Szerző: Voith Hunor

2015. július 17. 12:10:00

Lenyűgözte a befektetőket a Google

A vállalat az elemzői várakozásokat felülmúló pénzügyi eredményeket tett közzé, házon belül az egyik legnagyobb sztár a YouTube lett, a szolgáltatás mutató egy év alatt hatalmasat emelkedtek. A bejelentés után a részvényárfolyam rekordszintre ugrott.

"Szétszedik" a Google-t a befektetők, miután a vállalat tegnap közzé tette idei második negyedéves jelentését. A keresőóriás bevétele és nettó eredménye is felülmúlta az elemzői várakozásokat, ráadásul a vállalat a jövőben sokkal szigorúbban fog figyelni költéseire mondta ez eredményeket ismertető elemzői konferenciahíváson a cég nemrég kinevezett új pénzügyi igazgatója, Ruth Porat. Ez érthető, a cég alkalmazotti létszáma egy év alatt nagyobb akvizíciók nélkül 48 és félezerről 57 ezer fölé ugrott, a tőkebefektetés nagysága pedig főképp a folyamatos adatközpont-bővítések miatt továbbra is magas, meghaladta a 2,5 milliárd dollárt. A vállalat készpénzállománya 61 milliárdról közel 70 milliárdra emelkedett. A jó eredmények és a pénzügyi vezető vállalásai az egekbe lökték az árfolyamot, a nyitás előtt jelenleg 11 százalékos pluszban van a papír, 640 dollár feletti rekordáron.

A forgalomra az erős dollár az előző néhány negyedévhez képest újra rányomta a bélyegét. Az árfolyamhazás kiszűrésével a bruttó bevétel 18 százalékot, annak figyelembe vételével pedig 11 százalékot emelkedett, 16 milliárd dollárról 17,7 milliárdra. A nettó bevételi mutató azaz amennyi a keresőpartneri megállapodások által jelentett kötelezettségek kifizetése után marad szépen javult, a Google a jóval magasabb bruttó forgalom mellett lényegében ugyanannyit fizetett keresőpartnereinek, mint az előző év hasonló időszakában (3,4 milliárdot). A fizetett kattintások száma a saját felületeken éves szinte 30 százalékkal nőtt, jóval nagyobb mértékben, mint ahogy a klikkenkénti átlagár csökkent (16 százalékkal). Ez azt jelenti, hogy a cég organikusan, saját felületein tudott komoly növekedést elérni, ami a befektetők számára és a cég működése szempontjából is a legjobb kimenetel.

Python everywhere! Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt bárhol és bárki használhatja.

Ruth Porat az elemzői konferenciahíváson elmondta, hogy az eredményeket a mobilhirdetések és a YouTube-on megjelenített reklámok húzták felfelé. A videós szolgáltatatásról néhány érdekes adatot is megosztott: Ezek szerint mobileszközökön az átlagos videónézési idő egy év alatt több mint másfélszeresére nőtt, a mobileszközökön történő összesített Youtube-fogyasztás pedig több mint a kétszeresére ugrott.

Sajnos a Google most sem közölt a videostreaming-szolgáltatással kapcsolatos pénzügyi mutatókat, így a pozitív tartalomszolgáltatási számok mellett az továbbra sem ismert, a YouTube-ot sikerült-e végre nyereséges üzletté tenni. Az viszont az elhintett információkból egyértelműen látszik, hogy a mobileszközök globális telepített bázisa és az azokat kiszolgáló hálózati infrastruktúra hatalmas lendületet adott a szolgáltatásnak. A magas felhasználói penetráció és az oldalon töltött idő folyamatos emelkedése miatt viszont közel lehet az a pont, amikortól az egy évtizede pénznyelő YouTube végre termőre fordulhat.

a címlapról

bye-bye

5

Átalakul a Nokia menedzsmentje

2020. február 19. 13:44

Megszűnt a műszaki vezérigazgató-helyettesi pozíció, a cég próbál feljönni riválisaira.

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 20. 13:48

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.