Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Végre a UI is programozható Unityben

Gálffy Csaba, 2014. november 27. 12:21
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Megérkeztet a Unity fejlesztőkészlet legújabb, 4.6-os kiadása. A legfontosabb újdonság az új UI eszköztár, amellyel könnyedén készíthetünk felhasználói felületet a játékokhoz, de az x86-os Android támogatása is fontos előrelépés lesz. Az aggódva várt 64 bites iOS-támogatás csúszik, csak januárra lesz végleges kiadása.

hirdetés

Az új Unity talán legfontosabb újdonsága a UI-tervező, amellyel a fejlesztők a felhasználói felületet építhetik fel a Unityben fejlesztett különböző szoftverekhez. Ez a modul egészen eddig hiányzott a népszerű platform-keretrendszerből, a fejlesztők kérése, majd követelése ellenére több mint másfél évet húzódott ennek kifejlesztése az első bejelentés óta. Az elhúzódó folyamatot a készítők azzal indokolták, hogy rendkívül hosszas tesztelésre volt szükség, valamint a fejlesztők visszajelzéseit is több körben beépítették a UI-tervező eszközbe.

A UI-rendszer részletesebb bemutatója.

A Unity ezelőtt csak egy meglehetősen fapados és nehezen használható, scriptelhető UI-motorral rendelkezett, amelyben még az egyszerűbb beállítások menü leprogramozása is problémát jelentett. A feladatra ugyan több külső GUI-szerkesztő is készült, ezeknek fejlesztőit azonban a Unity3D idővel felszívta saját UI-szerkesztőjének készítésére, így ezek egy idő után érdemi támogatás nélkül maradtak.

A most bemutatkozott megoldás végre olyan, amilyet a fejlesztők mindig kértek: programozása viszonylag egyszerű, a különböző képernyőméretekhez való alkalmazkodás a horgonyok használatával pedig könnyedén lekezelhető vele, ehhez a Unity3D fejlesztőkörnyezetet sem kell elhagyni. A rendszer ráadásul beépíti a Unity motor fejlettebb képességeit is, így látványos animációk, effektek programozhatóak le egyszerűen a menürendszerhez is.

Jó hír, hogy a UI-rendszer szabad szoftver, amelynek a forráskódját a Unity fejlesztőcsapata elérhetővé is tette. Ennek birtokában bárki foghatja és módosíthatja a UI modult, így létrehozhat belőle egészen testreszabott, játékához vagy szoftveréhez szorosan illeszkedő, optimalizált változatot is belőle. A kód a kifejezetten megengedő MIT licenc alatt érhető el.

A 4.6-os Unity immár támogatja az x86-os processzorokon futó Androidot is, így az inteles telefonokon, tableteket is megcélozhatják immár Unityvel a fejlesztők. Nem mellékes az sem, hogy így a Google új tévés platformjának fejlesztői referenciaeszköze, a Nexus Player is programozható Unityből, a készülékben ugyanis négymagos Intel Atom processzor található. A Unity 4.6 ingyenes frissítés mindenkinek, aki már rendelkezik 4.x-es licenccel. Az információk szerint azonban ennek a főverziónak ez a legutolsó kiadása, a következő Unity már az 5.0-s lesz, amelyhez már nem tartozik ingyenes frissítési jog.

Időben kész lesz a 64 bites iOS-modul

A 4.x fejlesztése ezzel együtt még nem ért egészen a végére. A készítők ígérete szerint 2015 januárjában érkezik egy frissítés a 4.6-hoz, amely elhozza az aggódva várt iOS ARMv8 (64 bit) támogatást. Ez azért nagyon fontos, mert az Apple októberben bejelentette, február elseje után az App Store már nem fogad új 32 bites alkalmazásokat, minden új appnak rendelkeznie kell 64 bites támogatással.

Ez komoly pánikot okozott a fejlesztői közösségben, különösen a Unityt használók körében - a keretrendszer ugyanis egyelőre nem rendelkezik ilyen támogatással. A készítők bejelentése szerint még időben, január folyamán megjelenik a 64 bites kimenetet előállító modul, így a határidő után is publikálhatóak maradnak a Unity-ben fejlesztett játékok. Fontos kitétel ugyanakkor, hogy ez a modul kizárólag a 4.6-os (illetve később az 5.0-s) verzióhoz készül el, így a 4.5-ös vagy korábbi Unityvel készült szoftvereket előbb konvertálni kell a most kiadott verzióhoz. A Unity3D állítása szerint a "közepesen komplex" scriptinget használó játékok esetében a 64 bites verzió előállítása problémamentes lesz

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.