:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. június 4. 13:30

Koncertjegyek és diák-előfizetés a Tidalnál

A Spotify-hoz hasonlóan a Tidal is erősít az Apple zenestreaming szolgáltatásának rajtja előtt: mától már letölthető a Tidal eddig hiányolt asztali kliense, TicketMaster integráció került a szolgáltatásba, a diákok pedig féláron fizethetnek elő a Tidal prémium és Hifi csomagjára is.

Az Apple még meg sem jelent a streaming zeneszolgáltatások piacán, de már megelőző csapást igyekszik mérni minden leendő versenytárs: a Spotify médiplatformmá nőve bevezette zenei kínálata mellé a videókat és podcasteket, a Rdio pedig a négy dollárra csökkentett előfizetői árral pozicionálta újra magát. A művészek által vezetett, freemium modellnek hadat üzenő Tidal is elérkezettnek látta az időt arra, hogy fejlessze nemrég indult szolgáltatását. A Tidal jelenleg 900.000 előfizetővel rendelkezik, ebből 200.000 felhasználó választotta a drágább, 20 dolláros havidíjjal rendelkező Hi-Fi csomagot. Ezzel a felhasználó bázis az áprilisi újraindulás óta duplájára hízott, ám újabb kihívást jelent a szolgáltatás számára, hogy a kezdeti kíváncsiság és érdeklődés után is fenntartsa a növekvő ütemet- az Apple érkeztével pedig még élezettebb lesz a verseny.

Megérkeztek az asztali kliensek és a koncertjegyrendelés

A mai nappal két, fontos frissítés érkezett a szolgáltatáshoz: már nem csak mobiltelefonon és weben keresztül érhető el a Tidal, megérkeztek az eddig hiányzó OS X-es és windowsos asztali kliensek is. Az egyelőre béta állapotban tesztelhető alkalmazás gyakorlatilag a webes felület portolása - a design és az elrendezés is követi a webes lejátszóét. Jelentős hiányossága viszont, hogy egyelőre nincs lehetőség offline zenehallgatásra, ami a tervek szerint majd a jövőben kerül be. Jelentős újítás, hogy a Tidalba integrálták a  Ticketmaster szolgáltatás funkcióit is, így az előfizetők az appon belül exkluzív koncertjegyeket vásárolhatnak, és a különleges ajánlatok, akciók előnyét élvezhetik.

A mobilos és webes külső is kisebb átszabáson ment keresztül: a menü egyszerűbb és letisztultabb kialakítást kapott, valamint több személyes funkció került be a dalok rendszerezéséhez. A Tidal jobb keresési élményt is ígér, ami csak félig-meddig valósul meg: bár most már jobban tudunk szűrni a Tidal 35,000 dalára, a nagyminőségű videók közt még nem böngészhetünk ilyen módon. Böngészők terén egyelőre még mindig csak az eddig támogatott Chrome maradt.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani!

Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Egy stratégiailag fontos változás is érkezik a következő hetekben: a .edu-s e-mail címmel rendelkező (amerikai) diákok féláron fizethetnek elő a szolgáltatás mindkét csomagjára. Az átlagos hangminőséget biztosító prémium szolgáltatás így számukra az eredeti tíz dollár helyett csak öt dollárba kerül, míg a veszteségmentes, Hi-Fi minőségű dalokat tartalmazó húsz dolláros csomag ára tíz dollárra csökken. Az Apple az eredeti tervek szerint a piacon bevett standardnak számító, havi tíz dolláros előfizetői díj alá próbálta volna magát pozicionálni, ám kiadói nyomásra a tíz dollárnál kénytelen maradni - ezzel a csökkentéssel a Tidal így a potenciális célcsoport jelentős részét kitevő fiatal korosztály számára kedvezőbb opciót jelenthet.

Az exkluzív tartalomért is megy a harc

Nem csak a felhasználókért, de a művészekért folytatott harc is kiéleződött az Apple startja előtt, lévén a cupertinói cég az exkluzív tartalmakat és előadókat is agresszívan próbálja bebiztosítani magánakJayZ elmondása szerint közte és a Beats-alapító, kiterjedt zenés kapcsolathálóval rendelkező Jimmy Iovine közt is folyamatos a feszültség, lévén az Apple számos olyan előadóra is szemet vetett, akiket a Tidal mögé állított be - a rendkívül ismert, Drake nevű rapper az utolsó pillanatban így állt át az Apple oldalára a Tidaltól elpártolva. Emellett a kiadók sem nézik jó szemmel, hogy a művészek saját döntésük alapján állnak egy-egy szolgáltatás mellé. Nemrégiben JayZ felesége, Beyoncé került konfliktusba kiadójával, a Sonyval, melynek végkimeneteleként le kellett vennie dalait a Tidalról. A zenészek kezét így erősen kötik a kiadók is, a Sony és a Spotify közt kötött szerződés kiszivárgott részleteiből pedig kiderül, hogy legjobban a kiadók járnak a megkötött üzletekkel.

Október 13-án, hétfőn "A modern CI / CD alapjai" címmel ONLINE képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról