Szerző: Voith Hunor

2015. május 20. 10:15

Visszatér a Twitter a Google keresőjébe

Négy év elteltével felújítja együttműködését a Google és a Twitter, így a kereső a találati oldalon relevánsnak ítélt Twitter-bejegyzéseket kiemelten, beágyazott formában is megjelenít. A funkció egyelőre csak a google.com oldalon (mobilböngészőkön keresztül) és az azt használó androidos és iOS-es hivatalos keresőappokon működik, de a Google dolgozik az asztali verzión és a nyelvspecifikus aldoméneken is.

Újra bekerülnek a tweetek a Google keresési eredményei közé, jelentette be a Twitter és a Google is hivatalos blogbejegyzésekben. A két cég négy év szünet után újította fel együttműködését – 2011-ben a Twitter akkori operatív igazgatója, Ali Rowghani nem hosszabbította meg az akkor lejáró megállapodást. Rowghani döntését azzal indokolta, hogy egy ilyen együttműködéssel a cég túl sok kontrollt enged ki a kezéből a tartalommegjelenítéssel kapcsolatban, és a Google keresési eredményei közé történő beágyazás csökkenti a Twitter natív felületére látogatók számát.

Iparági források szerint az is közrejátszott a szakításban, hogy az egyre népszerűbb Twitter az addigiakhoz képest új, számára kedvezőbb feltételekhez akarta kötni az üzlet folytatását: jelentősen emelni szerette volna az éves díjat, nagyobb részesedést kívánt a keresési eredmények között megjelenített tweetek melletti hirdetési bevételekből, nagyobb kontrollt a beágyazási felület felett és több visszalinkelést a Twitter saját oldalára. Az érdekellentéteket végül nem sikerült elsimítani, a Microsofttal viszont megegyeztek (a Bingre vonatkozó eredeti együttműködés a Google-ét követően fél évvel járt le), ahogy a Yahoo-val is.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Rowghani azóta távozott a Twittertől, és úgy fest, a cég vezérigazgatója, Dick Costolo hajlandó kompromisszumokra azért, hogy az egyébként nem aktív Twitter-felhasználókat is megpróbálja becsábítani a szolgáltatásra a Google keresőn keresztül. A pálfordulás érthető, az utóbbi időszakban ugyanis lassult a mikroblog-oldal növekedése, és Costolo elemzői konferenciahívásokon is egyértelművé tette, hogy minden eddiginél több „parlagon heverő” terjeszkedés lehetőséget igyekszik kihasználni. A Google az üzlet értelmében újra közvetlenül hozzáférhet a Twitter valós idejű adatfolyamához, és nem kell az erőforrásigényesebb, hiányos és nem valós idejű eredményeket produkáló crawleres indexelési módszerre hagyatkoznia.

Először februárban írta meg a Bloomberg amerikai üzleti lap belsős forrásokra hivatkozva, hogy az év első felében visszatérhetnek a tweetek a Google keresési eredményei közé, tegnap pedig a keresőóriás és a Twitter is megerősítette, hogy folytatják évekig szünetelő együttműködésüket. A funkció egyelőre csak a google.com oldalon (mobilböngészőkön keresztül) és az azt használó androidos és iOS-es hivatalos keresőappokban működik, de a Google dolgozik az asztali verzión és a nyelvspecifikus aldoméneken is. Használata nem igényel túlzottan sok „pluszmunkát”: ha a felhasználó akarja, lekérését kiegészítheti a twitter szóval, vagy akár hashtagekkel, de a kereső ettől függetlenül is megmutatja az eredmények tetejére pozícionálva a témába vágó tweeteket.

Az együttműködéssel a Google is nyer, a találati oldalon így helyet kapnak a valósidejű információk, ami a Twitter erősségét képezi. A fontosabb történések (katasztrofák, sportesemények, stb.) lekövetésével ugyanis a Google keresője hadilábon áll, ezt a hiányosságot tudja hatékonyan pótolni a twitteres tartalom beemelése.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról