Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Lenyűgözte a befektetőket a Google

Voith Hunor, 2015. július 17. 12:10
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A vállalat az elemzői várakozásokat felülmúló pénzügyi eredményeket tett közzé, házon belül az egyik legnagyobb sztár a YouTube lett, a szolgáltatás mutató egy év alatt hatalmasat emelkedtek. A bejelentés után a részvényárfolyam rekordszintre ugrott.

hirdetés

"Szétszedik" a Google-t a befektetők, miután a vállalat tegnap közzé tette idei második negyedéves jelentését. A keresőóriás bevétele és nettó eredménye is felülmúlta az elemzői várakozásokat, ráadásul a vállalat a jövőben sokkal szigorúbban fog figyelni költéseire mondta ez eredményeket ismertető elemzői konferenciahíváson a cég nemrég kinevezett új pénzügyi igazgatója, Ruth Porat. Ez érthető, a cég alkalmazotti létszáma egy év alatt nagyobb akvizíciók nélkül 48 és félezerről 57 ezer fölé ugrott, a tőkebefektetés nagysága pedig főképp a folyamatos adatközpont-bővítések miatt továbbra is magas, meghaladta a 2,5 milliárd dollárt. A vállalat készpénzállománya 61 milliárdról közel 70 milliárdra emelkedett. A jó eredmények és a pénzügyi vezető vállalásai az egekbe lökték az árfolyamot, a nyitás előtt jelenleg 11 százalékos pluszban van a papír, 640 dollár feletti rekordáron.

A forgalomra az erős dollár az előző néhány negyedévhez képest újra rányomta a bélyegét. Az árfolyamhazás kiszűrésével a bruttó bevétel 18 százalékot, annak figyelembe vételével pedig 11 százalékot emelkedett, 16 milliárd dollárról 17,7 milliárdra. A nettó bevételi mutató azaz amennyi a keresőpartneri megállapodások által jelentett kötelezettségek kifizetése után marad szépen javult, a Google a jóval magasabb bruttó forgalom mellett lényegében ugyanannyit fizetett keresőpartnereinek, mint az előző év hasonló időszakában (3,4 milliárdot). A fizetett kattintások száma a saját felületeken éves szinte 30 százalékkal nőtt, jóval nagyobb mértékben, mint ahogy a klikkenkénti átlagár csökkent (16 százalékkal). Ez azt jelenti, hogy a cég organikusan, saját felületein tudott komoly növekedést elérni, ami a befektetők számára és a cég működése szempontjából is a legjobb kimenetel.

Ruth Porat az elemzői konferenciahíváson elmondta, hogy az eredményeket a mobilhirdetések és a YouTube-on megjelenített reklámok húzták felfelé. A videós szolgáltatatásról néhány érdekes adatot is megosztott: Ezek szerint mobileszközökön az átlagos videónézési idő egy év alatt több mint másfélszeresére nőtt, a mobileszközökön történő összesített Youtube-fogyasztás pedig több mint a kétszeresére ugrott.

Sajnos a Google most sem közölt a videostreaming-szolgáltatással kapcsolatos pénzügyi mutatókat, így a pozitív tartalomszolgáltatási számok mellett az továbbra sem ismert, a YouTube-ot sikerült-e végre nyereséges üzletté tenni. Az viszont az elhintett információkból egyértelműen látszik, hogy a mobileszközök globális telepített bázisa és az azokat kiszolgáló hálózati infrastruktúra hatalmas lendületet adott a szolgáltatásnak. A magas felhasználói penetráció és az oldalon töltött idő folyamatos emelkedése miatt viszont közel lehet az a pont, amikortól az egy évtizede pénznyelő YouTube végre termőre fordulhat.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!