Szerző: Koi Tamás

2015. május 22. 11:30

Újabb áremelés a mobilpiacon - ezúttal a Telenornál

A februári, üzleti előfizetőket érintő díjmódosítást követően idén júliusban a lakossági feltöltőkártyás ügyfeleket érintően is megváltoztatja árait a Telenor Magyarország. A cég legutoljára tavaly nyáron változtatott a lakossági árszabáson, a hírközlési hatóság szerint jogszerűtlenül, amiért 250 milliós bírságot szabtak ki az operátorra.

Július elsejével ismét változnak a lakossági mobiltarifák árai a Telenor Magyarországnál, ami az utóbbi években a magyar mobilpiacon többnyire áremelkedést jelent. Ezúttal sincs másképp, a szolgáltató gyakorlatilag az összes feltöltőkártyás tarifáját és díjcsomagját illetően megemeli a perc- és SMS-díjakat, valamint az egyéb szolgáltatások díját. A Telenor legutoljára tavaly nyáron emelte a lakossági szolgáltatások díjait, a hírközlési felügyeleti szerv szerint jogszerűtlenül, ezért a cégre múlt pénteken rekord összegű, 250 millió forintos bírságot szabtak ki.

Pre-more-paid

A szolgáltató a mostani díjváltozásról igyekezett előre, részletes tájékoztatást nyújtani a feltöltőkártyás ügyfeleknek, akik SMS-ben értesülhettek az őket érintő változásokról, melyekről szerdán egy összefoglaló táblázatot helyezett el a Telenor a weboldalán. A táblázat szerint július 1-től a legtöbb, már nem értékesített, valamint jelenleg is értékesítés alatt álló feltöltőkártyás díjcsomag esetében átlagosan mintegy 5-10 százalékkal nő a perc- és SMS-díj, illetve drágább lesz a feltöltőkártyás internet is, csomagtól függően 90-800 forintig terjedő mértékben. A cég az érintett ügyfeleket 3 hónap ingyenes Deezer-szolgáltatással igyekszik kárpótolni.

A Telenor a díjtételeket kétoldalú szerződésmódosítással változtatja meg, vagyis elfogadásához az előfizető tevőleges magatartása szükséges. illetve egy még hatályban lévő hatósági rendelkezés értelmében akkor is elfogadottnak kell tekinteni a szerződési feltételek változását, ha az ügyfél az értesítéstől számított 15 napon belül nem nyilatkozik. Augusztustól erre egyébként nem lesz már lehetősége a szolgáltatóknak, egy újonnan hatályba lépő hatósági rendelet értelmében.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az operátor az áremelés indokaként a következőket tüntette fel honlapján: "Életünket jelentősen befolyásolja a digitális átalakulás. A Telenor elkötelezett, hogy folytassa nagyszabású hazai befektetéseit, és célja, hogy a digitális technológia és innováció által segítse az emberek életét. Ezért dinamikusan fejlesztjük hálózatunkat, a Hipernet  4G országos kültéri lefedettségét 2015 év végéig 95%-ra növeljük. Ezzel Európa egyik legmodernebb hálózatát biztosítjuk ügyfeleinknek. Annak érdekében, hogy továbbra is kimagasló ügyfélélményt nyújtsunk, 2015. július 1-től módosítani kényszerülünk díjszabásunkat - azaz bizonyos kártyás (igénybevételi díjat előre fizető) tarifacsomagok és egyéb szolgáltatások díjszabása változik..."

A szolgáltató hétfőn, a hírközlési hatóság által kiszabott 250 millió forintos bírság bejelentését követően ennél sokkal határozottabban és kifejezetten kritikusan fogalmazott. A cég kommünikéjében rámutatott, hogy a jelentős összegű, évi több milliárd forintos nagyságrendű beruházások dacára a hazai mobiltávközlési szektort európai viszonylatban példátlan mértékű adóteherrel sújtja a kormányzat. Bár a kabinet éppen a múlt héten közölte, hogy kész ezen terheken enyhíteni, a közműadó mértékének csökkentésével, ez a Telenort, mint vezeték nélküli szolgáltatót egyáltalán nem érinti.

Idén nem ez az első

A szolgáltató idén egyszer már módosított szerződési feltételein, akkor az egyedi feltételek alapján szerződött üzleti ügyfelek terhei nőttek, kártyánként átlagosan havi 200-1000 forinttal. A Telenor akkor a megnövekedett infrastruktúra-alapú versennyel, az árfolyamváltozásokkal és a flottás üzleti előfizetések díjainak jelentős aránytalanságával indokolta a döntést.

A Telenor mellett idén a Magyar Telekom is végrehajtott áremeléseket mind a lakossági, mind az üzleti szegmensben, A cég május 1-től a publikus üzleti előfizetésekhez tartozó mobilnet-opciók árát emelte (mivel számos díjcsomag mellé kötelező ilyen opciót választani, az áremelés jelentős számú előfizetőt érintett), július 1-jével pedig gyakorlatilag minden lakossági havi díjas és feltöltőkártyás előfizetésénél díjemelést hajt végre a piacvezető.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról