Szerző: Voith Hunor

2015. február 6. 16:39

Az Oracle-hez került a Datalogix

Tavaly év végén jelentette be az Oracle, hogy tárgyalásokat folytat a vásárlók offline és online fogyasztási mintáit összesítő és elemző Datalogix felvásárlásáról. Az üzletet egy hónap leforgása alatt kötötték meg, a vételárról azonban mindeddig nem volt információ. A The Wall Street Journal most az ügyet jól ismerő informátoraira hivatkozva azt írta, az Oracle legalább 1,2 milliárdot fizetett a 2007-ben alapított vállalkozásért.

Újabb, marketingadatok összegyűjtésére és hasznosítására építő céget vásárolt fel az Oracle. A Datalogix akvizíciójának szándékát a vállalat már tavaly december végén bejelentette, az üzletet pedig januárban meg is kötötték, a vételár eddig ismeretlen volt, arról hivatalosan egyik fél sem nyilatkozott. Ez most sem változott, a The Wall Street Journal viszont két, az ügyhöz közel álló belsős forrásra hivatkozva megírta, hogy az Oracle legalább 1,2 milliárd dollárt költött marketingeszköz-kompetenciájának további erősítésére.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A 2007-es alapítású Datalogix a fogyasztók fizikai és online vásárlásainak valamint böngészési szokásainak adatait gyűjti össze és rendszerezi (az Oracle közleménye szerint körülbelül 2 billió dollárnyi költés adatai szerepelnek a rendszerben), az így készült adatbázisokkal pedig jelenleg mintegy 650 ügyfelet szolgál ki, köztük olyanokat, mint a Facebook, a Ford vagy a Kraft Foods. Az így rendszerezett adatok felhasználásával a partnercégek marketingszakemberei sokkal több információ birtokában hozhatnak meg piaci döntéseket, ez a fajta kockázatcsökkentési igény pedig jókora keresletet generál a Datalogix és hasonló profilú vállalatok termékei iránt.

A most felvásárolt Datalogixnak 375 alkalmazottja van, tevékenységét az Oracle ernyője alatt egyelőre komoly változtatás nélkül fogja folytatni. A cég korábban több körben is jelentős összegű kockázati tőkét vont be (2013-ban 25 millió dollárt, tavaly további 45 milliót), és sajtóértesülések szerint tavaly már egy esetleges tőzsdére lépés előkészítését is elindította, több nagy befektetési bankot is megbízva a feladattal. Az elsődleges részvénykibocsátásból azonban nem lett semmi, miután az Oracle elég magas ajánlattal környékezte meg a cégvezetést és a korai befektetőket.

Tovább erősödik a CX

Az Oracle az elmúlt években kezdte aktívan bővíteni marketinges eszköztárát, különös fókusszal a vásárlók követésére a különböző értékesítési csatornák között - legyenek azok online vagy offline. A vállalat Customer Experience megoldásait korábban a 810 millió dollárért felvásárolt Eloquával, a becslések szerint 400 millióba kerülő BlueKai-jal és a másfél milliárdért megszerzett Responsysszel erősítette meg. Az akvizíciós offenzíva számos civil szervezetnek felkeltette a figyelmét, a The Center for Digital Democracy például arra kérte az Szövetségi Kereskedelmi Bizottságot, hogy vizsgálja felül az üzletet – adott ugyanis a lehetőség, hogy az adatbázis-piacon amúgy is nagyon erős Oracle a vásárlói és fogyasztási adatok ilyen volumenű megszerzésével túlságosan koncentrált, de egyben nagyon széles spektrumot lefedő adatbázishoz jutna.

A Datalogix adatgyűjtési tevékenysége miatt korábban már szerepelt a “vádlottak” padján, tavaly nyáron szintén a Center for Digital Democracy panaszolt be amerikai vállalatokat azzal az indokkal, hogy azok nem tartják be az EU-amerikai Safe Harbor egyezményt, ami az uniós polgárok Amerikában tárolt adatait hivatott kielégítően védeni.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról