HWSW

Fejlesztői platform érkezett a Pinteresthez

Követi a Facebook és a Twitter példáját a Pinterest: az oldal egy fejlesztői platformmal nyitja meg az utat a külső fejlesztők számára, amivel a felhasználók által pinelt tartalmakon alapuló, azoknak többletfunkciót adó appokat tervezhetnek. A Pinterest API-ért tegnap óta lehet jelentkezni, ám csak korlátozott számú kiválasztott juthat hozzá, első körben az Egyesült Államok területén.

Az oldal tegnap jelentette be [1] fejlesztői platformjának zárt bétáját, amellyel ezúttal egy új modellt is tesztelnek a Pinteresten található tartalmak mozgósítására, melyet eddig - a főként hirdetőkre fókuszáló - cég nem aknázott ki túlságosan. Ezzel a lépéssel a Pinterest hosszútávú célja a még erősebb felhasználói elköteleződés megteremtése, ám nem enged be mindenkit, csak a kiválasztott jelentkezőket.

Pinekre építkezhetnek az appok

Az API használatával a külső alkalmazások fejlesztői a felhasználók által pinelt tartalomhoz juthatnak hozzá, ezeken alapulva olyan appokat tervezhetnek, amelyek a pineknek több funkcionalitást adnak. Mivel az oldal célja a felhasználó inspirálása az alkotásra, főzésre, utazásra, az appok segítséget nyújthatnak az első lépések megtételében is. A cég példáként egy olyan képzeletbeli appot említett, amivel a pinelt receptek hozzávalóit lehetne megvásárolni interneten keresztül, e-kereskedelmi alkalmazás formájában. Ezen alapulva olyan szolgáltatásokat is lehetne tervezni, amelyek például a repülőjegy foglalást, vagy a Pinteresten látott, idézett könyvek rendelését könnyítenék meg. A lényeg tehát: a Pinterest víziójában a külső fejlesztők nem a saját app és saját oldal funkcionalitását replikálnák, hanem arra építve valami egészen más szolgáltatást valósítanak meg.

A Pinterest finoman szólva is nagyon későn lépett, a cég sok éve bővül gyors ütemben, az API-t azonban mindeddig zárva tartotta. Az óvatosságra persze volt ok, a Twitter például az elhamarkodott, át nem gondolt API-nyitással komoly konfliktust generált a fejlesztőkkel. Mivel a Facebook és a Twitter bizalmával többször is visszaéltek a spammelő, adathalászó fejlesztők, a Pinterest óvatosabban kezeli az API kiadását. Ugyan mai nappal már lehet jelentkezni a Pinterest API-ért, a cég első körben csak korlátozott számban vesz fel jelentkezőket az engedélyezettek listájára, egyelőre az Egyesült Államok területéről.

xAdatvédelem terén is szigorú szabályok érvényesek: bár a felhasználók pinjei javarészt publikusak (kivéve, ha kimondottan privát táblát készít), az alkalmazásoknak mégis szükséges bekérniük a felhasználó jóváhagyását az adatok bekéréséhez, ami később tetszés szerint visszavonható. Az API továbbá nem ad hozzáférést a felhasználó aktivitásához és tevékenységeihez, szigorúan csak az általa kitűzött tartalmakhoz.

Hirdetésektől a fejlesztők felé

A Pinterest mindig egyedi volt a közösségi oldalak közt, lévén a hálózat nem emberi kapcsolatokra, sőt, még csak nem is hasonló érdeklődési körre épül, hanem konkrét témákra. Főként a netező, fiatal felnőtt nők körében [2] népszerű, akiket egyre több márka céloz meg ezen a platformon keresztül, ezt felismerve indította el az oldal nemrég a Marketing Developer Partners [3] programot, illetve még az első API-t, amely szintén a cégek számára biztosított keresztmarketing lehetőségeket.

A cikkben hivatkozott linkek:
[1] http://engineering.pinterest.com/post/118108695799/introducing-the-pinterest-developers-platform
[2] https://www.hwsw.hu/hirek/48280/pinterest-kozossegi-oldal-kep-foto-megosztas-noi-pin.html
[3] https://business.pinterest.com/en/blog/introducing-pinterests-marketing-developer-partners-mdp
A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/53928/pinterest-kozossegi-media-social-app-api-alkalmazas-fejleszto.html
Író: Dömös Zsuzsanna ()
Dátum: 2015. május 05. 12:00
Rovat: web