Szerző: Koi Tamás

2015. március 19. 16:14

Kötbérekkel károsította meg előfizetőit a Telekom

Alig több mint egy hónapon belül a második, jelentős összegű piacfelügyeleti bírságot szabta ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a Magyar Telekomra. A cég ezúttal a kötbérszámítás- és kifizetés során követett el jogsértéseket, amiért 65 millió forintos büntetést kapott.

Alig több mint egy hónapon belül másodszorra bünteti a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Magyar Telekomot, ezúttal a távközlési cég kötbérkezelési gyakorlatát találta jogsértőnek a felügyeleti szerv. A hatóság szerint a szolgáltató 2013-ban és 2014-ben "több ezer előfizetőjének okozott kárt kötbérfizetés elmulasztása, illetve nem megfelelősége miatt", ezért az NMHH 65 millió forintnyi bírsággal sújtotta a Telekomot.

A Telekom jogsértő gyakorlatával kapcsolatban egy 2013. februárjától 2014. január végéig tartó hatósági ellenőrzés során merült fel a gyanú, az ügyben tavaly szeptemberben indult hatósági felügyeleti eljárás. "A felügyeleti eljárásban a hatóság jogsértéseket tár fel a Telekom helyhez kötött telefon és internet-hozzáférési szolgáltatására, valamint műsorterjesztési tevékenységére vonatkozóan 1 148 előfizetői szolgáltatás létesítési, 165 korlátozás megszüntetési, 221 előfizetői szolgáltatás áthelyezési és 150 előfizetői szerződés átírási eljárása kapcsán" - áll az NMHH közleményében.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A hatósági vizsgálat során arra derült fény, hogy a Telekom bizonyos esetekben a szolgáltatások létesítését nem tudta az előírt határidőre elvégezni, amiért az előfizetőt kötbér illette volna meg. A kötbér mértékét azonban nem megfelelően határozta meg a szolgáltató, és sok esetben késve is fizette ki. A hatóság szerint súlyosan jogsértő volt a Telekom azon gyakorlata, hogy a kötbért a saját maga által kidolgozott metódus szerint számolta, ezzel ugyanis számos esetben megkárosította előfizetőit.

A szervezet közleményében ugyanakkor hozzáteszi, hogy az elmaradt kötbéreket a szolgáltató a vizsgálat ideje alatt kifizette előfizetőinek, azonban a jogosultak egy része így is több mint egy év késéssel jutott hozzá a pénzéhez. A Telekom az NMHH vizsgálata alatt közel 19 millió forintnyi kötbért fizetett ki ügyfeleinek, a hatóság emellett további több, mint 3 millió forint elmaradt kötbér kifizetésére is kötelezte a szolgáltatót.

A szolgáltatóra kirótt 65 millió forintos bírsággal együtt a Magyar Telekomra csak idén eddig több mint 220 millió forintnyi büntetést szabott ki a hatóság, ami példátlan a hírközlés-felügyeleti szerv eddigi működését tekintve. Az előző, 160 millió forintos bírságot szolgáltatások jogosulatlan korlátozása miatt kapta a Telekom.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról