Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Reklámmentes, de fizetős nettel kísérletezik a Google

Bodnár Ádám, 2014. december 10. 13:55
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Egyre többen szűrik az online reklámokat, a Google most egy alternatív javaslattal állt elő: a Contributor felhasználói havi előfizetési díjért cserébe megszabadulhatnak a hirdetésektől.

hirdetés

Az online szolgáltatások közül számos épít a hirdetési bevételekre, a felhasználók egy részét azonban nagyon is zavarják a bannerek és egyéb reklámok. Ennek eredményeképp sokan használnak reklámszűrőt, a Google új kezdeményezése, a Contributor egy másik megoldást javasol.

A Contributor egyelőre tesztjelleggel érhető el és csak meghívásos alapon - a várólistára itt lehet feliratkozni. A kezdeményezés lényege, hogy a programba belépő weboldalakon a felhasználók nem látnak reklámokat, a szokásos bannerek helyett vagy semmi nem jelenik meg, vagy olyan üzenet jelenik meg számukra, amelyben az üzemeltetők megköszönik a támogatást. A Contributorban ugyanis a felhasználók alacsony havidíjat fizetnek (1-3 dollár), amelyet a Google a programhoz csatlakozó weboldalak között oszt szét - olyan, nagy forgalmú oldalak vesznek részt a tesztben mint a Mashable, a The Onion News, illetve az Imgur képmegosztó.

Az online reklámok ellen egyre többen "harcolnak" szűrőszoftverekkel, amelyek megakadályozzák a hirdetések megjelenését az oldalakon. Ezek a felhasználók rendszerint valamelyik nagyon invazív reklám (pl. felugró ablak) hatására döntenek a reklámok szűrése mellett, de a telepítést követően az összes oldalon letiltják a hirdetéseket. Korábban ezek csak a műszaki, informatikai érdeklődésű felhasználók bevált fegyverei voltak, de mára tömeges méretben terjedtek el, az egyik legnépszerűbb reklámszűrőt, az Adblock Plust világszerte több mint 140 millióan használják. Éves szinten majdnem 70 százalékkal bővül az Adblockot telepítők száma, az Egyesült Államokban például a netezők 28 százaléka alkalmazza a PageFair adatai szerint.

A kiszűrt hirdetéseknek az online szolgáltatók látják kárát, ugyanis a tényleges kapacitásuknál csak kisebb mennyiségű reklámot jelenítenek meg, így bevételtől esnek el. A francia online szolgáltatókat tömörítő GESTE például úgy becsli, a tagjainak hirdetési árbevétele 20-40 százalékkal kevesebb a reklámszűrők miatt. Ma már lehet találkozni olyan weboldalakkal és webes szolgáltatásokkal, amelyek érzékelik a gépeken a reklámszűrő jelenlétét és ilyenkor egyes szolgáltatásokat elzárják a felhasználóik elől.

A szolgáltatók azonban jobban teszik, ha a Contributorhoz hasonló alternatív megoldásokat keresik ahelyett, hogy a felhasználói élményt csorbítanák - emlékezzünk csak vissza, a zeneipar milyen eszközökkel harcolt például az mp3 és a fájlcsere ellen, hogy aztán totális vereséget szenvedjen. Az online reklámpiac legnagyobb szereplőjeként a Google állítólag már fontolgat hasonló lépéseket a reklámszűrők ellen, nagy kérdés, hogy valóban megteszi-e, és milyen eredménye lesz. Az internetezők úgyis megtalálják a módot arra, hogy kijátsszák a korlátozásokat.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.