képernyős felugró hirdetések ellen a Google egyébként nem emelt kifogást, így csak a túl sokat eltakaró apphirdetéseket lesz érdemes novemberig eltávolítani.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról