Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. április 17. 14:00

Szabadabb kezet adott a Yahoo-nak a Microsoft

Újragondolta kereső megállapodását a Microsoft és a Yahoo. Utóbbi a jövőben már nem csak a Microsoft szolgáltatását használhatja, és a hirdetésértékesítés rendszere is jelentősen átalakult.

Új alapokra helyezi a keresőszolgáltatás és online hirdetésértékesítés terén folyó együttműködését a Yahoo és a Microsoft. A 2009-ben kötött, tíz évre szóló megállapodás a két cég keresési tevékenységét egyesítette, erről akkoriban bővebben is írtunk. Ennek értelmében a Yahoo a Microsoft akkor újonnan indult keresőjének algoritmusát, a Binget kezdte el alkalmazni. Míg a Microsoft feladata eddig főként a keresőmotor fejlesztése volt, addig a Bing Ads platform által szállított hirdetések értékesítése többnyire a Yahoo kezében összpontosult. A most bejelentett változtatások alaposan átalakítják az eddigi felállást.

Nagyobb szabadság a Yahoo-nak

A Microsoft Bingje ezentúl nem lesz kizárólagos szolgáltató a Yahoo asztali kereséseinél - ugyan a vállalat továbbra is használni fogja a Bing találatait és hirdetéseit, de más keresőt is bevethet. A Yahoo generálhat alternatív szolgáltatásokra épülő keresési eredményeket és kísérő hirdetéseket, de 51 százalékban a Microsoft hirdetéseit és technológiáját kell használnia. A fennmaradó 49 százalék esetében szabadon dönthet - akár maga is monetizálhatja, vagy eladhatja más cégnek, például a Google-nak, bár erre nem sok esélyt látnak az elemzők.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A két cég a hirdetések értékesítését is újragondolta. A kiemelt ügyfelekkel eddig exkluzívan a Yahoo! értékesítési csapata foglalkozott. Az új irányelvek szerint a Microsoft is jobban kiveszi ebből a részét a Bing Ads platform exkluzív értékesítőjeként, a Yahoo pedig csak saját, Gemini platformjának értékesítője lesz. Az alapkoncepció, mely szerint a felek osztoznak a bevételen és a Microsoft a Yahoo! oldalain realizált bevétel 88 százalékát átutalja a Yahoo-nak, nem változik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról