Szerző: Hlács Ferenc

2015. július 09. 11:02:00

Újraárazza a kattintásokat a Facebook

Átírja eddig használt CPC hirdetési konstrukcióját a Facebook: a közösségi oldal a jövőben csak a hirdetők számára ténylegesen hasznos kattintásokat számolja fel. A vállalat idén októberben várhatóan teljesen átáll az új rendszerre.

A hirdetők javára újít a Facebook: a közösségi oldal újradefiniálja a felületén megjelenített reklámokra vonatkozó CPC (cost per click) árazási konstrukciót. A CPC, vagy kattintások utáni fizetés jelenleg bármilyen, az adott hirdetési egységen belüli kattintást felszámol, legyen az like, komment, megosztás, weboldalra vezető hivatkozás, a "continue reading" (olvass tovább) gomb lekattintása vagy egyéb hasonló klikkek az egyes blokkok területén. Ebben a formában a rendszer sok, a hirdető számára érdemben értéktelen kattintást is számol - a CPC frissített meghatározása ezek számottevő részét hivatott kiszűrni.

A Facebook által bevezetett új definíció szerint, a vállalat CPC keretei között a jövőben csak a "link klikkeket", azaz a hirdetőknek ténylegesen hasznos kattintásokat veszi figyelembe. Ilyen a külső webhelyre mutató linkek lekattintása, valamint az ugyancsak külső oldalra vezető "call-to-action" gombokra mért klikkek is - ilyenek például a "Vedd meg most!" gombok és társaik. Szintén a kategóriába tartoznak az alkalmazástelepítést megkezdő, a Facebook Canvas felületén futó appokat megnyitó linkek, illetve a más weboldalakon található videók lejátszását megkezdő linkek is.

Éles a HWSW mobile! programja (x) A legnagyobb hazai digitális termékfejlesztési konferencia 5 szekcióval, 90 előadóval, dedikált workshop nappal várja a látogatókat.

A megújult CPC-meghatározás persze kevesebb "fizetett" kattintást hoz majd a közösségi oldalnak, ami nyilván azzal jár majd, hogy az egységnyi kattintásért felszámolt költségek viszont emelkedni fognak - ezt a Facebook bejelentése eufemisztikusan "nem zárja ki". A hirdetők mindenesetre még így is jól járhatnak, hiszen csak a valóban értékes felhasználói elérésekért fizetnek, az új konstrukció továbbá a facebookos hirdetések hatékonyságáról is jóval hitelesebb képet ad, könnyebben összehasonlítható lesz a Facebookról szerzett forgalom a más forrásokból (például Google AdWords) vásárolt forgalommal.

A frissítés mindezek mellett értelemszerűen a reklámkampányokra vonatkozó statisztikákban is jól látható változásokat hoz majd, miután azokból immár kizárja a megosztásokból, like-okból és kommentekből származó klikkeket, vagyis az úgynevezett "engagement klikkeket" - miután azonban utóbbiak száma az adott hirdetések alatt is egyszerűen követhető, ez nem jelent majd különösebb hátrányt a vállalat ügyfelei számára.

A hasonló árazási konstrukciókra való igény a hirdetők részéről nem jelent újdonságot, a Twitter például már tavaly elkezdte annak tesztelését, idén májusban pedig élesítette is a frissült fizetési rendszert. A Facebook a napokban teszi elérhetővé az új funkciót ügyfelei számára: a vállalat Ads API-jának 2.4-es verzióján keresztül vásárlók már tegnap óta vehetik igénybe az új CPC-t, annak hagyományos változatát pedig október 7-ig van lehetőségük használni. A Facebook Marketing Partnereken keresztül hirdető ügyfeleknek az adott partnerrel kell egyeztetniük a megoldás használatához, az Ads Manageren vagy Power Editoron keresztül vásárlóknak pedig egyelőre várniuk kell, számukra a közösségi oldal későbbre ígér részletes tájékoztatást.

a címlapról

Hirdetés

Éles a HWSW mobile! programja

2019. november 12. 04:19

A legnagyobb hazai digitális termékfejlesztési konferencia 5 szekcióval, 90 előadóval, dedikált workshop nappal várja a látogatókat.