Szerző: Koi Tamás

2015. április 28. 14:00

Három év múlva jön a kötelező segélyhívó az autókba

Újabb, életmentési célt szolgáló rendszert tesznek kötelező felszereléssé az Európai Unió területén értékesített új autókban: 2018-tól jön az eCall segélyhívó, mely automatikus riasztást küld karambol, illetve baleset esetén.

Három év múlva minden, az Európai Unió területén értékesített új autó és kishaszongépjármű kötelező tartozéka lesz az eCall nevű automatikus vészjelző-rendszer, mely baleset esetén a sofőr beavatkozása nélkül küld értesítést a mentőalakulatoknak. Az egész EU területén működő megoldás indulásáról ma szavazott az Európai Parlament, több mint ötéves huzavona után.

Az eCall hálózat felállításának célja, hogy az autós és utasai abban az esetben is segítséget kapjanak, ha a balesetet követően magatehetetlenné váltak, illetve olyan helyen szenvedtek balesetet, ahol más autósok nem tudnak a segítségükre sietni. A rendszer egy GSM kommunikációs modulból és egy GPS helymeghatározóból áll, mely a baleset pillanatában egy az eseményre vonatkozó, illetve a mentést megkönnyítő adatokból álló adatcsomagot küld át a mentőosztagoknak.


Nem ritka, hogy az árokba borult kocsit órákig észre sem veszik

A törvényben meghatározott, kötelezően átküldött adatok közt szerepel többek közt a gépjármű típusa, a használt üzemanyag, a baleset időpontja és a baleset helyszíne. A törvényhozás döntését segítő tanulmányok alapján pusztán ezen adatok alkalmasak lehetnek arra, hogy a mentés reakcióidejét a felére csökkentsék, különösen a vidéki régiókban, ahol egy útról letért autó akár órákon keresztül fel sem tűnik a többi közlekedőnek.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az eCall bevezetése hosszú évek óta napirenden van, 2010-ben a szabványosításon dolgozó testület már úgy kalkulált, hogy két évvel később, 2012-ben elindulhat a rendszer, ám az indulást különböző adatbiztonsági és anyagi aggályok késleltették. Az eCall ellenzői elsősorban azt kifogásolták, hogy a fedélzeti GPS alkalmas lehet arra, hogy a vezető tudta nélkül adatot szolgáltasson harmadik félnek, ugyanakkor egyes tagországok a berendezés költségeit sokallják.

Az automatikus segélyhívó rendszer ára az Európai Bizottság becslése szerint nagyjából 100 euró lesz gépkocsinként, vagyis az új autók ára 2018 márciusától - az eCallt kötelezővé tevő rendelet hatályba lépésétől - ennyivel nőhet majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról