Szerző: Koi Tamás

2015. június 2. 14:40

Frissítve: Ismét bünteti a nagy étvágyú előfizetőket a Vodafone

Egy évek óta megszűnt számlázási gyakorlatot hoz vissza újra a magyar mobilpiacra a Vodafone Magyarország, mely június 1-től számos mobilnet-előfizetésénél automatikusan aktivál egy fizetős plusz adatopciót, ha az ügyfél átlépte a havi adatforgalmi keretet - azaz a szolgáltató lényegében bünteti a túlhasználatot.

Frissítés: Cikkünket 20:10 perckor frissítettük a Vodafone Magyarország állásfoglalásával.

Június 1-től változtak számos, a Vodafone Magyarország kínálatában szereplő mobilnetes tarifa, valamint mobilnetet is tartalmazó komplex előfizetés igénybe vételi feltételei. A változások voltaképpen egy évek óta megszűnt piaci gyakorlatot elevenítenek fel azzal, hogy az előfizetésben foglalt havi adatkeret kimerülését követően az ügyfelek kizárólag pénzért juthatnak internethez, a szolgáltató minimális sávszélességű adatkapcsolatot sem biztosít a részükre.

Az operátor ellenben havi egy alkalommal - a normál adatkeret kimerülését követően - automatikusan bekapcsol egy kiegészítő adatopciót ezeknél az előfizetőknél, mely a hónap végéig növeli a meglévő keretet - ezt a Vodafone akkor is aktiválja, ha az előfizető nem tart rá igényt. A tavasszal bemutatott új Red tarifacsaládnál, valamint a Go tarifáknál ezt Automatikus PluszAdatnak hívja a szolgáltató, az önálló tarifaként létező MobilNet internetelőfizetéseknél pedig Automatikus ExtraAdat a kiegészítő opció neve.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A két extra rendre 150 MB és 1 GB plusz adatforgalmat biztosít a hónap végéig, 500 Ft és 1000 Ft egyszeri díjért cserébe. Ha ez a keret is elfogy, a szolgáltató mind a letöltési, mind a feltöltési sávszélességet egységesen 0 kbps-re lassítja, vagyis lényegében kikapcsolja az internetszolgáltatást az adott SIM-re vonatkozóan. Fontos, hogy az automatikus adatopciók csak az új Red és Go tarifákra vonatkoznak, valamint a június 1. után kötött szerződésekkel aktivált MobilNet díjcsomagokra, a korábban kötött szerződések esetében továbbra is a régi adatforgalom-számlázási gyakorlatot alkalmazza a szolgáltató.

A Vodafone automatikusan aktiválódó, díjköteles kiegészítő mobilnet-opcióival kapcsolatban megkerestük a szolgáltatót, elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy az előfizetőknek lehetőségük van-e arról rendelkezni, hogy az Automatikus ExtraAdat és az Automatikus PluszAdat opciókat nem kérik. A Vodafone semmilyen szolgáltatást nem aktivál anélkül, hogy az ügyfél ne rendelkezne erről, közölte megkeresésünkre a Vodafone sajtóosztálya. Hangsúlyozták, hogy az automatikus plusz-, illetve extraadat a tarifa része, melyről szerződéskötéskor tájékoztatják az ügyfeleket, akik a szerződéskötést követően a 1270-es ügyfélszolgálati számon, illetve a netinfo.vodafone.hu oldalon bármikor lemondhatják azt.

"A Vodafone nem támogatja, hogy egy lassított, korlátozott élményt biztosító hálózaton vegyék igénybe az ügyfelei a szolgáltatást. Az ügyfelek folyamatosan tájékozódhatnak saját adat felhasználásukról a netinfo.vodafone.hu oldalon és természetesen a normál, tarifában foglalt adatkeret 80 százalékának, illetve 100 százalékának a felhasználásakor SMS értesítést is kapnak, így ők dönthetik el, hogy igényelnek-e további adatkeretet, vagy nem" - áll a szolgáltató reakciójában. Az operátor hangsúlyozta, az automatikus adatkeret-kiegészítés csak akkor aktiválódik, ha az ügyfél elérte a csomagban foglalta havi adatlimitét.

Kerestük a szolgáltató felügyeleti szervét, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot (NMHH) is, melytől azt kérdeztük, hogy a Vodafone jogszerűen aktivál-e olyan fizetős szolgáltatásokat, opciókat az előfizetőnek, melyet az ügyfél valójában nem is kért. Az NMHH válaszában közölte, hatósági ellenőrzés keretében vizsgálja a Vodafone Magyarország lépését, annak eredményéről később nyújt tájékoztatást a nyilvánosságnak.

Ez lehet a Vodafone tavaszi áremelése

A Vodafone Magyarország két versenytársa, a Magyar Telekom és a Telenor Magyarország a tavasz során átfogó áremeléseket hajtott végre mind a lakossági, mind az üzleti szegmenst érintően, a piros logós operátor azonban ezen időszak alatt nem módosított árain. Nem kérdéses, hogy az automatikusan aktiválódó adatopciókkal a szolgáltató extra, eddig nem realizált bevételhez juthat, igaz, azt rendkívül nehéz megbecsülni, hogy az adott tarifákat használó ügyfelek mekkora része lépte át korábban a havi adatforgalmi keretét kisebb-nagyobb rendszerességgel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról