Szerző: Hlács Ferenc

2015. március 18. 11:24:00

Pénzküldő szolgáltatást indít a Facebook

Saját pénzküldő szolgáltatást indít a Facebook: a közösségi oldal Messenger alkalmazásában kínál lehetőséget a felhasználók közötti azonnali, közvetlen átutalásra - egyelőre csak az Egyesült Államokban. A következő lépés a közösségi oldal felületén történő vásárlás lehet.

A Snapchat és a kínai Tencent nyomdokain elindulva a Facebook is saját online fizetési szolgáltatást indít. A Facebook Messengerhez érkező fizetési funkció érkezése nem jelent különösen nagy meglepetést, várható volt, hogy a közösségi oldal előbb vagy utóbb lehetőséget ad majd felhasználóinak saját felületén elkölteni - vagy legalábbis továbbítani - pénzüket. A lépés már akkor sejthető volt, mikor a vállalat 2014-ben a PayPal korábbi vezérigazgatóját, David Marcust bízta meg üzenetküldő alkalmazásának felügyeletével.

Egyelőre csak az USA-ban

A megoldás első közben az ismerősök közötti pénzküldést szolgálja majd. A folyamatot a vállalat igyekezett leegyszerűsíteni: a Messenger appban a fájlcsatolást és képküldést szolgáló ikonsorban egy dollárjelre bökve lesz elérhető a pénzküldés funkció. Itt a kívánt összeg megadása mellett értelemszerűen szükség lesz a bankkártyaadatok bepötyögésére is, ezt követően pedig el is végezhető a tranzakció. A megadott összeg esetében ugyanakkor nem érdemes az üzenetekéhez hasonlóan gyors átfutásra számítani, banktól függően több időre is szükség lehet, mire az eljut a címzetthez - akárcsak a hagyományos utalásoknál.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A fizetési megoldás használatához MasterCard vagy Visa kártyára lesz szükség, amelyet egy egyesült államokbeli bank adott ki - ennek megfelelően a funkció eleinte főként az USA-ban élő felhasználók vehetik hasznát. A kártya megadása után egy biztonsági PIN-re is szükség lesz, de az iOS felhasználók a Touch ID biometrikus azonosítását is használhatják az adatok védelmére. Itt is adott továbbá a kétlépéses azonosítás lehetősége, azaz a PIN vagy ujjlenyomat mellett a fizetés jóváhagyásához, egy a vállalat által üzenetben kiküldött kód is kérhető. A Facebook ezen felül közleménye szerint a "legmagasabb ipari szabványokkal" vigyáz a megadott kártyaadatokra.

A funkció a következő hónapokban válik elérhetővé az Egyesült Államokban, Android, iOS, illetve böngészős platformokon. Hasonló szolgáltatást a tavaly novemberben a Snapchat is bejelentett, a fotóküldő app az emailes pénzküldéssel foglalkozó Square-rel lépett partnerségre, és a vállalat infrastruktúráját saját szolgáltatása mögé állítva tette lehetővé felhasználói számára az egymás közötti utalást. A Snapcash névre keresztelt megoldás ugyancsak USA-exkluzív.

A következő lépés a facebookos vásárlás

A Facebook mindenesetre komoly előnnyel indul, hiszen fizetési megoldását a riválisaihoz képest jóval tekintélyesebb felhasználói bázisra építheti fel, a vállalat Messenger alkalmazása tavaly novemberben 500 millió felhasználónál tartott - igaz, ennek csak egy részét jelentik az amerikai felhasználók.

A közösségi oldal valószínűleg nem áll majd meg a felhasználók közötti pénzküldésnél, a következő logikus lépés, hogy a fizetési lehetőséget saját felületére, a hírfolyamokban felbukkanó termékekre is kiterjeszti. A vállalat már kísérletezik a "Buy" azaz "Vásárlás" gomb beépítésével, amely duplán vonzó lehet a hirdetők számára: az az impulzusvásárlásokból érkező bevétel mellett az egyes reklámok hatékonyságát is kiválóan szemléltetheti. Noha az egy kattintással a fizetési folyamat végére ugró gomb mögött korábbi információk szerint a Stripe technológiája áll, semmi nem akadályozza meg a vállalatot, hogy azt a jövőben saját megoldásával helyettesítse.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 15:30

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.