Szerző: Gálffy Csaba

2014. december 5. 10:58

December 11-én indul az Azure RemoteApp

Hivatalos időpontot kapott az Azure RemoteApp rajtja, a Microsoft bejelentése szerint december 11-én éri el a GA (general availability - általános elérhetőség) állapotot a termék, ettől az időponttól lehet előfizetni és élesben bevetni.

Májusban indította útjára a Microsoft az Azure RemoteApp szolgáltatás tesztjét. A cég tegnap bejelentette, hogy a Mohoro kódnéven fejlesztett szolgáltatás december 11-től általánosan elérhető lesz, vagyis hivatalosan is megvásárolható. Az Azure RemoteApp a már régóta ismert RemoteApp rendszer "felhősített", vagyis a Microsoft adatközpontjából szolgáltatás formájában nyújtott verziója. Míg korábban a RemoteApp funkcióhoz a nagyvállalat saját adatközpontjában kellett saját infrastruktúrát építeni, ezt most az Azure-ből szolgáltatásként is igénybe vehetik a szervezetek.

Felhős RemoteApp

A RemoteApp segítségével egy távoli szerveren futó, Remote Desktop Services-en elért alkalmazás úgy prezentálható a kliensen, mintha az helyben működne (saját ikonja van a tálcán, átméretezhető az ablaka, stb.). A megoldás előnye a teljes kliensfüggetlenség, a RemoteApp segítségével továbbított alkalmazások minden olyan készülékről elérhetők, amelyhez rendelkezésre áll  kliensprogram - ez jelenleg Windows, OS X, Windows Phone, Android és iOS.

A Mohoro kódnéven fejlesztett szolgáltatásról kezdetben azt pletykálták, hogy az a Microsoft felhős "desktop as a service" rendszere lesz, amellyel nem csak egyes appok, de a teljes virtuális környezet (asztallal) elérhető lesz (gy tudjuk, ilyennel is készül a Microsoft, de megjelenése később esedékes). Valójában "csak" a RemoteApp felhős változatáról van szó, amellyel bármilyen alkalmazást felhős szolgáltatásként lehet nyújtani az Azure segítségével. Másképpen szólva az eddig helyi infrastruktúrán futtatott, RemoteApp segítségével továbbított alkalmazások működtetéséhez nem szükséges nagy helyi infrastruktúrát, sok szervert vásárolni és üzemeltetni, amennyiben egy ilyen alkalmazást sok felhasználó számára kell elérhetővé tenni.

Mennyibe kerül és mit ad?

A meglévő, ingyenes előfizetéseket a Microsoft december 11-től ingyenes 30 napos próbaverzióra konvertálja, ha egy szervezet ezt követően is használni kívánja a szolgáltatást, akkor a hivatalos díjszabásnak megfelelően rendelheti azt meg. A szolgáltatás két fokozatban érhető el, "task worker" és "information worker" célcsoporttal. Előbbi a Microsoft európai adatközpontjaiból rendelve 7,45 eurós havi előfizetésért rendelhető meg, ebben 40 munkaóra van, 50 gigabájtos felhasználói tárolókapacitással, egyszerű webes alkalmazásokhoz, könnyű LOB (üzleti szoftver) felhasználásra vagy adatbevitelhez. A 40 óra felhasználását követően óránként 13 eurócent a szolgáltatás díja (de maximum 13 euró egy hónapban).

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A produktivitási appokat futtató felhasználóknak a Microsoft a drágább csomagot ajánlja, ez alkalmas komolyabb alkalmazások, például Office futtatására. Az alapdíjban itt is 40 óra van, ennek ára 11,18 euró havonta. A "túlhasználat" díja 15 eurocent óránként, 18 euróban maximálva. A felhasználó rendelkezésére álló állandó háttértár itt is 50 gigabájt.

A szolgáltatáshoz az Azure támogatási csomagjainak megfelelően jár támogatás. A Microsoft SLA-t is vállal az általános elérhetőség napjától fogva, az Azure RemoteApp garantált rendelkezésre állása 99,9 százalék, amennyiben ez nem teljesül, az ügyfél a következő hónapra részleges jóváírásra számíthat az esedékes számlából. A most indult szolgáltatást egyelőre "pay-as-you-go", vagyis a felhasználás alapján fizető ügyfeleknek kínálja a Microsoft. Létezik azonban egy másik üzleti modell is, február 1-től kezdődően a mennyiségi licenccel és Azure-előfizetéssel rendelkező cégek is vásárolhatnak majd Azure RemoteApp hozzáférést.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról