:

Szerző: Koi Tamás

2015. július 21. 15:42

Papír helyett tabletet írhatnak alá a Telekom ügyfelei

Miközben a szolgáltatócégek, köztük a távközlési szolgáltatók igyekeznek mindinkább az online ügyintézés felé terelni az ügyfeleiket, némelyik cég a személyes ügyintézést is megpróbálja egyszerűbbé, gördülékenyebbé tenni. A Magyar Telekom digitális dokumentum projektje is ezt a célt szolgálja.

Az egyik legelcsépeltebbnek tűnő, marketingesek által előszeretettel alkalmazott frázisra, az "ügyfélélményre" manapság egyre nagyobb hangsúlyt igyekeznek fektetni a távközlési szolgáltatók, ebben a varázsszóban fedezve fel a lehetőségét annak, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaktól. Itt jutnak kulcsszerephez a különféle ügyfélszolgálati csatornák, illetve a személyes ügyfélszolgálat, ahol a Telekom most a magyar távközlési szektorban egyedülálló megoldással akar kitűnni versenytársai köréből.

Papír helyett üvegre vetve

Bár az ügyfélszolgálati és ügyintézési tevékenységet a legtöbb szolgáltatócég - beleértve a telkókat is - igyekszik a saját, illetve az ügyfél jól felfogott érdekéből a különböző online csatornák (weboldal, mobil app) felé terelni, mindez nem jelenti azt, hogy a személyes ügyintézés különböző fázisait ne lehetne tovább fejleszteni - gyorsítani és olcsóbbá tenni. A Telekomnál idén létrejött projekt pontosan ezt a célt szolgálja, bevezetve az üzletekben a digitális dokumentumok intézményét, egyben lényegesen csökkentve a papírmunka költségét és lassúságát.

A szolgáltatónál a nyár elején létrehozott elektronikusan rögzített aláírással ellátott szerződésekre vonatkozó projekt elindulását alighanem erősen katalizálta, hogy a távközlési cégeknek a hírközlési szerződésekre vonatkozó szigorú szabályozások értelmében ma már adott esetben több tucatnyi oldalból álló szerződéseket kell átnyújtaniuk az ügyfeleknek. Arra azonban semmi nem kötelezi a cégeket, hogy ezt kinyomtatva, ténylegesen is papír alapon adják át az előfizetőknek, más kérdés, hogy eddig egyik cég sem talált megnyugtató megoldást arra nézve, hogy ha nincs kinyomtatott szerződés az ügyfél előtt, akkor mégis hogyan kerül rá a szerződés megkötését hitelesítő szignó a szolgáltató példányára (feltételezve, hogy a szerződés írásban, nem pedig szóban köttetett).

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A Telekomnál most üzembe állított rendszer ehhez egy meglehetősen kézenfekvő megoldást választott: az értékesítési pontok egy részében már jelenleg is működnek, a bolthálózat egészében pedig az év végéig fokozatosan élesbe állnak azok a terminálok, melyek lényegében egy stylussal ellátott Samsung tabletből állnak. A megújult szerződéskötési folyamatban az ügyintéző továbbra is a megszokott módon rögzíti a szerződéseket, ám az adatok megadását követően a rendszer nem papírra nyomtatja ki az oldalakat, hanem a tablet kijelzőjére küldi át, ahol az előfizető azonnal el is láthatja kézjegyével a dokumentumot.

Mindenhol leválthatja a papírt

Ezt követően a szerződés bekerül az ügyfél webes felületről elérhető digitális dokumentumtárába, ahonnan bármikor letölthetők a papírok, illetve ha kifejezetten kéri, természetesen a Telekom üzletben is kinyomtatják számára az aláírt szerződést. A szolgáltató illetékesei lapunknak elmondták, a hosszú távú cél az, hogy a jövőben gyakorlatilag minden papíralapú megállapodást helyettesítsen az újfajta aláírási mód, így idővel a mobil előfizetői szerződések és vásárlások mellett az otthoni vezetékes szolgáltatásokra vonatkozóan is igénybe lehet majd venni a rendszert - ígéri a Telekom.

A Magyar Telekom új projektjében a szolgáltató szakemberei mellett több külföldi és magyar cég működött közre. A MobilSign nevű alkalmazást a Profitrade Kft. fejlesztette, illetve fejleszti tovább, ezen felül a Samsung egyedileg kialakított szoftverháttérrel ellátott tableteket biztosított a Telekom számára. Világszinten is igazi kuriózumnak számít, hogy a több száz tabletből álló flotta biztonságos üzemeltetési hátteréről a BlackBerry immár androidos eszközöket is kezelő mobilmenedzsment-platformja, a BlackBerry Enterprise Service 12 gondoskodik.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

3

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.