Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. május 18. 13:00:00

GPS-ben erősít az Apple

Erősít térképszolgáltatás fronton az Apple: a vállalat felvásárolta a GPS technológiával foglalkozó Coherent Navigation nevű startupot, bár a céggel kapcsolatos jövőbeni célokat és a vételárat egyelőre nem tette nyilvánossá. A számos befolyásos partnerrel rendelkező, kis létszámú San Francisco-i startupról annyit tudni, hogy egy precíziós GPS technológiát fejlesztettek ki, és feltehetően az Apple-nél is lokációs technológiák fejlesztésén dolgoznak.

E-mailben erősítette meg a híresztelést Apple, miszerint felvásárolta a Coherent Navigation nevű startupot - a cég dolgozói valószínűleg az Apple saját térképszolgáltatásának fejlesztésén fognak dolgozni. A vállalat az alapítók LinkedIn frissítései miatt vált gyanússá, amelyek az Apple-t adták meg azok új munkahelyeként - nem mellesleg a Coherent Navigation weboldala is elérhetetlenné vált. Az Apple valószínűleg a következő, júniusi Nemzetközi Fejlesztői Konferencián jelent be további részleteket.

Erős GPS-technológiát vásárolt a cupertinói óriás

A 2008-ban alapított Coherent Navigation fő területe a kereskedelmi célú navigációs szolgáltatások fejlesztése, olyan befolyásos partnerekkel, mint a repülőgépgyártó Boeing, vagy az Iridium nevű szatellitkommunikációs vállalat. Az utóbbi céggel együtt olyan nagy precizitású GPS rendszert fejlesztettek ki, amely a hagyományos, közepes magasságú Föld körüli pályán keringő műholdak által gyűjtött adatokat vegyíti az alacsony pályán elhelyezett Iridium műholdak információival. Ezzel rendkívül pontos helyadatok gyűjthetők, jobb jelfeldolgozással és zavarszűréssel mint a hagyományos megoldás. Ez a technológia precízebb, mint a többi, jelenleg piacon lévő konzumer szintű pozicionáló rendszer, amelyek tipikusan három-öt méteren belüli pontossággal dolgoznak.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Az Apple már több éve vásárol fel olyan kisebb, lokációs technológiával foglalkozó cégeket, mint például a Pin Drop, a Locationary, a WifiSLAM, vagy a BroadMap, a sort 2009-ben kezdte a Placebase akvirálásával. Mindegyik felvásárlás láthatóan annak a hosszútávú stratégiai törekvésnek része, mellyel az Apple a Google térképétől próbálja függetleníteni magát, és saját Apple Maps szolgáltatásának erősítésével próbálja felvenni a tempót.

Többen is távolodnának a Google-től

A Google elsöprő fölénnyel uralja a konzumer digitális térképszolgáltatási piacot, a harc pedig egyre kiélezettebb nem csak az amerikai IT-óriások, de európai cégek közt is - főleg az európai autóipar érdekelt a hasonló megoldások kacsán. Az Uber például önálló kutatási-fejlesztési központot nyitott,ahol elsősorban a térképek, a járműbiztonság és az "autonóm technológiák" kapnak fókuszt, emellett pedig a Nokia Here-ért folyó ajánlattételi harcba is beszállt 3 milliárd dollárral. A lépés azért tűnik ésszerűnek, mert a magát egyre inkább logisztikai platformként aposztrofáló cég jelenleg nagymértékben támaszkodik a Google Mapsre, a Nokia technológiájának megszerzésével viszont elvághatná ezt a nemkívánatos függőségi szálat.

A Nokia térképes divíziójáért, a Here-ért azonban többen is harcba mentek, a kiterjedt, keresztplatformos appokkal rendelkező térképes rendszer sokak számára vonzó célpontot jelent. A német autóipar és a kínai Baidu együtt szövetkezett az amerikai térképszolgáltatásokban érdekelt IT-óriásokkal szemben, ami elsősorban a Google uralma ellen irányul. A nagy autógyártók, mint az Audi, BMW vagy a Mercedes-Benz sem szeretnék, hogy olyan vállalatok birtokolnák a Here-t, mint az Apple, a Facebook vagy éppen a Google, mert ezzel is erősödne a keresőóriás dominanciája, amivel leszűkítené az autógyártók mozgásterét.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 14:54

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.