Szerző: Bodnár Ádám

2014. december 4. 12:10

Olasz formatervező készíti az Intel okosszemüvegeit

A Luxottica szemüveggyártó céggel közösen dolgozik okosszemüvegeken az Intel, a két vállalat közös fejlesztéseinek 2015-ben születhetnek meg az első eredményei.

Az olasz Luxottica neve alighanem a legtöbbek számára ismerősen cseng, a szemüvegekben és napszemüvegekben utazó vállalat azonban számos nagy nevű szemüvegmárka tulajdonosa, a csoport tagja például a Persol, az Oakley és a Ray Ban is, amelyekről valószínűleg mindenki hallott már. Emellett a cég számos híres divatháznak gyártja a szemüvegeit és napszemüvegeit, a teljesség nélkül olyan márkák tartoznak a Luxottica-birodalomhoz mint a Chanel, a Prada, a DKNY és a Versace.

Az olasz cég az Intellel kötött megállapodást arról, hogy közösen fejlesztenek okosszemüvegeket speciális felhasználási területekre. Az Intel szállítja a technológiát, a Luxottica pedig a szemüvegipari tapasztalatokat, illetve a világszerte milliók által elismert márkaneveket. "Reményeink szerint a tapasztalataink kombinációja révén a fejlesztések felgyorsulhatnak és kitágulhatnak a lehetőségek" - mondta az együttműködés kapcsán Brian Krzanich, az Intel vezére.

Oakley napszemüveg beépített zenelejátszóval - nem lett nagy siker

"Ez hatalmas lehetőség számunkra, hogy tovább alakíthassuk a szemüvegek jövőjét" - tette hozzá Massimo Vian a Luxottica elnök-vezérigazgatója. "Együtt olyan szemüvegkereteket készítünk, amelyek intelligensek, használhatók és közben gyönyörűek is. Olyan termékeket, amelyeket a vásárlók imádnak majd hordani."

Egyelőre nincsenek részletek arról, az Intel milyen technológiai újításokkal készül az okosszemüvegek frontján. Az viszont a közelmúltban nyilvánossá vált, hogy a cég a Google-lal is együttműködik és a következő generációs Google Glass okosszemüveg már az Intel processzorra épül, amely révén nagyobb teljesítmény és alacsonyabb fogyasztás érhető el. Ez persze nem nehéz, a jelenleg megvásárolható Google Glassban egy olyan kétmagos Texas Instruments OMAP4430 processzor dolgozik, amelyet 2011-es megjelenésű okostelefeonokban és tabletekben láthattunk.

A Google egyébként korábban szintén a Luxotticával egyezett meg arról, hogy közösen dolgoznak okosszemüvegeken, ahol az amerikai vállalat hozza a technológiai hátteret, az olaszok pedig a designt, valamint a márkaneveket. Ezeknek az együttműködéseknek a gyümölcse szintén 2015-re várható. A nagy kérdés, hogy sikerül-e a cégeknek olyan felhasználási területeket és alkalmazásokat kitalálniuk, amelyekkel megindokolható egy okosszemüveg megvásárlása lakossági használatra.

Ezt látja egy Oakley Air Wave viselője

A Luxotticához tartozó Oakley jelenleg is kínál a vásárlóinak igen borsos, 650 dolláros áron olyan síszemüveget, amely a lencséjén megjeleníti a viselőjének sebességét, az aznap besíelt távolságot, a legnagyobb ugrások magasságát és távolságát, az adott síterephez tartozó navigációs információkat például - a technológiai hátteret itt (még) nem a Google biztosítja..

a címlapról