Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. május 05. 12:00:00

Fejlesztői platform érkezett a Pinteresthez

Követi a Facebook és a Twitter példáját a Pinterest: az oldal egy fejlesztői platformmal nyitja meg az utat a külső fejlesztők számára, amivel a felhasználók által pinelt tartalmakon alapuló, azoknak többletfunkciót adó appokat tervezhetnek. A Pinterest API-ért tegnap óta lehet jelentkezni, ám csak korlátozott számú kiválasztott juthat hozzá, első körben az Egyesült Államok területén.

Az oldal tegnap jelentette be fejlesztői platformjának zárt bétáját, amellyel ezúttal egy új modellt is tesztelnek a Pinteresten található tartalmak mozgósítására, melyet eddig - a főként hirdetőkre fókuszáló - cég nem aknázott ki túlságosan. Ezzel a lépéssel a Pinterest hosszútávú célja a még erősebb felhasználói elköteleződés megteremtése, ám nem enged be mindenkit, csak a kiválasztott jelentkezőket.

Pinekre építkezhetnek az appok

Az API használatával a külső alkalmazások fejlesztői a felhasználók által pinelt tartalomhoz juthatnak hozzá, ezeken alapulva olyan appokat tervezhetnek, amelyek a pineknek több funkcionalitást adnak. Mivel az oldal célja a felhasználó inspirálása az alkotásra, főzésre, utazásra, az appok segítséget nyújthatnak az első lépések megtételében is. A cég példáként egy olyan képzeletbeli appot említett, amivel a pinelt receptek hozzávalóit lehetne megvásárolni interneten keresztül, e-kereskedelmi alkalmazás formájában. Ezen alapulva olyan szolgáltatásokat is lehetne tervezni, amelyek például a repülőjegy foglalást, vagy a Pinteresten látott, idézett könyvek rendelését könnyítenék meg. A lényeg tehát: a Pinterest víziójában a külső fejlesztők nem a saját app és saját oldal funkcionalitását replikálnák, hanem arra építve valami egészen más szolgáltatást valósítanak meg.

A Pinterest finoman szólva is nagyon későn lépett, a cég sok éve bővül gyors ütemben, az API-t azonban mindeddig zárva tartotta. Az óvatosságra persze volt ok, a Twitter például az elhamarkodott, át nem gondolt API-nyitással komoly konfliktust generált a fejlesztőkkel. Mivel a Facebook és a Twitter bizalmával többször is visszaéltek a spammelő, adathalászó fejlesztők, a Pinterest óvatosabban kezeli az API kiadását. Ugyan mai nappal már lehet jelentkezni a Pinterest API-ért, a cég első körben csak korlátozott számban vesz fel jelentkezőket az engedélyezettek listájára, egyelőre az Egyesült Államok területéről.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel.

Adatvédelem terén is szigorú szabályok érvényesek: bár a felhasználók pinjei javarészt publikusak (kivéve, ha kimondottan privát táblát készít), az alkalmazásoknak mégis szükséges bekérniük a felhasználó jóváhagyását az adatok bekéréséhez, ami később tetszés szerint visszavonható. Az API továbbá nem ad hozzáférést a felhasználó aktivitásához és tevékenységeihez, szigorúan csak az általa kitűzött tartalmakhoz.

Hirdetésektől a fejlesztők felé

A Pinterest mindig egyedi volt a közösségi oldalak közt, lévén a hálózat nem emberi kapcsolatokra, sőt, még csak nem is hasonló érdeklődési körre épül, hanem konkrét témákra. Főként a netező, fiatal felnőtt nők körében népszerű, akiket egyre több márka céloz meg ezen a platformon keresztül, ezt felismerve indította el az oldal nemrég a Marketing Developer Partners programot, illetve még az első API-t, amely szintén a cégek számára biztosított keresztmarketing lehetőségeket.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 12:02

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.